Autor Wątek: Czy to wina alternatora ?  (Przeczytany 1775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy to wina alternatora ?
« dnia: Październik 16, 2008, 23:00:48 pm »

Kamil06

  • Gość
Witam wszystkich !
W moim polonezie dzieją sie dziwne rzeczy. Otóż wsiadam dzisiaj rano do samochodu chce zapalić a tu kiszka aku padniety, podłąnczyłem prostownik zapalił. Zajeżdżam do szkoły zgasiłem samochód myśle zobacze jak pali a ten nie ma siły kręcić jeszcze gorzej jak rano. Dla bezpieczeństaw zdjałem kleme z aku. Gdy chce jechać do domu założyłem kleme zapalił bez problemu. Wróciłem do domu, zaraz po zgaszniu też nie ma siły odpalić. Ale jak zdejmę klemę i chwile będzie odłączona podłącze to zapali. Pomózcie mi proszę bo nie wiem co robic.

Czy to wina alternatora ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2008, 23:21:57 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Widocznie cos Ci kradnie prad, profilaktycznie zmierz ladowanie, jesli bedzie dobre to sprawdz czy nie swieci sie ciagle lampka w bagazniku albo nowe radio za duzo pradu pobiera.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Czy to wina alternatora ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2008, 23:28:51 pm »

Kamil06

  • Gość
Lampki w bagażniku nie posiadam. A radio odłączone. A może to diody w alternatorze robią zwarcie??

Czy to wina alternatora ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2008, 23:34:05 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Sprawdz to, ja nie umiem wrozyc. Byc moze to winowajca.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Czy to wina alternatora ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2008, 23:46:13 pm »

Kamil06

  • Gość
Jak sprawdzić te diody ?

Czy to wina alternatora ?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 20, 2008, 06:02:48 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
jak nie wiesz jak się do teg ozabrać podjedź lepiej do elektromechanika - aha sprawdź (to akurat nie jest filozofia) szczotki w alternatorze - miałem kiedyś podobną sytuację ajak Ty - okazał się że szczotki były już wytarte ale jeszcze nie na tyle by zapalała się kontrolka ładowania a tak naprawdę ładowania praktycznie nie było i jeziło się na samym akumulatorze.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Czy to wina alternatora ?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 20, 2008, 07:57:23 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Kamil06, miernik posiada? Sprawdzanie diód nie jest znowu takie trudne, żeby się nie nauczył czytając ;)

[ Dodano: 20 Paź 2008 08:14 ]
W tym temacie, szczególnie posty na 2 stronie jest pokazane co i jak. Nawet z dokładnymi zdjęciami i opisem użycia miernika:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18388
A tak wogóle to po co nowy temat znowu ?  :roll: Zadawaj najlepiej dalsze pytania tam, bo ten może poleci do kosza za parę dni.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)