Autor Wątek: Hamulce w Atu Plus GSI  (Przeczytany 2448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hamulce w Atu Plus GSI
« dnia: Listopad 07, 2008, 19:48:40 pm »

tebe

  • Gość
Witam,

Kiedyś miałem Atu Plusa GLI i hamulce działały w nim idealnie - hamował lekko, bez problemów. Obecnie od ponad pół roku mam GSI - i od początku hamulce działały dziwnie (i zostało to do teraz).

Otóż trzeba bardzo silnie nacisnąć na hamulce, by auto zaczęło hamowąc - a jak już hamuje, to bardzo ociężale i na dodatek nurkuje do przodu jak szalone.

Badane klcki hamulcowe, tarcze - wszystko ok. Rozpieracze hamulców tylnych i bębny - też ok. Ręczny działa jak należy..... I tutaj dochodzimy do sedna: jak jednocześnie hamuję zarówno nożnym, jak i zaciągam hamulec ręczny, to auto hamuje tak jak poprzedni GLI - równiutko, szybko i bez nurkowania. A jak używam tylko nożnego, to właśnie "ciągnie" do przodu i nie chce się zatrzymać. Co może być przyczyną tego? Dodam, że przy hamowaniu tylko hamulcem nożnym przednie koła są mocno trzymane i wręcz wpadają w poślizg, za to tylne jakby niezbyt chciały się zatrzymać...

Pozdrawiam.

Hamulce w Atu Plus GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2008, 20:21:56 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
obstawiam wadliwie dzialajacy korektor sily hamowania
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Hamulce w Atu Plus GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2008, 21:15:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dokładnie jak wyżej- padnięty korektor hamowania. też tak miałem- wyrzuciłem i jest dobrze. pewnie masz na lukasie to zabieg wyrzucenia korektora moze byc zbyt radykalny- moze ci najpierw blokować tył a to troche niebezbieczne w zakręcie.
możliwe ze cylinderki jeszcze stoją, ale to mało prawdopodobne.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Hamulce w Atu Plus GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2008, 18:37:08 pm »

tebe

  • Gość
Jakie cylinderki?

To co zrobić? Wymienić korektor siły hamowania?

Hamulce w Atu Plus GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2008, 19:54:00 pm »

wiciu

  • Gość
najlepiej sprawdź czy w ogóle hamują tylne koła

Hamulce w Atu Plus GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2008, 17:19:18 pm »

anton555

  • Gość
tylne koła najmniej wpływają na skuteczność hamowania