Siła, jaką musi dysponować taki pseudotłoczekżeby zblokować koło.
Przy zastosowaniu dźwigni oczywiście będzie mniejsza.
Fkt=(( lx*m/2 - m*a*h / (2*lx))*0,7d)/(dt*0,4)
gdzie:
m - masa auta
h - wysokość do środka ciężkości
lx odległość od środka ciężlości do tylnej osi. ( dla rozkładu masy 50:50 to mamy połowę rozstawu, dla 60:40, to 0,6*rozstaw itd. )
d-średnica koła
dt - "średnia" średnica tarczy - średnica tarczy która wypada w środku klocka hamulcowego
a - przyspieszenie auta, jak zwalnia.
Przyjęte dla pary tarciowej klocek - tarcza o wsp.=0,4
I dla pary opona - beton wsp.=0,7.
Nie chciało mi się po wyprowadzeniu podstawić, ale z 3 stron a4 wyszło mi coś takiego