Autor Wątek: Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?  (Przeczytany 9424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« dnia: Grudzień 01, 2008, 21:53:55 pm »

Canudo

  • Gość
W poprzednim temacie narzekałem na tarcie - dzisiaj jest ok, ale pytanie pozostało. Co jest przyczyną blokowania się tłoczka w pozycji hamującej?

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 01, 2008, 22:17:52 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
temperatura. w momencie hamowania klocki się grzeją, temperatura przenosi się na tłoczek.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2008, 22:26:49 pm »

Grzesiek

  • Gość
Może uszczelniacz, jest odpowiedzialny za powrót tłoczka. Może jakoś się no nie wiem uszkodził?

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2008, 22:40:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A to nie było jakoś przy okazji skończenia się klocków? Wtedy różne rzeczy się dzieją. Mógł się na przykład pod kątem ustawić.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2008, 23:38:28 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
ja to sie zastanawiam bo miaelm czyszczony tloczek a po raz drugi w tym roku skonczyl mi klocki z prawej strony :|
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2008, 00:20:25 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tarcza hamulcowa ma zawsze "bicie" ono jest odpowiedzialne za rozepchnięcie klocków i cofnięcie tłoczka. ale żeby to nastąpiło to siodło zacisku i te kliny ślizgowe muszą być czyste- nie pordzewiałe. między kliny a zacisk ja stosuję smar miedziany, temperatura pracy do 1300 stopni. płyty których trzyma się materiał cierny są tłoczone, wystarczy mała zadra i klocek zacina się w siodle. te zadry trzeba usunąć pilnikiem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2008, 08:36:57 am »

Grzesiek

  • Gość
A jeżeli jest tam czysto i przesmarowanie są inne opcje?

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 02, 2008, 09:43:37 am »

Canudo

  • Gość
Bo ja myślałem że może jakiś pioch się dostał pomiędzy tłok, a obudowę zacisku. Co prawda po to jest uszczelka, żeby tak się nie działo, ale wiadomo co się dzieje z uszczelkami po 13 latach:D

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 02, 2008, 12:35:15 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Trzeba dbac o te zakichane uszczelki przeciwkurzowe i dac pod nie smar do tłoczków. Dokładnie założyc coby nie wylatały... Jak wszystko jest dobrze poskładane czyli tłoczki są czyste i gładziutkie, jest nasmarowane i zabezpieczone gumką  :mrgreen:  to dobrze działa.
W każdym z moich polonezów i DF, które miałem od razu po zakupie rozbierałem, czyściłem, wymieniałem, smarowałem... Bo oczywiście poprzedni właściciele byli dla nich podli...
Po takiej kompleksowej obsłudze ma się spokój na bardzo długo albo i na zawsze. ja przynajmniej nigdy nie musiałem powtarzac zabiegu i sprzedawałem albo oddawałem na złom z dobrymi hamulcami...

I czytałem gdzieś coś kiedyś, że ponoc przyczyną tych ciągłych kłopotów hamulców FSO starego typu było spieprzenie ich fabrycznie, konstrukcyjnie. Coś tam, że tłoczek i reszta z różnych metali co się różnie rozgrzewają i nie lubią się potem - odmawiają współpracy...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 02, 2008, 13:19:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "DF"
I czytałem gdzieś coś kiedyś, że ponoc przyczyną tych ciągłych kłopotów hamulców FSO starego typu było spieprzenie ich fabrycznie, konstrukcyjnie. Coś tam, że tłoczek i reszta z różnych metali co się różnie rozgrzewają i nie lubią się potem - odmawiają współpracy...

bzdura  ,nie tlko w DFach zacisk byl aluminiowy ,a tloczek stalowy  ,pol swiata tak jezdzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 02, 2008, 21:08:00 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Grzesiek"
A jeżeli jest tam czysto i przesmarowanie są inne opcje?

Zadry wewnatrz -wyszlifowac tłoczek i srodek papierkiem 2000 na mokro, wytrzec do sucha, dac nowe gumki i oslonki, DOKLADNIE wyczyscic prowadzenie klocka w jarzmie, klocek w miejscu wspolpracy z jarzmem opilowac pilniczkiem z farby zeby nie puchlo i nie zakleszczalo klocka w jarzmie. Nowy płyn DOT 4 i MUSI byc dobrze.

[ Dodano: 2008-12-02, 21:13 ]
Cytat: "DF"
czytałem gdzieś coś kiedyś, że ponoc przyczyną tych ciągłych kłopotów hamulców FSO starego typu było spieprzenie ich fabrycznie, konstrukcyjnie. Coś tam, że tłoczek i reszta z różnych metali co się różnie rozgrzewają i nie lubią się potem - odmawiają współpracy...
Masz racje ale to chodzi o odpowietrznik a nie o zacisk  :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Co powoduje blokowanie się tłoczka zacisku hamulca?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 02, 2008, 21:18:33 pm »

Canudo

  • Gość
Dzięki wielkie. Wezmę sobie te rady do silnika... tzn do serca:)