Autor Wątek: Rover - swap na 2.0 serii T  (Przeczytany 11032 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap na 2.0 serii T
« dnia: Styczeń 08, 2009, 21:52:29 pm »

mexyk

  • Gość
chcem wstawic to : http://www.allegro.pl/item515841243_rover_620_ti_205_km_silnik_benzyna_2_0_turbo.html  ale chcem sie dowiedziec czy podejdzie pod niego skrzynka od poldoroverka 1,4 i to wytrzyma ?? jak z walem, mostem ??

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2009, 21:55:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Skrzynia od Poldoroverka tego nie zniesie, od razu lepiej wrzucać fordowską N9-tkę z odpowiednią flanszą :wink:
Jest to silnik serii , nie K  :!: , jak rodzina popularnego 1.4 K16.
Są to zupełnie inne silniki, najpierw wybrałbym się na Twoim miejscu z miarką do sprzedającego i zmierzył, czy to w ogóle się zmieści do komory, bo ta w Poldzie jest wąska.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 09, 2009, 09:10:42 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wchodzi w komorę trzeba dorobic od nowa kolektor wydechowy i przeniesc turbine wyzej. nowy dzwon do skrzyni conajmniej n9
licz conajmniej drugie tyle co kosztuje motor na wszystkie graty+ spasowanie. dopiero wtedy mozemy rozmawiac

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2009, 13:50:40 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Obawiam sie ze i N9 nie pojezdzi za dlugo przy 200KM. A tak BTW to watek na ten temat juz jest -> http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17696&postdays=0&postorder=asc&start=0
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2009, 15:22:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
MOże N9 od V-ki by styknęła. Silnik serii T (ten wskazany wyżej) ma jedną zasadniczą zaletę. MIędzy kołem zamachowym a blokiem silnika jest flansza do której mocuje się skrzynię biegów. Zatem daje spore możliwości w dopasowaniu jakieś skrzyni RWD.

Tutaj jest sporo tekstu i fotek o silniku serii T:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=132776&highlight=flywheel
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2009, 21:00:07 pm »

mexyk

  • Gość
No chcem wstawic jakis silnik ktory bedzie jak miel jak najwiecej mocy bez sotosowania mocnych przerobek... Co mi mozecie polecic ??

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2009, 21:05:57 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
mexyk, poszukaj na forum chociaz odrobinkę - coooooo???

wsadź 1,4 rovera.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2009, 21:07:33 pm »

mexyk

  • Gość
przewalac tyle gnoju....  :?  1,4 slabo z tym w mojej okolicy...

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2009, 21:20:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "mexyk"
przewalac tyle gnoju.... :? 1,4 slabo z tym w mojej okolicy...


jak chcesz mieć coś nietypowego, to wsadź dowolną V-kę forda, np.: 2,3; 2,6; 2,8 lub 2,9.
Jest to wykonalne. Nawet dzisiaj Kolega Elwood#1887 zamieścił fajny artykuł w odpowiednim dziale, gdzie są foty łap do silnika 2.0 forda R4. Łapy te pasują do V-ki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2009, 21:32:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
Łapy te pasują do V-ki
Nie pasuja- V6 ma inne mocowania(3 otwory w starszych np 2.3 i cztery w nowszych np 2.9), pasuje jedynie lapa od skrzyni. Ale majac orginalne lapy V6(granada, a jeszcze lepiej tauniak) mozna je latwo dostosowac pod belke  FSO. Skrzynia N9 jest w wersji do V6, wal zostaje jak w poldofordzie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2009, 22:35:14 pm »

marcij

  • Gość
Co ciekawe , na oko ,elektronika i niektore elementy wygladaja bardzo podobnie do K16

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2009, 22:56:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "marcij"
Co ciekawe , na oko ,elektronika i niektore elementy wygladaja bardzo podobnie do K16

Wierz mi. Bardziej niż myślisz.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2009, 11:38:16 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Elwood#1887"
Nie pasuja- V6
:oops: nie wiem dlaczego, ale tkwiłem w przekonaniu że jednak pasują, ale cóż, bywa :)

Myślę, że dorobienie łap z grubej blachy (jak do poldoforda) też nie sprawi wielkiego problemu :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2009, 16:53:52 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "marcij"
Co ciekawe , na oko ,elektronika i niektore elementy wygladaja bardzo podobnie do K16


Bo to ten sam wtrysk MEMS.
2.0 oprocz tego co w 1.4 obsluguje czujnik spalania stukowego, klime. Tak poza tym to elektronika toze sama z innymi mapami :) Mimo wszystko uwazam ze pakowanie tego silnika do poldka jest zdeczka bezsensowne. Majac do dyspozycji mocne, lekkie silniki serii K nie ma sensu pchac sie w duzy, ciezki silnik T. 200 kucy z budy poldka zrobi kupe zlomu, a z mostu i skrzyni wior bedzie sie sypal jak z tokarki :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2009, 17:59:25 pm »

mexyk

  • Gość
padlo na bmw m50b20 abo m52 :P Widzialem temat na forum ale umarl... Nie wiem jaka skrzynke a najbardziej wal... :( bo most powinien dac rade :)

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2009, 18:10:41 pm »

200sx

  • Gość
jesli myslisz ze most da rade przy M52 (zakladam ze 2.8) to jestes w grubym błędzie...

pozatym jak masz zamiar rozwiązac problem rozjeżdzających sie podłużnic? bez wycięcia kawałka przedniego pasa ten silnik poprostu nie wejdzie.

skrzynia inna niz oryginal od bmw nie widzi mi sie.



Dobra,a teraz zakłady, kto ile daje temu projektowi?  :twisted:  :mrgreen:

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 13, 2009, 19:02:28 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "200sx"
(...)Dobra,a teraz zakłady, kto ile daje temu projektowi?  :twisted:  :mrgreen:

0.

kolejny fantasta.
jak cos chce sie naprawde zrobic, to sie nie pytasz o to na forum, tylko to robisz.
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 13, 2009, 19:08:44 pm »

Fistasz

  • Gość
dokładnie. 30% tych którzy mówią o Swapie bierze sie za to a konczy moze 10%. Nie jest to takie proste jak sie wydaje zwłaszcza jesli montujesz cos calkowicie nieseryjnego(Rover 2.0T, czy BMW M52)

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2009, 19:23:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
true. true.
cos o tym wiem.  :wink:
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap na 2.0 serii T
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2009, 19:30:03 pm »

mexyk

  • Gość
oj dolujecie ludzie... bede robil i tak swapa jak sie ociepli wiosna-wakacje chcialem sie poradzic was jaka najlepsza byla by opcja ale widze, ze jak na kazdym forum sa ludzie co chu.... wiedza a sie udzielaja, nie wiem czym to jest spowodowane nuda ? nabijaniem postow ? Nie chcem juz zbednych info w tym poscie........