Autor Wątek: Laweta  (Przeczytany 9683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Laweta
« dnia: Styczeń 15, 2009, 01:16:10 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Witanko, czy spotkaliście się kiedyś z lawetami które umożliwiałyby na kat. B przetransportować polda a holownikiem też byłby pold? Wymagania są takie, że DMC zestawu nie może być większa niż 3500kg, DMC przyczepy nie może być większa niż DMC holownika, czyli DMC przyczepy może być co najwyżej 1550kg. Polonez waży 1125kg, więc masa własna lawety może być najwyżej na poziomie 425kg.

No i teraz pytanko - spotkaliście się kiedyś z takimi lawetami? Przeglądam allegro i zupełnie nic nie ma co by spełniało te kryteria.

[ Dodano: 2009-01-15, 01:23 ]
hmmm.... a jednak cuś jest, wydaje się, że ta byłaby idealna: http://www.allegro.pl/item520069889_laweta_przyczepa_humbaur_auto_paka_poznan.html
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Laweta
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2009, 08:04:46 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
jimo#1921, ta laweta co podałeś, droga jak nie wiem. O ile jesteś zainteresowany to w Gostyniu jest producent, mogę się zapytać. Lawetę kiedyś u nich wypożyczałem 30 zł za dobę i zarejestrowana jako przyczepka lekka była, ale nie pamiętam jaka waga dokładnie.

[ Dodano: 15 Sty 2009 08:06 ]
http://www.mil-remorques.pl/

przyczepy ==> platformy. Masz za mniej niż połowę.

[ Dodano: 15 Sty 2009 08:34 ]
Cytat: "ajk#1212"
Polonez Poloneza holować nie może, teoretycznie...


To tylko kwestia tego ile się wymontuje z tego holowanego i włoży do holującego ;) Jak przyczepa ma 425 kg, to wystarczy mniej niż 200, bo jeszcze ciężar kierowcy :P Jak weźmie pasażera, to jeszcze mniej :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Laweta
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2009, 16:31:55 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Mam przed sobą kodeks (wyd.2009 - więc aktualne).
Pragnąc rozwiać wszelkie wątpliwości zacytuje artykuł 88:

2)Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
...
3- Kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dop. masie całkowitej nie przekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla;
b) pojazdem o którym mowa w lit.a, z przyczepą o dop. masie całkowitej nieprzekraczjącej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dop. masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t.


W wolnym tłumczeniu, masa własna polda (z dowodu: 1125kg), teraz trzeba by znaleźć lawetę której DMC jest max 1125kg, no i o tyle odchudzić lawetowanego polda by nie przekroczyć 1125kg (czyli masa przyczepy i polda na niej).

W ten sposób możemy sobie jechać z lawetą załadowaną poldkiem w kraj, zupełnie legalnie.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Laweta
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2009, 17:37:00 pm »

Rolly#469

  • Gość
3,5 t nie jest maxem dla samochodu i przyczepy. kat.b uprawnia do prowadzenia pojozdu (zespołu pojazdów) o dmc do 3,5t, ale jeśli masz auto które ma w dowodzie dmc 3,5t to możesz zapiąć do tego przyczepę lekką i wtedy na kat.b możesz w świetle prawa tachać 4,25t. W pełni zgodne z przepisami.

Co do różnic w dowodach na temat dmc przyczep - wszystko zależy od tego jaka jest homologacja haka. jeśli producent ma hom. np. na 750/1150kg i taki jest papier do haka to w starostwie wbiją wam takie właśnie dane.

Laweta
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:03:25 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "fazer151"
laweta musi byc jedno osiowa a zazwyczaj są dwuosiowe dlatego potrzebna jest kategoria BE jak ja mam CE to moge wszystko przeciągnąć.. a nawiecej patrzy sie na ilość osi


A kto koledze takich bzdur naopowiadal ze do dwuosiowej trzeba E+B ??  Jezeli oś jest nie dalej jak w odstepie jednego metra od drugiej osi zalicza sie wtedy to jako jedną oś , jezeli powyzej jednego metra to wtedy jest wieloosiowa taka przyczepa. Nie ma czegos takiego ze na kat.B można ciagnac przyczepe jedno osiową , a dwu osiowej nie mozna.  

Ale i tak z tego wszystkiego najwazniejsze jest DMC całego zestawu.... Na osie rzadko patrzą...



[ Dodano: 2009-07-10, 10:20 ]
Koledzy a nie lepiej pójśc i zrobic E+B ?? ;) Wtedy bedziecie mogli bez ograniczeń wiekszych ciągać ;). Chyba ze ktoś ma z was kat. C to wtedy zrobić E+C i automatycznie dostanie wszystkie inne podkategorie przyczepy czyli E+C , E+B i jezeli posiada lub kiedyś w przyszłośc zrobi kat. D to tez dostanie automatycznie  kat E+D. Można powiedziec E+C jak sie zrobic to juz wtedy działa ono automatycznie na wszystkie pozostale kategorie. Nawet na kat AM i bedzie można quadem lawety ciagać w przyszłosci  :lol: .
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Laweta
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2009, 20:23:26 pm »

Rolly#469

  • Gość
jak już pisałem wcześniej 3,5t to nie jest max. jeżeli w dowodzie przyczepy jest zapis przyczepa lekka to (do 750 kg DMC) można ją ciągnąć np. Iveco Daily o DMC ~3,5. posiadając tylko kat.b co zresztą potwierdza Zestawienie uprawnień i uwarunkowań dotyczących ciągnięcia przyczepy pojazdem o DMC do 3,5t zamieszcone powyżej przez Stercia. Jeżeli natomiast przyczepa nie jest sklasyfikowana i zarejestrowana jako lekka to zgodnie z prawem DMC zestawu max 3,5t.

Laweta
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 10, 2009, 20:59:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Rolly#469"
jak już pisałem wcześniej 3,5t to nie jest max. jeżeli w dowodzie przyczepy jest zapis przyczepa lekka to (do 750 kg DMC) można ją ciągnąć np. Iveco Daily o DMC ~3,5. posiadając tylko kat.b co zresztą potwierdza Zestawienie uprawnień i uwarunkowań dotyczących ciągnięcia przyczepy pojazdem o DMC do 3,5t zamieszcone powyżej przez Stercia. Jeżeli natomiast przyczepa nie jest sklasyfikowana i zarejestrowana jako lekka to zgodnie z prawem DMC zestawu max 3,5t.


Nie Rolly, zauważ, że art 88 w pkt. 3 jest zapis: "o ile łączna dop. masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t." Łączna DMC to jest DMC holownika plus DMC przyczepy!!
Jak masz na Ivecu dmc 3,5 i zapniesz coś na hak to będziesz miał łączne DMC zestawu większe niż 3,5t - co wyklucza Ciebie jako kierowce takiego zestawu.

To co zapisał Sterciu nie wiem czy jest nadal aktualne, w obecnej wersji kodeksu nie ma zapisu i przyczepie lekkiej, także raczej jest to nie aktualne co zawarte jest w tej tabelce.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Laweta
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 10, 2009, 23:46:20 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "jimo#1921"
dmc polda to 1550, ale dmc przyczepy/lawety nie moze być większa niż mc holownika (pold ma 1125), więc w sumie mamy 2675 - czyli wszystko się zgadza


ale ja pisze o ostatnim warunku, jesli DMC przyczepy bedzie wieksze jak 3500kg - 1150 kg

Cytat: "jimo#1921"
Nie Rolly, zauważ, że art 88 w pkt. 3 jest zapis: "o ile łączna dop. masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t." Łączna DMC to jest DMC holownika plus DMC przyczepy!!


podobno jest wyjatek od tego, samochody z  dmc 3,5t moga ciagnac jeszcze przyczepe lekka 750 kg
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Laweta
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 11, 2009, 01:43:52 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "jimo#1921"
w obecnej wersji kodeksu nie ma zapisu i przyczepie lekkiej, także raczej jest to nie aktualne co zawarte jest w tej tabelce.


jest w obecnym kodeksie zapis odnośnie przyczepy lekkiej

Art. 88.

1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
kategorii A - motocyklem;
kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;
kategorii B:
pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla;
kategorii C - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
kategorii C1 - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
kategorii D - autobusem, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
kategorii D1 - autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
kategorii T - ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym;
kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;
kategorii C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego;
kategorii D1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii D1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego.

3. Prawo jazdy:
kategorii B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E;
kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E;
kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;
kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami).



"Posiadacz prawa jazdy kategorii B może zgodnie z art. 62 Prawa o ruchu drogowym ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg, jeżeli dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego i jednocześnie dopuszczalna masa całkowita zespołu (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3500kg.

Jeżeli zaś dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi nie więcej niż 750 kg (przyczepa lekka), to DMC pojazdu ciągnącego może wynosić nawet 3,5 t. W tym przypadku suma DMC zespołu nie może przekraczać 4250 kg. Wynika to z treści art. 88 ust. 3 pkt. 3 Prawa o ruchu drogowym, a dodatkowo - z ratyfikowanej przez Polskę Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym (art. 41 ust. 4)."

[ Dodano: 2009-07-11, 01:51 ]
A przyczepa lekka to przyczepa której masa całkowita nie przekracza 750kg. Przyczepe lekką nie obowiązują przeglądy okresowe. To takie podsumowanie które jest w pewnej mądrej ksiązce którą dostałem ostatnio podczas doszkalania na instruktorów nauki jazdy E+B i E+C.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Laweta
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 12, 2009, 23:08:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Sterciu"
z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,


to wszystko mówi. DMC przyczepy-tutaj lawety, to najczęsciej masa lawety~300kg + 1200 kg ładowności (najczęsciej), czyli jakieś 1500kg. z tego wynika jasno i wyraźnie że polonezem lawety, nawet pustej ciągnąc nie możesz, bo DMC lawety jest ~1500kg a Poloneza masa własna jest ~1100kg. jak byś miał lawete o DMC mniejszej niz 1100 to można by ciągnąc, tylko, że co najwyżej malucha.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Laweta
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2009, 12:58:13 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "Rolly#469"
jak już pisałem wcześniej 3,5t to nie jest max. jeżeli w dowodzie przyczepy jest zapis przyczepa lekka to (do 750 kg DMC) można ją ciągnąć np. Iveco Daily o DMC ~3,5. posiadając tylko kat.b co zresztą potwierdza Zestawienie uprawnień i uwarunkowań dotyczących ciągnięcia przyczepy pojazdem o DMC do 3,5t zamieszcone powyżej przez Stercia. Jeżeli natomiast przyczepa nie jest sklasyfikowana i zarejestrowana jako lekka to zgodnie z prawem DMC zestawu max 3,5t.


To jest logiczne ze nie jest to max , jest wyjątek tak jak piszesz ale nic Ci to nie da ze na katB można ciągnac pojazdem o DMC 3,5T + przyczepa lekka DMC 750kg (wychodzi wtedy łaczna masa dmc zespołu 4250kg i można w tym przypadku jechac na kat. B legalnie , ale to jest ten jedyny wyjatek) poniewaz powyzej DMC 3,5T całego zespołu pojazdów (samochod + przyczepa) podpadasz pod tacho i pod Ustawe o Transporcie Drogowym , czyli licencja lub zaswiadczenie o transporcie na potrzeby wlasne. Jak Cię Inspekcja zatrzyma to bedziesz mial problemy jak nie bedziesz posiadal odpowiednich wypisow.

Teraz tak wlasnie wyłapuja laweciarzy którzy nie mają luicencji na transport krajowy luib międzynarodoway a DMC całego zespolu przekracza 3,5T.

Widziałem tutaj na forum Cala Polska  temat taki podobny zamkniety,  to dodam tylko tyle ze stawki są rózna za transport pojazdu na lawecie. W większosci jest to 1,5zł/km netto. Ale tez są samobojcy jezdzący po 1zł/km netto. Trase zawsze się liczy w dwie strony , nie wazne czy w jedną suię jedzie pusto czy nie. Czyli jezeli jest do przewiezienia ladunek z punktu A do Punktu B gdzie długośc trasy wynosi 200 kilometrów wtedy się liczy 200x2 czyli 400 kilometrów x przykładowo 1,5zl.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.