Autor Wątek: Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?  (Przeczytany 11762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 25, 2009, 21:13:13 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
KGB, to jeszcze pytanie do Ciebie: na jakiej podstawie to przeliczasz?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 25, 2009, 21:28:04 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "Maxiu#1935"
KGB, to jeszcze pytanie do Ciebie: na jakiej podstawie to przeliczasz?


na podstawie blachowkretow ze swojego zderzaka :D

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 25, 2009, 22:00:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "KGB"
na kolach R15 195/50 licznik bedzie pokazywal prawde ,a na seryjnych R13 185/70 bedzie zanizal 3km/h przy 100
mowisz ze na skrzyni FSO rovera i przy moscie 3.9 i przy oponach 185/70 R13 licznik bedzie zanizal o 3km :?:  ojojoj... jestes w bledzie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 26, 2009, 03:43:02 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Maxiu#1935"
KGB, to jeszcze pytanie do Ciebie: na jakiej podstawie to przeliczasz?

moj licznik klamie o 10km/h przy 100 na oponach 195/50 R15 - mam ,a raczej mialem juz nieduzo bieznika ,wiec przeklamanie jest na dobre 2.5% wzgledem 185/70 R13
czyli na seryjnych kolach przy wskazaniach licznika 100 bede jechal 93 - i to sparwdze ,bo mam teraz zimowki
na 195/50 R15 jechalem 90
oczywiscie pomiary z GPSa
tak wiec most 4.3 ,ktory ma krotsze przelozenie o 10% od 3.91 daje tez 10% roznicy w predkosci

zalozmy ,ze ktos u mnie zalozyl 4.3 (nawet podejzewalem ,ze tak moze byc) ,a moj licznik jest idealnie wyskalowany na most 3.91 i opony 195/50 R15 - wtedy wlasnie przy 100 na liczniku bede jechal 90
a teraz odwrocmy sytuacje i do licznika ,ktory przy 93 pokazuje 100  przy 4.3 zalozmy most 3.91 - uzyskujemy predkosc o 10% wieksza ,,czyli jedziemy 103 ,a licznik pokazuje 100
wiec jakbym mial wogole przekladac slimaczka ,to napewno nie z 1.6 ,tylko z 1.5 (4.1)

nawiasem mowiac ,to licznik Poloneza nie ma blednych wskazan w rozumieniu prawnym ,bo wszystkie liczniki zawyzaja
mam Lancie Kappe na seryjnym ogumieniu i jedzie 93 ,czasami jezdze volvem 940 i jedzie 95 ,ale ma opony o rozmiar wieksze ,mamusiowe daihatsu jedzie 100 ,ale ma opony o dwa rozmiary wieksze (5%) ,wiec na serii jechaloby 95
kiedys podczas testu w motomagazynie wyszlo ,ze astra 1.6 16v ma na liczniku juz 110 ,a jedzie 100

oczywiscie mozna zawsze odwrocic kota ogonem i powiedziec ,ze moj GPS zle wskazuje ,ale to juz sprawdzalem z innym GPSem na innym oprogramowaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 26, 2009, 15:22:05 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
u mnie na seryjnych kołach licznik zawyżał o jakieś 7km/h w porownaniu z GPS :))

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 26, 2009, 16:26:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a u mnie na moscie 4.3 i przy seryjnych kolach licznik pokazuje 160 a jade 155 wedlug GPS
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 26, 2009, 16:31:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 26, 2009, 16:54:58 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
kazdy polonez ma swoja jedyna wlasna predkosc :mrgreen:  i nikt tego nie wyliczy  8)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 26, 2009, 18:04:08 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Ja na moście 3.72, oponach 165/80R13 przy 3 tys na V biegu jadę wg GPS 108km/h, a wg prędkościomierza od 95-125km/h (uzależnione od temp otoczenia)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 26, 2009, 18:04:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dlatego u mnie będzie można kalibrować wskazania.

Przynajmniej dla jednej prędkości np 100km/h
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 26, 2009, 18:13:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P

masz opony wieksze o ponad 4% ,czyli potwierdzasz moja wersje ,gdzie powinienes miec 107 przy takim ukladzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 28, 2009, 15:09:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "KGB"
Cytat: "Van#1860"
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P

masz opony wieksze o ponad 4% ,czyli potwierdzasz moja wersje ,gdzie powinienes miec 107 przy takim ukladzie

A reduktorek w skrzyni od mostu 4,3 zapewne bo to rover  :lol:  :lol:  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 28, 2009, 17:57:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "KGB"
Cytat: "Van#1860"
u mnie przy 3,91 i 195/60/15 licznik pokazuje 100 a gps wbudowany w nokię 106 i kto mi wyliczy czemu ?? :> opony mają 4mm bieznika :P

masz opony wieksze o ponad 4% ,czyli potwierdzasz moja wersje ,gdzie powinienes miec 107 przy takim ukladzie

A reduktorek w skrzyni od mostu 4,3 zapewne bo to rover  :lol:  :lol:  :lol: .

no wiem ,ze to rover i skrzynia od rovera - wszystko sie zgadza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 18, 2009, 22:45:05 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
krotkim mostem zyskam lepsze przyspieszenie i mniejsza predkosc max? (przelozenie od trucka do rovera)
czy tylko tyle mi to da ze bede mogl uciagnac wiekszy ciezar, a na przyspieszenie sie to nie przelozy?

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 18, 2009, 23:22:46 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
na przyspieszeniu na kresce zyskasz niewiele(jezeli dobrze machasz biegami)
ale na zakręcikach auto bedzie ciągle na wysokich obrotach gotowe do ostrego wyrwania do przodu

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 19, 2009, 00:09:51 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A czy ktoś z roverkiem 1.4 seryjna skrzynka i mostem 4.3 moglby mi powiedziec jaka predkosc powinien pokazywac licznik przy 3000obr na 4 biegu ?
OStatnio jechałem z GPSem i az mi sie wierzyć nie chciało że licznik mi zawyża wskazania o jakies.. 10-13km/h !

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 19, 2009, 08:32:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
licznik mi zawyża wskazania o jakies.. 10-13km/h !

Jesteś pewien że zawyża. Przy skrzyni od mostu 4,3 spiętej z mostem 3,9 licnzik będzie zaniżał wartość rzeczywistą A te 10-13km/h w połączeniu z "fabrycznym" przekłamaniem licnzika jest jak najbardziej realne.

Ja z ciekawości ostatnio sprawdzałem borkostworka i dobręciłem go prawie do 6000RPM na V biegu. Szybkie liczenie i wyszło dobre 180km/h. Licnzik pokazywał coś w tej okolicy więc całkiem senswonie pokazuje ten prędkościomierz od saxo. Nie wiem tylko co na to GPS bo nie miałem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 25, 2010, 12:53:26 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Jak zmienie w moście koło i wałek na inne bez żadnego ustawiania to stanie się coś oprócz tego że będzie wyło?

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 25, 2010, 15:09:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zasadniczo to jeszcze możesz ugotować olej jak będzie za ciasno spasowane.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:11:23 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Szybkie pytanko. jako ze walka z wyjacym mostem roverowskim nie wyszla, zmienilem spowrotem most od waskiego Caro 1.5GLE. Tam jest chyba przelozenie 3.9. Skrzynia roverkowska, nie przerabialem nic w niej, zostalo jak jest. Sa na pewno jakies przeklamania i mam pytanko jakie? Np jak jade 50km/h to pokazuje nieco mniej? Albo jak jade 100 to pokazuje 90?