Autor Wątek: Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?  (Przeczytany 11761 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:37:32 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
licznik będzie zaniżał 10 %
Czyli, żeby otrzymać prędkość rzeczywistą = wskazanie+(10%wskazania)
a w praktyce to będzie tak wyglądać, że weźmiesz gps i będzie prawie idealane wskazanie, ale drogomierz będzie oszukiwał.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:43:11 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
jesli to 1.5 to powinno byc 4.1, bawiłem sie kiedys w obliczanie prędkosci i powiem Ci ze przekłamanie nie będzie duze (ok 5km) i teraz licznik bedzie Ci dopiero pokazywał prawidłowe wartosci.
Powered by Lpg.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:46:26 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
ale drogomierz będzie oszukiwał.
duzo? jak przejade 100km to ile bedzie mniej? Jest to dla mnie istotne, bo jezezli duzo to wtedy bedzu ewychodzilo inne spalanie :D

no mierzylem tak, ze ojceic jechac z przodu samochodem, ja zanim, najpierw 40 i mialem 40, pozniej 60 i mialem rowne 60. takze nie wiem

wiem ze teraz przy 60km/h mam obroty 3tys na 3 biegu. 2 biegiem ciagne praiwe do 50 zeby zmienic bieg "ekonomicznie". Tj nie za niskie obroty. I starcil o wiele na przyspieszeniu. Na trasie 5 rzadko jest wbijana,  jezeli podorozuje przepisowo oczywiscie.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:46:40 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Maxiu#1935, na moscie 4.3 licznik pokazywał zaduzo, jak załozysz dłuzszy most to przekłamanie sie zmniejszy :wink:
Powered by Lpg.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:46:52 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
jak 3.9 10% jak 4.1 5%
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 20, 2010, 21:45:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
GPS prawdę ci powie. pożycz od kogoś nawigację to sobie potestujesz. Ew. w okolicy poszukaj jakiegoś "radaru" z wyświetlaniem prędkości i sprawdź. Często spotykane koło szkół czy niebezpiecznych przejść dla pieszych.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 20, 2010, 22:01:32 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
A nie dało by rady sprawdzić prędkości na 4tym biegu? Bo wtedy wskazówka obrotów idzie równo z wskazówką licznika

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 22, 2010, 08:08:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Teoretycznie tak bo gdzieś kiedyś była tabelka przeliczeniowa, ale jak to z suchym liczeniem bywa wartości matematyczne czasem znacznie odbiegają od rzeczywistości.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 24, 2010, 22:50:42 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
ja uwarzam że Gps nie jest wyznacznikiem predkości bo to w żaden sposób nie jest urządzenie pomiarowe... nie wiem jaki by trzeba mieć Gps żeby dokładnie pokazał predkość... jadąc samochodem już 100 to ma przekłamanie ok 10 mniej a powyżej tej predkości może wiecej.... ja mierzyłem na takim "radarze drogowym" który pokazuje predkość i przy predkości ok 80km Gps pokazywał ~`76 a Radaz jakieś 81 (bo samochod nie miał tempomatu i predkość mogła sie wahać...)

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 24, 2010, 22:53:03 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
może warto spróbowac z licznikiem rowerowym?

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 26, 2010, 15:31:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak już tak się uczepiliśmy dokładności to i te wszystkie radary jakie są dostępne mają swoją skończoną dokładność pomiaru.

Cytat: "Kusmier"
może warto spróbowac z licznikiem rowerowym?
W sumie to to powinno być najdokładniejsze bo sam licznik to najzwyklejszy w świecie komputer zliczający impulsy. największy błąd może wynikać z dokładności wykonania tego licznika oraz dokładności pomiaru obwodu koła.

Miałem swego czasu i całkiem dawało radę ale tylko przy pomiarach statycznych ale to w związku z częstotliwością odświeżania (2x na sekundę).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 26, 2010, 21:04:15 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja nie wiem co jest z moim licznikiem. Powinien zaniżać (albo chodzic dobrze)? a tutaj wychodzi na to ze zawyza ;/ no przy "zielonym" zakresie 3 bieg wbijam przy 60km/h? cos tutaj nie halo... niecale 3 tys na obrotomierzu na 2 biegu 60km/h i ja wbijam dopiero 3 bieg. A wydaje sie jakbym jechał z 35... nie wiem czy po prostu tej predkosci nie czuc, czy jak. 4 bieg wrzucam dopiero przy 80km/h, zeby nei bylo za niskich obrotów dla silnika.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 27, 2010, 13:48:42 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
w wolnym czasie zrobiłem taką tabelke, mozę komuś sie przyda:
http://www.speedyshare.com/files/24432308/do_oblicznia_predkosci.xls
czerwonych i żółtych pól nie ruszajcie bo nie wyjdzie wynik
w zielonych wpisuje sie predkosc obrotowa silnika, przełożenie danego biegu, przełożenie tylnego mostu i średnice koła. teoretyczną srednice można wyliczyć tutaj:
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
niebieskie pole to wynik, czyli prędkość samochodu na danym biegu przy danych obrotach silnika.