Autor Wątek: Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?  (Przeczytany 11763 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« dnia: Styczeń 17, 2009, 11:02:09 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam, chcialbym wrzucic do swojego 1.4 most od trucka, zeby przelozenie bylo krótsze. I teraz mam takie pytanie, czy moge zamienic tylko wałek z kołem talerzowym? Czy musze zmieniac cały most?
Drugie pytanie dotyczy przekłądni prędkościomierza. Wiadomo, jak zmienie przelozenie to predkosciomierz bedzie mi zawyżał. Jak zmienie tylko tą przekładnie, która jest przykręcona do skrzyni od zewnątrz, to bedzie ok? Czy musze jeszcze mieniac coś w środku w skrzyni, jakieś koło napędu prędkościomierza czy coś takiego (nie bardzo znam budowe skrzyni :oops: )?

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2009, 11:21:26 am »

FSO maniak

  • Gość
Co do przekładki, to most z Trucka ma inne mocowanie resorów.. Przełozenie koła talerzowego, chyba tez takie proste nie jest... O ile sama przekładka nie stanowi problemu, to pózniejsze tego dostrojenie (do 0,025 mm) jest dośc problemowe...

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2009, 11:50:15 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Kusmier,  nie sluchaj kolegi. przekladasz atak i walek i cieszysz sie krotkim przelozeniem. wiadomo,ze musisz to jakos dobrze zlozyc zeby nie wylo, ale jest to o wiele latwiejsze niz przerabianie truckowego mostu pod caro. a co do predkosciomierza, to Rudy mial u siebie redukcje z 4,3 i bylo ok, bo te liczniki i tak maja przeklamania

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2009, 12:12:58 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ja tez mam 4,55 w atu i mogę z czystym sumieniem polecić taka przeróbkę

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2009, 13:03:14 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
a ja mam most z 1,6 przy 1,4 i licznik zaniża mi prędkość, więc przy moście trucka będzie ci zawyżać
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2009, 13:19:28 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Przy przekladce z rovera na trucka bedzie roznicy na predkosciomierzu jakies 6%, więc nic strasznego ;p

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2009, 13:20:49 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Żeby były prawidłowe wskazania trzeba rozebrać skrzynię i wymienić koło zębate napędu linki. Tylko czy warto ? Można policzyć ile będzie przekłamywać. Most to jedno a koła to drugie i jeżeli będzie to drobna sprawa to olać to...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2009, 17:21:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sam mam i sobie nie chwalę (ale tylko w trasie  :lol: ).

A tak poważnie to przekładałem koło talerzowe i atak. Wyje nie gorzej jak fabryka.

W skrzyni mam ślimacznicę z mostu 4,3. Dodatkowo wsadziłem sobie licznik rowerowy zapięty pod przednie koło a w nim mogę sobie ustawić obwód koła i dokładnie odczytywać prędkość. Przekłamanie jest o jakieś 8-10% (jak mam 100 na cyfrowym to wskazówka ma 110 prawie).

W trucku ślimacznica nie wiem jaka jest ale truck ma większe koła więc może się okazać że wsadzenie jej do osobówki da zbliżone wartości do tej od mostu 4,3.

Z racji że borkostworku mam skrzynię N9 z forda to tam nijak nie podpasuje napędu licznika więc jestem w trakcie tworzenia czegoś nowego. Co i jak pochwalę się w swoim czasie jak skończę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2009, 13:54:05 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Bocian_s#313"
Sam mam i sobie nie chwalę (ale tylko w trasie  :lol: ).

A tak poważnie to przekładałem koło talerzowe i atak. Wyje nie gorzej jak fabryka.



Jak to zgrywałeś potem? Szalałeś z podkładkami i jakimś mierzeniem czegoś?

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2009, 15:23:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Próbowałem ale że tryby były używane w stanie średnio złym ( a miały być nowe  :evil: ) to tylko poskładałem. Teraz z miłą chęcią zamieniłbym go na niewyjące 3,9 (auto zmieniło przeznaczenie na rodzinne).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2009, 21:11:51 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
3,9 to z rovera? a jak tryby sa w miare dobrym stanie to jak to poustawiac?

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2009, 21:44:47 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Kusmier"
3,9 to z rovera? a jak tryby sa w miare dobrym stanie to jak to poustawiac?


Nie, 3,9 to 1,6 OHV.

4,3 jest z rovera, przełożenie 10:43
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2009, 21:49:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
3.9 to ze zwyklego caro. 4.3 jest z rovera
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2009, 22:53:07 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
A ja mam takie pytanko, mam most 3.9 (1.6 ohv), zapakuję skrzynkę z poldorovera to wystarczy, że przelożę tzw. naped prędkościomierza (ślimak) z ohv do roverka i bedzie dobrze? Czy te ślimaki da się zamieniać, pasują?
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2009, 01:44:35 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Żeby było prawidłowe wskazanie prędkościomierza i drogomierza trzeba rozebrac skrzynie i wymienic tam jedno koło zębate, które napędza właśnie tą przekładnie. niektórzy twierdzą, że to prosta robota to rozbieranie skrzyni. Ja wolałbym miec błędne wskazanie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2009, 10:00:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Maxiu#1935"
A ja mam takie pytanko, mam most 3.9 (1.6 ohv), zapakuję skrzynkę z poldorovera to wystarczy, że przelożę tzw. naped prędkościomierza (ślimak) z ohv do roverka i bedzie dobrze? Czy te ślimaki da się zamieniać, pasują?

Jak tak zrobisz to uszkodzisz ślimaka. Niestety redukcja i tryb w skrzyni idą parami (inna ilość i nachylenie zębów). Jak wymieniać to wszystko.

Sama wymiana nie jest trudna. Wystarczy odkręcić nakrętkę wałka wyjściowego skrzyni i wyjąć element zdawczy. W następnej kolejności w skrzyni jest właśnie tryb do prędkościomierza. Należy tylko uważać bo jest on osadzony na kulce i kulka ta może wpaść do skrzyni. Wyjmujemy jeden i wkładamy drugi ot całą filozofia.
Przy okazji można zmienić uszczelniacz wyjściowy skrzyni.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 25, 2009, 11:01:56 am »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Dzieki za info Bocian_s#313 :wink:  Prosto i łatwo to pewnie nie będzie, ale porządek musi być! :mrgreen:
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2009, 15:19:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie oplaca sie zmieniac
na kolach R15  195/50 licznik bedzie pokazywal prawde ,a na seryjnych R13 185/70  bedzie zanizal 3km/h przy 100
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 25, 2009, 15:42:40 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
KGB, nie robiles, nie udzielaj sie

a co do pytania Maxiu#1935,  jest dokladnie tak jak pisze Bocian tylko uwazaj na ta kolke bo wtedy to bedziesz mial jajca :D ginekologia zaawansowana jest przy tym

Most z trucka do rovera, a co wtedy z przedkosciomierzem?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 25, 2009, 21:05:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "G.T."
KGB, nie robiles, nie udzielaj sie

chlopak ,czy ty potrafisz czytac ? bo co roku jakos gorzej ci to idzie
przeczytaj jeszcze 3 razy to co napisalem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.