Autor Wątek: Niestabilne napięcie  (Przeczytany 3783 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 29, 2009, 20:23:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2230
to jest regulator 6 diodowy. Jak wiesz na diodzie podczas przepływu prądu (np na prostowniczych ) a takie tam są jest spadek napięcia ok 0,8V . Czyli jak regulator widzi 14,5 to na akku jest już 15,3 V. I ten 6 diodowy widzi napięcie właśnie bez tej poprawki o 0,8 V. A diody wzbudzenia są bardzo potrzebne gdyż przez nie (niezależnie od układu mocy) zasilany jest regulator napięcia więc przeciążenie obwodu pracy gwarantuje poprawną pracę układu sterującego . W starym typie tym 6 d był przekaźnik zamontowany na błotniku który starował kontrolką , było to dziadostwo dość awaryjne i często śniedziały styki . Układ 9d jest lepszy i stabilniejszy a jeszcze lepsze są 11 diodowe altki które mają prostowany punkt zerowy gwiazdy , i np uszkodzenie którejś diody w mostku np na rozwarcie (czyli robi się trwała przerwa) daje możliwość jeżdzenia przez jakiś czas bez negatywnych skutków . Pozatym same diody są dużo mniejsze w takich mostkach .

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 29, 2009, 21:55:12 pm »

asdx22

  • Gość
Niestety nie było układu 9d i zamontowałem taki sam tyle że zwykły regulator (są tu cztery styki). Prąd ładowania prawie taki sam tyle że lekko podniosło się napięcie ładowania które wynosiło 14.5V . Na starym regulatorze (9d) było 14.3V - napięcia średnie. Pulsacja trochę się zmniejszyła, mniej widoczna, ale nie dla "dociekliwego" oka. A właśnie - jaka jest różnica między zwykłym a 9d? Bo na razie prócz zwiększonego napięcia o 0,2V innej różnicy w funkcjonowaniu się nie dopatrzyłem.

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 29, 2009, 22:51:14 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
alternator 6D nie potrzebuje wzbudzenia o ile dobrze pamiętam.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2009, 19:18:31 pm »

asdx22

  • Gość
czyli z 9d nie ma żadnej różnicy prócz większego nap. ładowania (15.5V)?

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2009, 11:50:04 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2230
tak

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2009, 21:38:00 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "asdx22"
czyli z 9d nie ma żadnej różnicy prócz większego nap. ładowania (15.5V)?


9D powstał dla bardziej efektywnego ładowania. 6D przy niskich obrotach może rozładowywać akumulator. (bardzo powoli, ale zawsze).
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Niestabilne napięcie
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 02, 2009, 14:23:23 pm »

asdx22

  • Gość
Dobrze wiedzieć. A propos paska (alternatora i pompy). Jakie są dokładnie jego wymiary i typ - może ktoś zna? Bo żebym kupił, gość w sklepie musi znać te dane bo musiałbym go wyciągnąć z samochodu żeby go pokazać (cham nawet nie chciał wyjść i zobaczyć paska w samochodzie). Dla pewności postanowiłem i też go wymieniać.

[ Dodano: 04 Lut 2009 19:01 ]
Naprawdę nikt nie miał do czynienia z wymiarami paska? Na googlach szukałem i nic,a na allegro są, ale tylko rozrządu. :(

[ Dodano: 04 Lut 2009 20:41 ]
???

[ Dodano: 04 Lut 2009 20:41 ]
???

[ Dodano: 04 Lut 2009 20:41 ]
???

[ Dodano: 05 Lut 2009 20:47 ]
naprawdę nikt nie wie?