Autor Wątek: Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??  (Przeczytany 10884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 09, 2009, 12:46:04 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Jak nie rozrusznik to druga osoba, bieg wsteczny, ręczny zaciągnięty, noga na pedał hamulca i odkręcasz. Nie ma się co szczypać - to tylko ohv.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 09, 2009, 13:55:38 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A Ty mu płacisz jeszcze za te szkody co wyrządza w Twoim aucie ? jesteś z nim jakoś związany emocjonalnie ? Naprawdę proponuję żebyś:
1. kupił sobie zwykłą nasadkę o odpowiednim rozmiarze i pokrętło odpowiednio długie do tego. Odkręcisz bez problemu. narzędzie zostanie i może się jeszcze nie raz przyda.  
2. podjechał do innego "mechanika" i poprosił tylko o odkręcenie tej śruby - tylko tyle. Bez wymiany paska. Ile za taką usługę można policzyć ?

Dla mnie to jednoznacznie świadczy o tym "mechaniku".
Żeby zdjąć miskę trzeba podnieść silnik albo opuścić belkę zawieszenia - czy on o tym wie ?
I boi się o skrzynię... To wypada, że najlepiej wogóle nie używać tej skrzyni... Jakie tam straszne rzeczy muszą się dziać w czasie jazdy... Brrr...

Podaj jeśli możesz jakie jeszcze "naprawy" robił w Twoim aucie i jakimi "sposobami".
To może być bardzo pouczające...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 09, 2009, 14:11:10 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
A myslełm ze to tylko ja takie drastyczne metody stosowałem z zapieraniem klucza o podłuznice i kręceniem rozrusznika :D. A widze to metoda stara jak swiat i ogólnie znana :D.

Ja miałem taki przypadek kiedys w oHV ze tez nic nie pomagało w odkreceniu sruby. Okazało sie ze jakis inteligent na klej ją złapał. Ale zeby jeszcze klej do gwintów to rozumiem. A to na jakies inne barachło było złapane. Udało mi sie odkręcić wkońcu ale walczyłem z tym chyba z dwa dni. Nawet ruski klucz gniotsa nie łamiotsa sie powyginał na wszuystkie strony ale pusciła franca po zastosowaniu porządnego pokrętła i porządnej nasadki. .

Sposób odkręcania był nowatorki i nie polecam nikomu o zdrowych zmysłach ale pomógł.  Otóż załozny został klucz nasadowy i porządne pokrętlo na tą srubę. Dla tego pokrętła nie ma ze sruba sie nie odkręci. Fakt ze na początku i ono nie dawało rady ale obziązaliśmy linką holowniczą rurkę gdzie dospawało sie specjalny uchwyt zeby linka nie zjechała  i z boku sie autem podjechało i podłączyło linkę . Sruba musiała puscic :D. To był taki juz ostateczny sposób i hardcorowy ale sie powiódł. Jak sie okazało pózniej i  na srubie nie było prawie wogóle gwintu i została tam jakimś dziadostwem przyjklejona.

Ot to tak dodałem od siebie z pamieci i nie polecam takich trików robic bo mozna sobie krzywde zrobic ;).
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 09, 2009, 20:00:47 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Z nietypowych sposobów odkręcania zwłaszcza jak brak porządnych narzedzi to dodam od siebie, że kiedyś żeby odkręcic jakąs śrubę (za cholerę nie moge sobie przypomniec jaką) to aby pokręcic ramieniem klucza założonego na śrubie podstawiłem podnośnik hydrauliczny i efekt był taki, że podniosłem całe auto a śruba trzymała dalej...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 09, 2009, 22:49:53 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Cytat: "DF"
Z nietypowych sposobów odkręcania zwłaszcza jak brak porządnych narzedzi to dodam od siebie, że kiedyś żeby odkręcic jakąs śrubę (za cholerę nie moge sobie przypomniec jaką) to aby pokręcic ramieniem klucza założonego na śrubie podstawiłem podnośnik hydrauliczny i efekt był taki, że podniosłem całe auto a śruba trzymała dalej...  :mrgreen:


Tez tak odkręcalem :D , ale trzeba uwazac bo jak klucz sie ześliznie to mozna sobie krzywde zrobic i lepiej tego sposobu nie próbowac jak sie ma inne wyjscie  :mrgreen:
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 10, 2009, 09:22:10 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a słyszeliście może o kluczach udarowych? odpowiedni klucz- przystosowany do uderzania młotkiem i młotek to jest najprostszy przykład takiego urządzenia i sposób na tą śrubę. pracowałem 4 lata w elektrowni jako ślusarz utrzymania ruchu. od klucza 27 nikt nie szarpał się z nakrętkami za pomocą pokręteł, dźwigni itp. bo to nie miało sensu. zawsze najpierw było kilka uderzeń młotkiem aż ruszyła a później brało się pokrętła z grzechotką. jak sobie wyobrażacie poluzowanie nakrętki 47 albo 60- jaką dźwignią- 5 metrów czy 10? wszystkie nasadki mają wytrzymałość odpowiednią do swej wielkości, użycie nadwymiarowej dźwigni może w najlepszym przypadku skończyć się zniszczeniem nasadki, uszkodzeniem samochodu w gorszym-  poważnym zranieniem się! tylko klucz "do młotka" ma odpowiedni zapas wytrzymałości.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 10, 2009, 10:31:17 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a ja nie mam klucza udarowego i odkręcam przecinakiem i młotkiem, jeżeli mocno uszkodze śrubę to wkręcam nową. pierwszy raz jak wymieniałem pasek to próbowałem rozrusznikiem, ale się nie dało(nówka akumulator i nie miał siły obrócić - tak w fabryce silnik skręcili) wziąłem przecinak i młotek - poszło. Po miesiącu rozrusznik zaczął grzechotać...

[ Dodano: 10 Lut 2009 10:49 ]
bo chodzi o to, żeby wykorzystać moment bazwładności układu korbowo tłokowego, a nie działac na silnik siłami jakich on sam nigdy nie rozwija...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 10, 2009, 12:08:33 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Porzadna nasadka udarowa , lub klucz oczkowy sześciokatny udarowy to koszt czasem kilkustet złotych a wiec nie wiem czy sie opłaca inwestowac w takie coś na jedna lub dwie zmiany rozrządu. Ja oczywiscie nie mówie o tej chińszczyznie pseudo udarowej co mozna kupic duzo taniej i cieszyc sie ze ma sie udarowe narzedzia. Troche posiedziałem w handlu narzedziami poniewaz ojciec ma hurtownie narzedzi a wiec zeby coś porzadnego kupic to trzeba zainwestowac niestety. A te pseudoudarowe narzedzia czasem jednej porządnej roboty nie wytrzymują a tez cena nie jest niska ich  :roll: .
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 10, 2009, 12:49:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja mam taki klucz:
http://www.allegro.pl/item529490819_klucz_oczkowy_udarowy_do_poobijania_neo_38_mm.html
polskiej produkcji- kuźnia, zapłaciłem 32 zł.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 10, 2009, 18:22:20 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Tylko czy go użyjesz jak masz podwójne lub potrójne koło pasowe?

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 10, 2009, 19:04:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
In Deed...
Włąśnie, nawet przy pojedyńczym jest cholernie ciężko dojść kluczem płaskim.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 10, 2009, 19:09:51 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ten który mam pasuje idealnie, ma długość około 5cm.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Śruba w rozrządzie - jak odkręcić??
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 10, 2009, 20:34:55 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
In Deed...
Włąśnie, nawet przy pojedyńczym jest cholernie ciężko dojść kluczem płaskim.


indeed jak już ;)

marudzicie jak stare panny, da się podejść kluczem płaskim, oczkowym przy pojedynczym i podwojnym kole, mało kiedy klucze powyzej 22/24 nie są lekko wygięte.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;