Autor Wątek: Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą  (Przeczytany 13776 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« dnia: Styczeń 31, 2009, 13:19:32 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Macie może jakieś pomysły? Może jakaś maglownica z dłuższym ramieniem itp . Ogólnie chciałem poruszyć temat przeróbek układu kierowniczego pod kątem driftu , czyli jak zmniejszyć ilość obrotów od skrajnych położeń , zwiększyć kąt skrętu kół i maksymalnie poprawić wyczucie układu kierowniczego . Na dzień dzisiejszy moje przemyślenia są takie że najlepiej by było dać przekładnie listwową  co by wyeliminowało kilka przegubów kulowych z układu i na pewno poprawiło wyczucie auta . Ogólnie temat luźny bo narazie nic konkretnego nie planuje ale może coś z tego wyniknie tak jak z tematu o wentylowanych tarczach .

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2009, 13:48:05 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
przekładnia ze wspomaganiem ma szybsze przełozenie, poł obrotu zyskujemy. To jest prosty wariant.
można by spróbować (niewiem jeszcze jak :) ) skrócić ramię do mocowania drązka przy kołach.
Opel omega ( na pewno A, niewiem jak reszta) ma bardzo zbliżony układ kierowniczy do polonezowskiego-może z tego dało by się cos wykożystać.

maglownica to pomyłka raczej. chyba, że cos w tym rodzaju jak np.astra, czyli magiel by szedł nad skrzynią biegów, tylko potem gdzie podłaczyć drązki kierownicze? :P
magiel pod skrzynią to również qpa, byłby przy samej ziemi.

pozatym trzeba pamiętać, ze to MUSI być porządnie wykonana rzecz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2009, 14:05:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przekladnie ze wspomaganiem maja podanie krotsze przelozenia - to ze jest mniej obrotow zawdzieczamy ogranicznikom ,ale zwieksza sie promien skretu
dawno temu ,jak mialem fiata z walnieta przekladnia ,to myslalem ,zeby zrobic przekladnie z satelit mostu - przelozenie 1:1  jak w NFS ,ale pary w lapach trzeba miec ....
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2009, 14:21:31 pm »

WKLIW

  • Gość
ja bym raczej poszedł w stronę poszukiwania innej przekladni  ale takie która w miarę bezkonfliktowo pasowałaby w miejsce oryginału. a na poczatek  poszukałbym w stajni fiata  może jakaś argenta morafiorka czy coś przecież one miały baardzo podobny układ kierowniczy i zawieszenie. Może nawet znalazła by się jakaś "tuningowa" produkowana jako zamiennik do fiatów jak by nie patrzeć włosi są dosyć szaleni :D:D

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2009, 14:39:50 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ale wy kombinujecie. w polonezie jest calkiem spoko. niech ktos z was sie przejedzie E30 , wtedy poczujecie jak macie sie super ze skretem. zacznijscie lepiej od zaspawania mostow, a nie od dupy strony

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2009, 15:22:37 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
sory ale czy temat jest sformułowany jakoś nie jasno ? pytam jak zwiększyć kąt skrętu a nie o to jak kombinuje .

co do tematu wspomagania i zmniejszonej ilości obrotów to porównywałem z kumpla fiatem ze wspomaganiem i wyszło identycznie . Można by skrócić ramie przy zwrotnicy ale nie chciał bym jeździć autem ze skracanym tym elementem , ewentualnie wydłużyć ramie przy maglu

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2009, 15:27:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "turbonez"
co do tematu wspomagania i zmniejszonej ilości obrotów to porównywałem z kumpla fiatem ze wspomaganiem i wyszło identycznie
a zmierz z polonezem na wspomie. ja mam wspome i jak jest nie podlaczona pompa to kiera chodzi ciezej jak by nie bylo wspomy a obrotow jest kiery jest troche mnie. z max polozenia lewo do max na prawo jest cale pelne 3 obroty kiera. nie wiem jak na przekladni bez wspomy. a i dodam ze na tej przekladni od wspomy bez podlaczonej pompy odczuwam znacznie lepsza kontrole nad samochodem niz natej przekladni bez wspomy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2009, 15:53:07 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "G.T."
ale wy kombinujecie. w polonezie jest calkiem spoko. niech ktos z was sie przejedzie E30 , wtedy poczujecie jak macie sie super ze skretem. zacznijscie lepiej od zaspawania mostow, a nie od dupy strony
e nie ma tragedii,idzie sie przyzwyczaic - 400zł i maglownica od E36 (zero przeróbek) i z prawie 5 obrotow robi sie 3.5  :)

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2009, 15:56:11 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "200sx"
Cytat: "G.T."
ale wy kombinujecie. w polonezie jest calkiem spoko. niech ktos z was sie przejedzie E30 , wtedy poczujecie jak macie sie super ze skretem. zacznijscie lepiej od zaspawania mostow, a nie od dupy strony
e nie ma tragedii,idzie sie przyzwyczaic - 400zł i maglownica od E36 (zero przeróbek) i z prawie 5 obrotow robi sie 3.5  :)


no ale to juz przerobka a nie fabryka :P

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2009, 16:17:59 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
kiedyś z kumpem zastanawialiśmy sie nad konstrukcją  przekładni planetarnej na wale koła kierownicy do samochodu na rajdy...  niewielike wymiary..ze wspomaganiem to mógłby byc niezły patent
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2009, 16:27:54 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
można coś takiego kupić , można by tez zrobić (dwie zębatki + łańcuch) tyle ze cala kolumna nie pozostanie już w jednej osi no i dochodzą dodatkowe luzy

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 31, 2009, 16:39:55 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
kumpel miał zaprzyjaźniony zakład który sie takimi rzeczami zajmował. wieć zaczęliśmy to nawet liczyć ale koncpcja upadła bo zaraz kupił nowy samochód
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 31, 2009, 17:20:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "turbonez"
można coś takiego kupić , można by tez zrobić (dwie zębatki + łańcuch) tyle ze cala kolumna nie pozostanie już w jednej osi no i dochodzą dodatkowe luzy

na planetarnej bedzie w osi i luz bedzie minimalnie wiekszy - zreszta bmw stosuje teraz taki wynalazek u siebie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2009, 13:31:44 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja dodam jeszcze jedno od siebie.
z doswiadczenia mojego i Koltuna wiem, ze kierownicy nie trzeba recznie przebijac od skrajnego do skrajnego polozenia. to sie zrobi samo
np  lecisz sobie bokiem kierownice masz w prawo, zeby przebic auto na druga strone robisz krotkie energiczne szarpniecie w prawo i puszczasz kierownice, sama sie przekreca na lewo i auto ustawia sie drugim bokiem. na koniec tylko chwytasz i robisz lekka korekte. zero problemu z kreceniem kierą.

lepiej zaczac od praktyki niz niepotrzebnie teoretyzowac

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2009, 19:53:11 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
śmieszą mnie twoje autorytatywne wypowiedzi , nie znasz mnei nie wiesz czy latałem bokami , nie wiesz co mam zrobione w samochodzie . Ogólnie jak nie masz nic konkretnego do dodania to poco pisać ?

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2009, 20:39:02 pm »

200sx

  • Gość
mysle... ze G.T moze w takim temacie cos powiedziec bo on nie teoretyzował, On praktykował i chce Ci pomoc na podstawie własnych doswiadczen ( i Rudolfa)

zamiast posłuchac jego rad to go "tyrasz"  :wink:

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2009, 23:29:42 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "turbonez"
śmieszą mnie twoje autorytatywne wypowiedzi , nie znasz mnei nie wiesz czy latałem bokami , nie wiesz co mam zrobione w samochodzie . Ogólnie jak nie masz nic konkretnego do dodania to poco pisać ?


bo gdybys cos robił to nie zadawalbys takich banalnie glupich pytan czlowieku.

to jest cos w stylu widziala swinia niebo i mysli,ze jest chmurą

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 02, 2009, 00:21:17 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
gt na wspomie latał w wiekszosci :P
co do przeróbek to jedyne co mozesz zrobic to wywalic ograniczniki. daje to dosc duzo. u mnie felga et20 7 cali na pelnym skrecie szoruje o wahacz w większości taki skret wystarcza i nie jest konieczne jego dodatkowe zwiększanie :)

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 02, 2009, 12:23:55 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Cytat: "Van#1860"
gt na wspomie latał w wiekszosci :P
co do przeróbek to jedyne co mozesz zrobic to wywalic ograniczniki. daje to dosc duzo. u mnie felga et20 7 cali na pelnym skrecie szoruje o wahacz w większości taki skret wystarcza i nie jest konieczne jego dodatkowe zwiększanie :)


owszem przekladnia byla od wspomy, ale wiekszosc czasu nie byla podlaczona. i dlatego kiedys wybilem sobie palec przy przerzucaniu auta z boku na bok

Zwiększenie skrętu i zmniejszenie ilości obrotów kierownicą
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 02, 2009, 13:32:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dawno temu niejaka CELMA robiła przystawki do wiertarek zmieniające obroty cirka x2. Było to małe i zgrabne. Biorąc wspomę i przełożenie x2 to zysujemy 1,5 obrotu kierownicy przy max ruchu kół...

[ Dodano: 2009-02-02, 13:46 ]
Coś takiego jak tutaj:
http://allegro.pl/show_item.php?item=545329748#gallery
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.