Autor Wątek: Legenda motoryzacji kończy służbę w policji  (Przeczytany 8028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« dnia: Luty 04, 2009, 11:11:24 am »

Lukasz

  • Gość
"Dziennik": Po 30 latach polonez kończy służbę w polskiej policji (wcześniej milicji). Jednak ich wycofanie to nie wynik chęci modernizacji polskich służb mundurowych. Po prostu kolejne remonty polonezów są nieopłacalne.
Kateogryczny zakaz remontów wydał ze względu na oszczędności komendant główny policji generał Andrzej Matejuk.

Pod koniec 2008 roku służyło jeszcze 2500 polonezów, dziś jest ich 1500 a do połowy roku mają zupełnie zniknąć - pisze "Dziennik". Zastąpią je głównie samochody marki Kia.

http://wiadomosci.onet.pl/1909999,11,item.html

ehh... ale czemu na auta od Chińczyków ?????

Re: Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2009, 11:39:44 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Lukasz"

ehh... ale czemu na auta od Chińczyków ?????


zakładam:
bo są tanie, podpisano korzystne kontrakty po wnikliwym wyłonieniu oferentów w przetargach. spełniają wszystkie wymagania postawione przez resort..

iii tyle ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2009, 12:48:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ale jeszcze jeżdżą :P
Ostatnio nawet gadałem z gościem z prewencji (jakieś 3 tygodnie temu), mówił że odbierali nowe Kijanki i musiał wrócić do poloneza (pożyczonego nomem omen z drogówki :D ), bo Kiła była zepsuta, a Vento którym jeździł zostało wycofane ze służby.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2009, 13:18:44 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 666
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a mi sie wydaje ze z powodu cięć w budżecie nie będą kupowac nowych aut tylko łatać poldki :)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 04, 2009, 13:18:49 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Żeby się nie okazało tak jak z ARO :P
Zrobili przetarg, ARO wygrało bo było tanie a i tak więcej jeździli starymi Gazikami i Honkerami  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2009, 13:48:29 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Kijanki nie są złe, tak samo mówiło się o Toyocie czy Hondzie jak weszły na rynek europejki xxx lat temu ...
choć śmieszy mnie to trochę bo koszty remontu Poldka kończą się tam gdzie w nowoczesnym kompakcie dopiero się zaczynają...
ale chyba się cieszę, w końcu emerytura mu się należy jak najbardziej , silnik z lat 30 a podwozie z 50 lat ... nie przesadzajmy  8)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2009, 15:30:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Alien#174"
silnik z lat 30 a podwozie z 50 lat ... nie przesadzajmy

Chyba raczej z 50 i 70  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2009, 15:34:59 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jednym słowem jak ktoś chce budę to jest dobra okazja :) za marne grosze można wyrwać plusa który mechanicznie nie nadaje się do niczego ale blacharsko trzyma się swietnie

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2009, 15:39:11 pm »

adamdn

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
jednym słowem jak ktoś chce budę to jest dobra okazja  za marne grosze można wyrwać plusa który mechanicznie nie nadaje się do niczego ale blacharsko trzyma się swietnie


Jestem gotow zaryzykowac stwierdzenie (czyt. jestem pewny) ze sa w wiekszosci w niezlym stanie technicznym a juz na pewno maja ciche mosty. Przynajmniej te z secret service :)

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2009, 15:42:31 pm »

kopernik

  • Gość
kijanki nie są złe... policjanci w białymstoku poddają je ciężkim testom... już dwie szt rozbili... ostatni krash-test ze słupem wypadł 1:0 dla słupa. nie wiem może to wina samochodów, ale chyba potrzeba wprowadzić jakieś szkolenia kadr aby umiejętności mundurowych kierowców szły w parze z postępem motoryzacji resortu :)

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2009, 16:37:31 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
No właśnie niech mi ktoś powie czemu radiowozy nie gniją?  :roll:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2009, 16:43:46 pm »

kopernik

  • Gość
to skutek częstych napraw blacharsko-lakierniczych. po prostu nie zdążą... :)

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2009, 16:44:16 pm »

madpox

  • Gość
Cytat: "kopernik"
kijanki nie są złe... policjanci w białymstoku poddają je ciężkim testom... już dwie szt rozbili... ostatni krash-test ze słupem wypadł 1:0 dla słupa. nie wiem może to wina samochodów, ale chyba potrzeba wprowadzić jakieś szkolenia kadr aby umiejętności mundurowych kierowców szły w parze z postępem motoryzacji resortu :)

ee czy ja wiem czy szkolenia potrzebne.. przeciez poldony trudniejsze do prowadzenia sa od takiego kompakcika zwyklegeo gdzie nie ma sie co stac, w poslizg tym ciezko wpasc bo naped na przod, abs pewnie ma, male to, zwrotne, szybsze od poloneza tez raczej nie, wiec w czym wina?


Cytat: "matucha#1931"
No właśnie niech mi ktoś powie czemu radiowozy nie gniją?  :roll:

wlasnie kurcze, jeszcze nie widzialem zgnitego poldka plusa, carusy tez w niezlym stanie, a jak jeszcze ze 2 przejsciowki jezdzily u nas to tez z zewnatrz calkiem calkiem... a co do tego rozbijania

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2009, 17:33:53 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "matucha#1931"
No właśnie niech mi ktoś powie czemu radiowozy nie gniją?  :roll:


Wystarczy częste mycie (w zimie ma to kluczowe znaczenie). Poza tym myślę, że radiowozy były dodatkowo konserwowane.
Pomóżmy Jackowi!

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2009, 17:57:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
W Poznaniu dostali jeszcze coś takiego, tyle że w barwach policyjnych:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2009, 18:19:34 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "Alien#174"
silnik z lat 30 a podwozie z 50 lat ... nie przesadzajmy

Chyba raczej z 50 i 70  :lol:

Silnik został zaprojektowany coś koło 36 roku - oczywiście nie byl to "nasz" silnik, miałem na mysli hmmm "technologię" - "nasze" OHV-ki powstały w latach 50-tych, a podwozie to fiat 1300/1500, które weszło do produkcji w 61 roku  :mrgreen:
no cóż - w moim garażu stoi prawdziwe wykopalisko  :wink:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2009, 18:29:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "matucha#1931"
W Poznaniu dostali jeszcze coś takiego, tyle że w barwach policyjnych:
Obrazek

Przecież to ma zawieszenie jak polonez :lol:  :lol:  :lol: . Więc chyba poldek nie taki archaiczny.

A tak na poważnie to faktycznie policja ma dość dobry serwis w sensie że regularny...
Tyle że akurat do policji szedł największy chłam jaki był na drodze. Jak coś się nie sprzedało to malowanko na granacik i do "służby". Ogólnie stan aut zależy od kierowców. jeden dbał jak o swoje a drugi wsiadał i cisnął. To jest loteria co się trafi.

Niemniej jednak żaden z naszych poldów nie miał tyle przeglądów i serwisów co te mundurowe.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2009, 19:05:42 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Pewnie znów ktoś zarobił oprócz fabryki.Załóżmy ,że za te 1500 polonezów kupią jakieś auta nowe pewnie po jakieś 40tyś, co daję  chyba 60mln zł.Myślę,że jakby wsadził po 10tyś w remonty tych 1500 polonezów dało by to 15mln.Zostaje 40mln na złote klamki do tych polonezów.Jak taki nowy samochód padnie to naprawy ida w porządne kwoty.Dlatego osobiście mam podejście take,że wolę kupić za 3000 zł poloneza i zrobić mu kopletnie silnik i poprawić blacharkę i par dupereli.Wtedy wiem czym jeżdżę.Bo szrot z zachodu za 10tyś to już prawie wrak i dlatego niemiec go sprzedaje.

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2009, 19:53:22 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jakby tak podchodzili do tego to jeździli by jeszcze Warszawami itp.  :mrgreen:
Służbowy pojazd idzie na przegląd okresowy do warsztatu jak mu stuknie ileś tam kilometrów czy jest zepsuty czy nie a raczej zepsuty nie bo wcześniej idzie do warsztatu. I tak cyklicznie. Kierowca ma za zadanie dbać i myć i bierze za to pieniądze - grosze co prawda. W miastach gdzie dużo tej służby to raczej nie ma tak, że funkcjonariusz ma jedno auto tylko dla siebie. Czasem auto jeździ na okrągło przez całą dobę na 3 zmiany tylko kierowcy się zmieniają. Jak to ludzie różnie o to dbają... Na warsztatach też nie ma już mechaników tylko są "mechanicy" i monterzy części. Zepsutej części nie zastępują dobrą używaną tylko nową. Jednak zdarzają się też cwaniacy co napiszą tylko, że zostało wymienione/naprawione a naprawdę tak nie jest a nowa część idzie do kieszeni - jest kradziona. Kiedyś jak np stare nyski sprzedawali na przetargu to przed tym "przetargiem" kiedy już z góry było wiadomo kto ją kupi i będzie woził np ziemniaki na plac to robili taki kapitalny remont wszystkiego co się dało, że była lepsza jak nowa z fabryki. Teraz to już raczej tak się nie da z polonezem...  :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Legenda motoryzacji kończy służbę w policji
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2009, 19:57:29 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Polonezy w policji są juz dostatecznie wyekspoatowane.

było by chore pakować kase w remonty- pamiętajmy, że policjant sam nie grzebie w samochodzie tylko oddaje do serwisu- a za robote się płaci podobnie, czy to poldek, czy Kia. (częsci to inna sprawa, róznica może i jest, ale nie przesadzajmy, nie kolosalna),a dalej by sie miało rozlatującego sie poloneza ze sporym przebiegiem, którym ani nikogo nie dogoni, ani nikt do końca nie będzie pewien czy nie zawiedzie. Tylko prosze teraz bez tekstów, ze to auto niezawodne, tratatata jak się dba. OK ale to jest policja i tam auto musi jechać. 10 letni polonez to raczej ideał nie jest.
Pozatym to akurat Policji się należy, by miała dobre, sprawne, w miarę nowe, szybkie samochody.

Mi jako obywatelowi też na tym zależy-czuje się pewniej jak wiem, że gdy będą mnie okradać/bić/etc. to przyjadą szybciej, albo wogóle dotrą do mnie.
Również jestem zadowolony, że nie kupili nowych passatów i czy innego drogiego shitu, tylko samochód w miarę tani, a dośc dobrej jakości.- wydaje się kompromis osiągnięty, połączony z funkcjonalnością (kombi)

Tyle
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r