Autor Wątek: Amortyzatory - jakie polecacie.  (Przeczytany 9778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Amorki
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2004, 11:20:40 am »

Radecki Marcin

  • Gość
U mnie w Lubinie seria po 61 złotych a duo za 76 złotych to tyle :)

Amorki
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 05, 2004, 12:18:25 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witka

Czy jest różnica między amorkami do zwykłego osobowca a do trucka?? Chodzi głównie o przód bo tył pewnie będzie inny. A jeśli jest różnica to jak z twardością amorków w truckach w porównaniu z serją.

To tyle co chciałbym wiedzieć.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Amorki
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 05, 2004, 13:53:01 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Bocian jest różnica - siła tłumienia w trucku jest prawie dwa razy wyższa (dane: Morawski)

Amorki
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 05, 2004, 13:54:25 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Bocian jest różnica - siła tłumienia w trucku jest prawie dwa razy wyższa (dane: Morawski).
Marcin - dane z giełdy czy sklepów, bo jak sklepy to zacznę rozważać kupno amorków poza Wrocławiem bo widzę że zdzierstwo straszne ;) - 20 PLN na serii prawie na 4 sztukach to już jest niezła sumka - można piąty na zapas kupić :D

Amorki
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2004, 14:19:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
to co da się zapodać amory z trucka do osobowca?? Ile takie amory kosztują??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Amorki
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 06, 2004, 17:27:07 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
to co da się zapodać amory z trucka do osobowca?? Ile takie amory kosztują??

Sam jestem ciekaw takiego rozwiązania. Lecz słyszałem, że amorki od Trucka nie mają super charakterystyki, lecz osoba, z którą rozmawiałem na ten temat mogła mnie wprowadzić w błąd. Jeżeli te od Trucka są faktycnie 2 razy twardsze od seryjnych i można je zamontować to w połączeniu ze sprężynami z Trucka efekt może być zarąbisty !!! Czekam na rozwój tematu.

Pozdrawiam
Jeff

Amorki
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 06, 2004, 18:25:29 pm »

Woj-o#772

  • Gość
No to wyciągne knige z szafy i napisze co w niej stoi:
POLONEZ TRUCK:
Przód:
- skok całkowity 122,5 +-5,5 mm
- siła ugięcia      400(+-50) N
- siła odbicia     1200(+140-120) N
Tył:
- skok całkowity 183,5 +-6 mm
- siła ugięcia      450(+-80) N
- siła odbicia     1200(+-120) N

POLONEZ CARO:
Przód:
- skok całkowity 122,5 +-5,5 mm
- siła ugięcia      216(+-49) N
- siła odbicia     637(+-74) N
Tył:
- skok całkowity 206 mm
- siła ugięcia      235(+-49) N
- siła odbicia     736(+-74) N

Tak to wyglada - CARO odnosi sie do wąskiego auta - mam książkę z 93 roku i dopiero w dodatku jest o szerokim modelu - niestety bez wzmianki o innych amorkach - jeżeli ktoś ma nowsze wydania ksiązki to niech wrzuci dane o nowszych amortyzatorach - sam jestem ciekaw o ile sie zmieniły.
Dla mnie różnica 2 razy to za dużo - przy zwykłych spręzynach buda będzie za bardzo obciążona tak twardym amorkiem (DUO-Control jest 25% twardsze w zakresie pracy twardej od serii ale szerokiej) , przy sprężynach z trucka to rzeczywiście nie jest zły pomysł (o ile pomysł ze sprężynami z trucka wydaje się komuś zachęcający ;) )

Amorki
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 06, 2004, 19:04:18 pm »

Maciek#938

  • Gość
Korzystając z Twojego szablonu przedstawiam z trochę nowszej książki wszystkie parametry dotyczące amorków od szerokiego zawieszenia

POLONEZ CARO SZEROKI:
Przód:
- skok całkowity 122,5 +-5,5 mm
- siła ugięcia      550(+-110) N
- siła odbicia     1350(+-180) N
Tył:
- skok całkowity 208,3 mm
- siła ugięcia      360(+-80) N
- siła odbicia     930(+-120) N

Z tego wnioskuję, że przednie amortyzatory mają sporo twardszą charakterystykę od modelu szerokiego przewyższającą z przodu nawet amorki z Trucka. Natomiast z tyłu różnica nie jest już taka duża i tutaj amorki z Trucka mają twardszą charakterystykę (zapewne ze względu zastosowania zdecydowanie większej ilości piór w Trucku).

Jak dla mnie najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się zastosowanie z przodu amorków od szerokiego Caro + sprężyny od Trucka Diesla (które niedługo otrzymam od kolegi Czaku), natomiast do tyłu zastosuję (o ile nie będzie przeciwskazań montażowych) amorki od Trucka, gdyż ich charakterystyka najbardziej mi odpowiada :)

Pozdrawiam
Jeff

Amorki
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 06, 2004, 23:05:55 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Kurde szok całkowity - jeŹdziłem przejściówką z 1990 roku potem szerokim caro 94 teraz 95 no i atu 97 i jedno powiem na drodze nie czuć aż takiej różnicy w przednich amortyzatorach - w ogóle!!.
Ciekawe w takim razie jakie parametry mają Monroe Sensatrack, gdyż chyba takie właśnie ma Pablo-X i u niego wyraŹnie czuć że auto jest twardsze, bardziej czuć małe nierówności no i duużo mniej nurkuje przy hamoaniu i przechyla się na zakrętach.

Amorki
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2004, 10:13:38 am »

Radecki Marcin

  • Gość
Woj-o to są ceny ze sklepu będe na zlocie jak chcesz to ci moge kupić dwa :))) A tak poważnie to sklep ma renome w Lubinie i jest najlepszy jakbym się dogadał z gościem to jeszcze po znizce pojedzie bo ja będe brał dwa amorki a  jak ktos weŹmie 4 to opuści nam po 5 zł na sztuce bo to znajomy i zzawsze tam sie zaopatruje :) Ale to kwestia dogadania ważne że to sklep renomowany

Amorki
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 07, 2004, 11:48:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A co mi grozi jak założę sztywniejsze amorki do seryjnych sprężyn?? Czy coś się wygnie albo urwie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Amorki
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 07, 2004, 14:03:02 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Marcin - ja się pisze jakby co na komlet DuoControli (4 sztuki do caro szerokiego).
Jak goście są dobrzy to zapytaj czy są DuoControl na tył do ATU (takie same jak do plusów). Ale to raczej marzec, kwieceń jak będzie cieplej bo wtedy się pobawię (końcówkę kierowniczą jakąs by trzeba wymienić itp). Jak coś będziesz wiedział to napisz jak z ew. kasą na te 4 (bo jakby co to wyślę Ci) - najwyżej amorki poleżą miesiąc w domciu ;)

Co do sztywniejszych amorków - to przy gwałtownych ugięciach (cegłówka np) koło będzie "chciało" bardzo szybko wsunąc się do góry - sprężyna pozwoli bo miękka, ale amorek twardy będzie to spowalniał co spowoduje że cała (no większa częśc) masy auta normalnie przenoszona przez spręzynę będzie przenoszona przez mocowanie amortyzatora.

Amorki
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 08, 2004, 10:50:04 am »

Radecki Marcin

  • Gość
Woj-o mam cię na uwadze i jak bym zapomniał to przypomnij się oki :)

Amorki
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 24, 2004, 14:28:46 pm »

Maciek#938

  • Gość
Witam. Odświeżam temat, gdyż mam świeże pytanie. Lecz na początek krótka historia. Byłem dzisiaj wymienić tylne opony na letnie kapcie i przy okazji wymiany zauważyłem, że zaczęło mi mocno cieknąć z lewego amortyzatora. Oznacza to niestety tylko jedno - wymiana (regeneracja nie wchodzi w grę, gdyż jej koszt przewyższyłby koszt nowego amorka). W takim razie zastanawiam się czy do zwykłego Poloneza można bez problemu do tyłu założyć amorek od Poldka Trucka ? Czy mocowania są takie same ? Proszę o możliwie krótką odpowiedŹ, gdyż charakterystykę amorków itp... znam dobrze.

Pozdrawiam

Amorki
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 25, 2004, 09:12:51 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No własnie mi się szykuje wymiana przodu. W sumie to generalny remont całego przodu a to już trochę boli :(.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Amorki
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 25, 2004, 19:15:22 pm »

Maciek#938

  • Gość
Hej panowanie to jak jest z tym mocowaniem amorków od Trucka ? Czy są identyczne jak w seryjnym Poldku. Muszę wymienić z tyłu amorki i muszę wiedzieć czy wogóle sobie tym zaprzątać głowę czy nie...

Pozdrawiam

Amorki
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 27, 2004, 09:41:36 am »

Woj-o#772

  • Gość
Maciek nie wiem na pewno, ale raczej jest inne moc  - w trucku amorki chyba sa do przodu pochylone (albo tyłu) żeby w skrzynię ład nie wchodziły, i moc raczej jest inne (pewnie jest tuleja na górze a nie trzpień jak w caro)

Amorki
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 27, 2004, 11:59:49 am »

andy247

  • Gość
Ja bym polecil regeneracje amortyzatorow. Robilem to juz dwa razy i zawsze bylem zadowolony z efektow. Koszt regeneracji czterech sztuk z montazem 200 zl. Mozna wybrac sobie stopien twradosci: czy maja byc seryjne czy jeszcze twardsze. Ja mam z zasady dosyc twarde. Twardsze amortyzatory nie wymuszja posiadania twradszych czy krotszych sprezyn, ale na odwrot to krotsze i twardsze sprezyny wymuszaja zmiane amortyzatorow na twardsze i o krotszym skoku.

Amorki
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 27, 2004, 14:46:41 pm »

Maciek#938

  • Gość
Ok, dziękuję za informację. Tak myślałem, że amorki z Trucka nie będą pasować właśnie ze względu na inne mocowanie... Cóż mówi się trudno, ale ich charakterystyka nie była znowu o wiele twardsza od serii...

Jeżeli chodzi o regenerację to jest to na 100% bardzo dobre rozwiązanie i najbardziej korzystne, lecz w moich okolicach nigdzie nie ma zakładu zajmującego się regenerowaniem amorków... Co prawda mógłbym je wysłać np. do Warszawy, lecz wtedy pozostanę na tydzień bez auta i koszt regeneracji w połączeniu z kosztami wysyłki dorównają cenie nowe amorkowi, więc to mi się niestety również nie bardzo opłaca.

W moim wypadku chyba najbardziej optymalnie będzie kupić Duo-Control, gdyż mają one dość ciekawą charakterystykę i są niewiele droższe od standardowych, a ich trwałość ponoć również jest bardzo przyzwoita.

Pozdrawiam