Autor Wątek: Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania  (Przeczytany 9073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« dnia: Luty 08, 2009, 16:01:42 pm »

sac711

  • Gość
Witam
To moj pierwszy post, takze pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Oto mam pewien problem. Jezdze juz dobrych pare lat polonezem truckiem 1.6gli rocznik 97. Od pewnego czasu zaczely dziac sie z nim cuda. Padalo wszystko co mozliwe i jakos udalo mi sie to  do tej pory naprawiac, lacznie z wymiana modułu zapłonowego., ale z tym problemem nie moge sobie poradzic.

Przy wlaczeniu stacyjki pali mi bezpiecznik, nawet bez dotkniecia rozrusznika. Z tego co zdazylem juz wczesniej zauwazyc po przepaleniu tego bezpiecznika nie dzialaja mi.
-swiatla cofania
-swiatla hamowania
-cala deska rozdzielcza (predkosciomierz, zegarek  i kontrolka od ladowania dziala)
Bylem z nim ostatni u takiego naszego pseudo elektryka i to poladowal, ale do czasu. Zrobilem raptem 30 km i powtorka sytuacji. Pamietam ze w momencie wcisniecia hamulca i wlaczenia biegu wstecznego cos w kabinie tylko zasmierdzialo i padlo wszystko o czym napisalem powyzej. Od tego momentu pali mi bezpiecznik przy wlaczeniu stacyjki.

Poratujcie mnie panowie, jezdze Polonezem ktory ma juz 330 000 km a chce na nim zrobic jeszcze troche :)

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2009, 16:48:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Włącznik świateł wstecznego do sprawdzenia - ten przy skrzyni. Robi zwarcie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2009, 16:50:08 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
sac711, użytkownicy forum mieli podobnego typu problemy w swoich pojazdach, zachęcam do zagłębienia się w archiwum działu elektryka.

Najprawdopodobniej przyczyną Twoich problemów są przetarte kable od czujnika cofania. Czujnik ten znajduje się po prawej stronie skrzyni biegów w jej tylnej części - tuż przy wale napędowym. Dochodzą tam dwa kable, najprawdopowobniej przetarły się gdzieś "po drodze" w instalacji i zwierają się z masą. To powoduje, że jak włączasz bieg wsteczny pali się bezpiecznik.

Inną przyczyną, którą poleciłbym Ci zbadać to przewody czujników zużycia klocków hamulcowych osi przedniej. Również zobacz czy gdzieś ze sobą nie zwierają, izolacje nie są poprzecierane.

Powodzenia!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2009, 17:31:06 pm »

sac711

  • Gość
Panowie gratz, mieliscie racje. Za skrzynia pod walem faktycznie biegly 2 kable i faktycznie byly przetarte i sie zwieraly. Godzine lezalem pod samochodem zanim udalo mi sie je zaizolowac (nie mam kanalu). Dzieki za rade, bede zagladal tu czesciej bo widze ze siedza tutaj naprawde fachowcy. Dzieki wielkie

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2009, 17:39:17 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
sac711, zapraszamy codziennie na kawkę ciacho i miłą pogawędkę :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2009, 19:24:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Żadni fachowcy :) my sie nie znamy.. poprostu przerabialiśmy to już wiele rzeczy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2009, 19:52:46 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Stingerek"
Żadni fachowcy :) ....


Ja tam siebie wolę nazywać fachowcem od Polonezów :P

Cytat: "Stingerek"
my sie nie znamy..


No na Poldkach to chyba się akurat tutaj wszyscy znają jak na niczym innym ( no może na kobietach lepiej co niektórzy)....

Cytat: "Stingerek"
...poprostu przerabialiśmy to już wiele rzeczy.


Ja jeszcze nigdy :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2009, 23:01:33 pm »

sac711

  • Gość
:) . Skoro juz wbilem na forum to spytam was jeszcze o cos. Mam problem ze wskaznikiem paliwa. Znaczy po przekreceniu stacyjki wskazowka podnosi sie rowno do 0 i sie nie rusza, mimo ze naprzyklad mam w danym momencie pol baka paliwa. Przestalem juz zwracac na to uwage tak dlugo to trwa ale moze faktycznie jest na to jakis sposob? Rezerwa sie nie zaswiecila ani razu. Bezpieczniki sa ok, dzieki wam mi sie nie pala :) Ma ktos jakas ciekawa mysl co do wskaznika?

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2009, 23:04:11 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
sac711, prawdopodobnie pływak w zbiorniku Ci sie zawiesił na takiej pozycji.

U siebie w jednym aucie zostalo to wymienione na nowy i jest zadowalajaco dobrze, a w drugim jest to do zrobienia bo wolno sie podnosi  :)

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2009, 01:13:29 am »

Arnold

  • Gość
Co do kabli pod skrzynią to dały się we znaki na Czerniewicach (thx za pomoc Van, Bocian, Brudny i inni) :)

Pływak jak się zawiesi to się i odwiesi sam na nierównościach, a jak nie to wystarczy popukać :)

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2009, 08:15:17 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
sac711, nie musi to byc plywak, moze tez niekontaktowac masa lub ktores z polaczen na baku. Zajrzyj pod kolo zapasowe.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 09, 2009, 08:43:34 am »

sac711

  • Gość
Sprawdzic mase idaca od baku i popukac po baku? Ale z ktorej strony mam go obadac? Dzisiaj zajrze pod zapas, tylko ze tam mam butle z gazem  :?
To Truck wiec i bak ma chyba troche inny niz osobowe

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2009, 22:25:17 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
O a ja od dzisiaj mam podobny problem w ohvce  :)


Po przekreceniu kluczyka pali bezpiecznik nr. 14 15A. Na tablicy wskażników działa zegarek i prędkościomierz. Tablica nie jest podświetlona. Pali sie kontrolka braku oleju w silniku mimo, że olej jest. Wcześniej go nie było ale dolałem.

Autko odpala i mozna nim normalnie sie przemieszczać.
Czy to jakies  zwarcie ? Jak tak to gdzie najpredzej szukać przyczyny ?

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2009, 22:29:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "sac711"
Za skrzynia pod walem faktycznie biegly 2 kable i faktycznie byly przetarte i sie zwieraly. Godzine lezalem pod samochodem zanim udalo mi sie je zaizolowac (nie mam kanalu).
Wystarczylo odkrecić listwę przy drzwiach od strony pasażera, podnieść dywaniki i ręka wyciagnać kable biegnące do skrzyni i wtedy zaizolowac. Roboty na 10 min i potrzebne tylko wkretak i tasma  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2009, 22:38:49 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Elwood#1887, podswietla mi sie tylko przycisk od nawiewu. Mysle, ze jest to cos zwiazane ze stacyjką.

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2009, 22:40:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Taki objaw daje wytarta kostka w stacyjce, albo peknieta wkladka(mialem taki przypadek)- laczy tylko styk odpowiedzialny za zaplon ktory jest pierwszy po przekreceniu kluczyka a ten drugi odpowiedzialny za swiatla i reszte juz nie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2009, 07:16:58 am »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Niestety to nie kostka stacyjki. Po wymianie na inna problem nadal występuje.

Mysle, że występuje zwarcie tylko gdzie teraz szukać ? Na pierwszy ogień idzie instalacja, którą ja sam polożyłem. A później :
- światła hamowania
- oświetlenie zestawu wskaźników
- oświetlenie ideogramów nagrzewnicy
- światłą cofania
- lampka kontrolna hamulca recznego
- podświetlenie włacznikow klawiszowych
- sterowanie lusterek zewnetrznych

Które najpierw polecacie ?

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 10, 2009, 10:38:25 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Piotrek czujnik cofania albo kable do niego idace. Mialem to samo. Kable wygladaly na ok. Jak wzialem sie za rozkrecanie czujnika to rozlecial mi sie w rekach. Po odlaczeniu zwarcie ustalo.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 11, 2009, 14:38:14 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Cytat: "Piotrek#1923"
- oświetlenie zestawu wskaźników

Tu było zwarcie. Po usunięciu usterki juz wszystko jest ok.
Przy okazji sprawdziłem czujnik wstecznego i jedna nózka odleciala od razu po kontakcie z moja reka... :|

Pali na starcie bezpiecznik i brak swiatel stop i cofania
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2011, 18:34:48 pm »

Offline Emil

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 66
    • Caro 95'
Trochę odświeżę temat.

Pojawił mi się ten sam problem wywala bezpiecznik od świateł cofania, a przy okazji gasną
wszystkie kontrolki na zegarach.
Wymieniłem bezpiecznik, ale po paru minutach znowu trzasnął.

Tak więc szukanie przyczyny usterki. Dzisiaj wymieniłem włącznik świateł cofania, a
kable są sprawdzone. Co dalej? Wszystko było dobrze i nic nie było ruszane, coś tam ostatnio grzebałem przy radiu, czy tam w tych okolicach idą jakieś kable powiązane z tym?