Autor Wątek: chłodzenie roverka  (Przeczytany 5629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chłodzenie roverka
« dnia: Luty 11, 2009, 20:16:38 pm »

mateuszOBR

  • Gość
mam  kilka pytan odnosnie chłodzenia silnika w poldrowerku rocznik 95"


1. W jakiej temp powinien się załączyć wentylator w poldroverku ?? u mnie ok 100 C

2. Jak podłączyć 2gi wentylator pod co i jak można zastosować włącznik od nawiewu z Caro minusa

Re: chłodzenie roverka
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2009, 20:23:49 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mktuningcar"
mam  kilka pytan odnosnie chłodzenia silnika w poldrowerku rocznik 95"


1. W jakiej temp powinien się załączyć wentylator w poldroverku ?? u mnie ok 100 C

2. Jak podłączyć 2gi wentylator pod co i jak można zastosować włącznik od nawiewu z Caro minusa


ad1. albo wali ci wskaznik na zegarach albo za pozno wlacza sie wzlacznik wentyla w chłodnicy, przy takiej temperaturze (wrzenia!) nie powinien, znacznie wcześniej

ad2. drugi wentylator podłączasz z akumulatora na ten przykład, jedną nitkę kabla prowadzisz do kabiny i zwierasz włącznikiem tak jak posałeś - w twoim przypadku od włącznika nawiewu, w tej chwili nie jestem w stanie Ci powiedzieć które dwa piny trzeba zewrzeć by był przepływ (ale to kwestia kilku prób - aż wetnyl się włączy - przepinanie kabelków) i tyle.

zrobione ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2009, 20:29:50 pm »

mateuszOBR

  • Gość
ja stawiam ze za późno bo mając przysłonę jeżdżąc na trasie ma ok 90 teraz troszkę pogłupiałem (snieg sypie) i było tez ok ale jak zacząłem se toczyć po drodze z prędkością niecałe 40km/h to urosła ponad 90 postawiłem go na podjeździe aby sobie ochłonął a tu dupa temp rosła do ok 100 moze troszke wiecej tak ok 3mm za 90  sie wychyla i wtedy zaczyna działać i spada do lekko powyzej 90 i przestaje


a moze to termostat taki dupiaty ??

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2009, 20:33:45 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mktuningcar"
ja stawiam ze za późno bo mając przysłonę jeżdżąc na trasie ma ok 90 teraz troszkę pogłupiałem (snieg sypie) i było tez ok ale jak zacząłem se toczyć po drodze z prędkością niecałe 40km/h to urosła ponad 90 postawiłem go na podjeździe aby sobie ochłonął a tu dupa temp rosła do ok 100 moze troszke wiecej tak ok 3mm za 90  sie wychyla i wtedy zaczyna działać i spada do lekko powyzej 90 i przestaje


a moze to termostat taki dupiaty ??



Zapowietrzony układ, albo za mało wody w obiegu, walniety termostat też może być. Przy małych obrotach (bieg jałowy) pompa woli większość cieczy w mały obieg.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2009, 22:29:51 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
O jakiej przyslonie mowisz?? W tym silniku nie trzeba zadnej przyslony. Nawet przy -20 nagrzeje Ci sie bardzo szybko. Wentyl sie zalacza na pewno powyzej 100C i nie jest to temp wrzenia bo plyn na bazie glikolu a taki powinien byc (bo na pewno nie woda :)) ma temperature wrzenia chyba okolo 120 czy 130. Podejrzewam ze wszystko u ciebie jest ok tylko wywal ta oslone.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2009, 22:35:49 pm »

iwan

  • Gość
Czujnik temperatury lubi oszukiwac gdy jest slaba masa na karoserii, im slabsza masa tym wyzsza temperature pokazuje.

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2009, 23:17:14 pm »

mateuszOBR

  • Gość
o tej osłonie mowie założyłem ja na zimę bo  mi się podoba bardziej z czarnymi lampami

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2009, 23:44:33 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
mktuningcar, no to sie teraz nie dziw ze Ci sie wentyl zalacza.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2009, 00:27:02 am »

mateuszOBR

  • Gość
nie dziwie się czemu sie załącza  
dziwie się czemu tak późno

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2009, 00:37:53 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
100C to wcale nie za pozno
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2009, 01:42:30 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Termostat masz otwarty non stop. Dlatego auto ci sie nie zagrzeje w trasie.

Cytuj (zaznaczone)

. Co z tym lewym? Widziałem u kumpla, że ma na osobny włącznik ten wentyl, tak powinno być?

One maja dwa osobne czujniki. Jeden sie wlacza wczesniej drogu pozniej w razie jakby ten pierwszy sobie nie poradził.
 Wylacznik do wentylatora to taki "patent" ktory ma wiekszosc z nas w autach.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2009, 08:38:43 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Senn#1869"
Wentyl sie zalacza na pewno powyzej 100C i nie jest to temp wrzenia bo plyn na bazie glikolu a taki powinien byc (bo na pewno nie woda  ) ma temperature wrzenia chyba okolo 120 czy 130. Podejrzewam ze wszystko u ciebie jest ok tylko wywal ta oslone.


Senn no ja bym polemizował, Włączniki termiczne w chłodnicy z PNa mają najwyższy zakres pracy zał=95*C, wył=90*C (nawiasem mówiąc, sugerowałbym jego wymiare na taki o parametrach 92/87*C. Nie pamiętam w tej chwili, gdzie w roverze jest czujnik temperatury na deskę - względem termostatu i wlotu do chłodnicy. Termostat otwiera się na maxa przy 82*C. Dla silnika temperatura rzędu 100*C nie jest za rewelacyjna.
Powodem tego, że dopiero przy ~100*C (na desce) włącza się wntylator może być:
1) walnięty termostat - nie otwiera się do końca
2) zamulona chłodnica i słaby przepływ przez nią
3) zapowietrzony układ
4) mało cieczy w układzie
5) czujnik temperatury na deskę jest rozkalibrowany

Temperatura
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2009, 09:12:20 am »

roverek

  • Gość
Panowie u mnie układ chłodzenia jest fabryczny,tzn.nic nie ruszane oprócz wymiany płynu.I od zawsze wentylator włącza się gdy temperatura na wskaźniku przekracza ok.95st. a wyłącza ok90st.I nie widzę w tym nic szczególnego ,bo wskaźnik może nieznacznie przekłamywać.
Jeżdżę w zimie z przesłoną i nie zauważyłem aby silnik się przegrzewał.Wentylator w zimie załącza się bardzo rzadko.Jedynie jak jadę w żółwim tempie w korkach.
A to ,że wentylator załączył się na podjeździe jak również podczas jazdy w żółwim tempie , to przecież normalny objaw.
Jeśli nie jeździ się bardzo agresywnie. to montaż drugiego wentylatora uważam za zbędny.Ważne aby w układzie była odpowiednia ilość płynu.Oczywiście  pod warunkiem że układ jest drożny.

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2009, 20:13:42 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1214
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to  u mnie jeszcze lepsza zagwozdka sie stała, bo po wymianie parownika LPG tak się  zrobiło,że temperatura właśnie jest teraz lekko ponad 70 stopni , a była poprzednio 90,podczs stania w korku dochodzi ponad 90 i włącza się wentylator, nastepnie jazda  i  znów spadek do 70.Z objaw to jeszcze takie,że chłodnica na dole,w okolicach wejścia grubego węża, jest chłodna.Nagrzewa się podczas postoju dopiero.Termostat był sprawdzany z dwoma innymi o takiej samej temperaturze czyli 88 stopni w tym jeden nówka.Otwierały się i zamykały w takiej samej temperaturze. Spadła również wydajność ogrzewania autka.Wyczerpały sie pomysły na naprawę tego.Może ktoś miał takie problemy i wie co jest.

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2009, 21:07:26 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
U mnie jest tak, ze w czasie jazdy temperatura wynosi ok 75-85 stopni, natomiast w korku dochodzi niewiele ponad 90* wlacza sie wiatrak i po chwili temperatura spada
328i

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2009, 13:01:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jest jeszcze jedna sprawa. Jak auto ma LPG szczególnie wpięte szeregowo w mały obieg to może zaistnieć sytauacja że woda na wyjścu z głowicy ma np 90st. Potem przechodzi przez parownik i oddaje mu trochę ciepła, Na wejścu termostatu woda ma już tylko 85st więc termostat jest tylko cześciowo otwarty.

jdąc w drugą stronę na termostacie 90st to na głowicy 95st i jednocześnie na wejściu do chłodnicy też jest 95st. Jako że czujnik wentylatora jest też kawałek od wejścia do chłodnicy to znowu trzeba dodać trochę temepratury do włączenia wentylatora i nagle okazuje się że faktycznie wentylator załącza się prz 95st ale w chłodnicy a w tym czasie deska pokazuje już 100st.

Trochę pokrętnie ale moze zrozumiecie.

Dla nieznających tematu W roverze czujniki temperatury płynu (dla ECU i na deskę) są na górze przy wyjściu wody z głowicy. Termostat jest na przeciwległym końcu silnika na wejściu do bloku i pompy wodnej. Włącznik wentylatora jest tam gdzie wszędzie czyli jakieś 10-15cm poniżej wejścia gorącej wody do chłodnicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 19, 2009, 13:11:02 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
chyba wyjscia zimnej wody z chłodnicy.

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 19, 2009, 16:54:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
chyba wyjscia zimnej wody z chłodnicy.

jezeli na gorze ,to napewno na wyjsciu goracej wody z silnika - angole sporo kombinuja ,ale tej kwestii ,by nie przekombinowali,
mowa o czujnikach temp ecu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 19, 2009, 17:05:04 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
"Włącznik wentylatora jest tam gdzie wszędzie czyli jakieś 10-15cm poniżej wejścia gorącej wody do chłodnicy"
kurde a ja całe zycie mam na wyjsciu z chlodnicy :/

chłodzenie roverka
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2009, 17:53:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zdecydowanie ,funkcja cytowania jest przydatna,

a JA mam dwa czujniki ,a jak jest w takiej samej chlodnicy z jednym to nie zwrocilem uwagi,
z koleji w waskiej to wogole inaczej - nie ma co sobie glowy zawracac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.