Autor Wątek: Kolektor GSI + przelotowy tlumik  (Przeczytany 5861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« dnia: Lipiec 19, 2004, 20:34:09 pm »

XDX#1825

  • Gość
Witam!

Wlasnie zalozylem wczoraj kolektor od GSI i przelotowke z DF. No i jestem rozczarowany.. wlasciwie to nie ma zadnej roznicy w zachowaniu autka:( Nie wiem czy to rzeczywiscie tak malo daje? A moze u mnie cos jest nie tak.. wspomne ze mam wlot powietrza ograniczony bo cos mi wysiadlo i gasl na wolnych obrotach. Zawory tez sam regulowalem i maja troche wiekszy luz niz pisze Morawski. Mam instalke gazu z kompem no i w tym nowym kolektorze byla sonada..ale nie mam pewnosci czy dziala poprawnie.. zaznacze ze przy odlaczeni jej nie ma roznicy tak na oko w zachowaniu samochodu, zarowno na gazie jak i na benzynie. Moze ona walnieta? ale na starej tez nic sie nie dzialo.. Nie wiem co o tym myslec... moze ktos kto wymienial koletkor i tlumik sie wypowie...jaka jest  roznica i czy ona jest dosc widoczna czy moze pratkycznie nie zauwazalna??

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2004, 09:19:34 am »

Janek#1612

  • Gość
Różnica jest:
- jeśli chodzi o kolektor - minimalna
- jeśli chodzi o tłumok - też mnimalna (jakieś 3% lepiej w przzyspieszeniu) on poprawia moc na wysokich obrotach - więc raczej zwiększy Vmax (u mnie zwiększył). Dolot nie powinien być przytkany brudnym filtrem.

 Generalnie efekt jest minimalny - czego należy sie spodziewać

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 20, 2004, 10:37:28 am »

Wafel

  • Gość
co do kolektora to sie nie zgodze że minimalna różnica - jest odczuwalna więc nie może być minimalna - a co się stało - przynajmniej max moment przesunął się niżej - auto szybciej wkręca się do 3000, powyżej już działanie nie jest odczuwalne (i tak jest szybko).

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2004, 16:05:12 pm »

Janek#1612

  • Gość
Jakieś konkretne liczby....?
Zmierz ile masz 80-120 na IV i 80-120 na V
Ja 14 i 25...(gazzz)  (Mpi)

dwa lata temu wkłdałem kolektor do gli i poza zmienionym odgłosem - niewiele lepiej chodził.

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2004, 16:09:20 pm »

Wafel

  • Gość
80- 120 na iv to już powyżej 3000, na 5 nie sprawdfzałem i nie kiedy to zrobie :) - pozatym mogą być róznice - ja mam 1,5 ty 1,6 inny moment

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2004, 07:39:32 am »

XDX#1825

  • Gość
A jednak jest roznica... nie ogromna ale zauwazalna.. ale trzeba bylo przykrecic gazu troche.. bo sie chyba zalewal.. spalal 14 l / 100 km... przykrecilem i dostal "kopa". Elastyczniejszy.. rzeczywiscie lepiej zbiera sie z wolnych obrotow.. no i Vmax wzrosl:D teraz mam ponad 150 :D
Wszystkim co jeszcze nie zamontowali kolektora goraco go polecam!!:)

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2004, 08:27:01 am »

Janek#1612

  • Gość
No tak - ale nie wiadomo co by się było jakbyś poprzykręcał kurki na starych rurach....

poza tym:
"Mam instalke gazu z kompem" - "ale trzeba bylo przykrecic gazu troche"
a jak żes w takim razie "przykręcił"?

No i znowu niet żadnych liczb.....

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 22, 2004, 10:45:46 am »

XDX#1825

  • Gość
Hehe.. no wlasnie mam instalke gazu z kompem.. ale mam i srube i silniczek krokowy.. taki smieszny bajer..:) Wiem ze z reguly jest jedno albo drugie.. a ja mam oba na raz..

FOTKA

[ Dodano: 2004-07-24, 13:55 ]
Hej Panowie.. moze wypowiecie sie na temat tej mojej instalki .. dziwna sprawa.. bo to chyba nie jest najnormalniejsze ze jest i silniczek i sruba...? a moze ktos mi fuche odstawil.. i tak naprawde silniczek tam jest dla picu.. i wcale nie mam kompa..?

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2004, 21:57:19 pm »

Maciek#938

  • Gość
Ze zdjęcia nie widzę, gdzie jest podłączony ten silniczek krokowy. Może Sztywny będzie wiedział coś więcej z tego zdjęcia, gdyż mój register wygląda inaczej, ale ja mam gaŹnik.

Co do kolektora to mogę obecnie zająć pewne stanowisko. I tak jechałem dzisiaj Caro 1.6 GLI (CF) z kolektorem GSI i tak faktycznie jest pewna poprawa elastyczności, ale cudów się spodziewać po tym nie należy. Jeżeli już bawimy się w przeróbki to przy okazji warto zająć się przerobieniem dalszej części wydechu, gdyż dopiero takie połączenie da pełniejszy i bardziej odczuwalny efekt.

Niedługo będę montował u siebie to przedstawię jak to wygląda na moim silniku.

Pozdrawiam

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2004, 12:36:51 pm »

XDX#1825

  • Gość
Ten moj silniczek krokowy jest podlaczony do "Kontrolera sondy lambda" takie pudelko czarne na blotniku.. Tylko ze jak ja to odlaczam i podlaczam... to jest bez roznicy bo silnik pracuje tak samo..

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2004, 20:00:41 pm »

sztywny13

  • Gość
Cytat: "XDX"
Hehe.. no wlasnie mam instalke gazu z kompem.. ale mam i srube i silniczek krokowy.. taki smieszny bajer..:) Wiem ze z reguly jest jedno albo drugie.. a ja mam oba na raz..

FOTKA

[ Dodano: 2004-07-24, 13:55 ]
Hej Panowie.. moze wypowiecie sie na temat tej mojej instalki .. dziwna sprawa.. bo to chyba nie jest najnormalniejsze ze jest i silniczek i sruba...? a moze ktos mi fuche odstawil.. i tak naprawde silniczek tam jest dla picu.. i wcale nie mam kompa..?

Ja u siebie odczułem wyraŹną różnicę po wymianie kolektora co opisywałem. Natomiast twoja instalka gazowa jest II generacji czyli sterowana od sondy lambda. Śruba ogranicza maksymalny wypływ gazu i musi być bo jest to najprostsza instalka II gen.

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 27, 2004, 10:08:38 am »

Yahoo

  • Gość
Witam, dołącze się do dyskusji na ten temat ponieważ jeszcze niedawno pytałem co da przekładka kolektora a dzisiaj już wiem ponieważ wczoraj założyłem kolektor od GSI.
Sprawa wyglada następująco:
1. do 3-3,5 tys lepiej się zbiera
2. jest w środku nieznacznie głośniej
3. na zewnątrz słychać miły odgłos - brzmi znacznie kultularniej i przyjemniej dla ucha, szczególnie jak mocniej potraktuję pedał gazu :)
Generalnie całkiem ciekawy gadżet, ale nie należy spodziewać się cudów :)

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 02, 2004, 19:03:02 pm »

Maciek#938

  • Gość
Jutro (chociaż pewnie przeciągnie się na kilka dni) będę działał z głowicą (przy okazji powymieniam jeszcze kilka elementów) i przy okazji wymienię kolektor wydechowy. Podzielę się wrażeniami po wykonaniu zabiegu.

Pozdrawiam

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2004, 10:10:15 am »

Janek#1612

  • Gość
To zmierz ile ma teraz 80-120 na IV i V   60-80 na IV i 60-100 na IV. To potem się porówna. Chociaż jeśli będzie jeszcze cos dłubane wynik nie będzie miarodajny (że to tylko za sprawa kolektora)

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2004, 20:14:59 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Janek#1612"
To zmierz ile ma teraz 80-120 na IV i V   60-80 na IV i 60-100 na IV. To potem się porówna. Chociaż jeśli będzie jeszcze cos dłubane wynik nie będzie miarodajny (że to tylko za sprawa kolektora)

Będzie jeszcze grzebane przy głowicy (już teraz została splanowana) oraz kilka mniejszych dupereli, więc faktycznie wyniki byłyby przekłamane. Jednak po tym wszystkim podzielę się wrażeniami pod tytułem jak to działa.

Pozdrawiam

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 08, 2004, 12:04:41 pm »

DooMinick#1823

  • Gość
Jaka mniej wiecej jest na szrocie cena takiego kolektora GSI? Czy podejdzie tez do zwyklego silnika Fiata, czy niestety???

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 08, 2004, 13:59:04 pm »

Wafel

  • Gość
na giełdzie to 30 zł.

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 08, 2004, 16:51:38 pm »

Guciu1801

  • Gość
hmmm. zaczne projektowac sobie nowy wydech.

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 08, 2004, 19:02:17 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "guciu#1801"
hmmm. zaczne projektowac sobie nowy wydech.

Jeżeli jeszcze nie zmieniałeś na przelotowy środkowego tłumika to warto zrobić ten zabieg. Napewno zyskasz na dynamice. Jeżeli zależy Ci na tym, aby we wnętrzu było ciszej to (poza odpowiednim wyciszeniem) pierwszy tłumik daje odczuwalną różnicę.

Pozdrawiam

Kolektor GSI + przelotowy tlumik
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 08, 2004, 20:08:45 pm »

XDX#1825

  • Gość
Panowie.. ja mam tak: kolektor GSI.. katalizator.. tlumik przelotowy..i przelotowy koncowy...  Wrazenia z jazdy niesamowite.. poprostu samochod zrobil sie rakieta, ale do tego trzeba bylo odpowiednio troche gaz podregulowac. Ale poprostu teraz widze naprawde znaczna roznice.. doslownie ... moment sie przesunal na nizsze obroty.. no i napewno wiekszy.. Planuje jeszcze do tego zalozyc stumiennice w miejsce katalizatora.. moze jakies info jakich zmian nalezy sie spodziewac po takie przerobce??