Autor Wątek: Wymiana pompy wody  (Przeczytany 10934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana pompy wody
« dnia: Marzec 08, 2009, 17:42:30 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak wygląda wymiana pompy wodnej w Polonezie?

Padła mi dzisiaj i muszę ją na szybko wymienić.

Pytanie 1.

Czy potrzebuję jakiś klucz rurkowy?

Na oko wszędzie się da dojść płaskim, ale czy nie będzie jakiś niespodzianek?

Pytanie 2.
Czy koło pasowe jest przykręcane tylko na śruby, czy też na nakrętki - na schemacie nie mam właśnie nakrętek zaznaczonych, a dziury przy pompie niby przelotowe.

Pytanie 3.
Jak popuścić koło pasowe? Wystarczy je popuścić przed zdjęciem paska, żeby się nie obracało, czy jakoś zblokować jeszcze? No i czy schodzi, czy je jakoś trzeba zbijać?

To chyba na tyle ;)
Chyba, że mi jeszcze ktoś napisze, czy warto dać od razu silikon na uszczelkę? Albo czy coś się stanie, jak dam tylko silikon, bo u mnie ostatnio uszczelek nie mieli  :?



A to usunę za jakiś czas:
Zaczęło się rano - w sumie do przejechania 300 km.

pierwsze 100 km bez bólu - ale czekałem na kogoś w aucie, przodem w dół i za jakieś 5 minut auto przestało grzać. stanąłem w drugą stronę i sauna.
Przejechałem kolejne 100 km, poszedłem na obiad, wróciłem, płynu zeszło, ale wszędzie sucho  :|  Tylko na kole pasowym i CPWK ślady białe po płynie. Dolałem płynu i w trasę.

100 km do końca trasy - wszystko OK. Na 70 km do końca zaczęło  brakować płynu, a jak auto się nagrzeje to wtedy z pompy dopiero woda leci  :evil:
50 km do końca skończylo mi się PETRYGO. 40 km do końca - ogrzewanie na FULL i otwarte okna - dawno takiej sauny nie miałem, bo coś auto się nie chciało chłodzić  :evil:

na 20 km do końca już mi się woda mineralna skończyła.

na 10 km do końca przestało dmuchać ogrzewanie. Temp poszła na 100*C. Za następne 5km drugie auto, które zostawiłem w piątek w centrum, a dzisiaj odbierałem i zalałem płynu do pełna  :mrgreen: Na następnych 5 km nadal sauna i woda leci z pompy ;) Wszyscy się na mnie dziwnie patrzyli jak jechałem z otwartymi oknami :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2009, 17:54:25 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
W sprawie wymiany pompy niewiele mogę pomóc, ale chciałbym Cię spytać po jakim przebiegu padła Ci pompa?
Pomóżmy Jackowi!

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2009, 17:55:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Niecałe 130.000, ale poprzedni Poldek poszedł po dwukrotnie takim z oryginalną pompą. Temu myślę, że dał się weznaki porzedni właściciel, bo jeździł na wodzie  :?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2009, 21:15:39 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Generalnie wymiana pompy jest prosta. Śruby zwykłym kluczem można a nawet niektóre tylko takim można. Jednak w skrajnych przypadkach gdy auto jest stare to długie śruby w obudowie pompy potrafią się tak zapiec/zablokować od kamienia kotłowego, że trudno je czymkolwiek ruszyć. Ja raz zdejmowałem pompę łomem i szlifierką kątową  :mrgreen:  Pompy miałem już z kółkiem więc o mocowaniu kółka nic nie wiem.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2009, 22:26:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Spuszczasz płyn z bloku(śruba pod kolektorem ssącym z tylu silnika) Najpierw naciągasz pasek od pompy za pomocą alternatora, luzujesz śruby trzymające kolo- 3 szt(13) potem znowu luzujesz alternator, odkręcasz poluzowane kolo i przewody wody oraz łapę alternatora, odkręcasz pompę wody, wymieniasz i skręcasz  :)  Uszczelka pod pompę powinna być w opakowaniu, jak nie ma wycinasz z papieru na uszczelki albo silikon(z tym ze trzeba odczekać kilka godzin przed nalaniem wody ! ) Pasek klinowy  i opaski warto dać nowe -często okazuje się ze leci spod węza który nie trzyma a nie z pompy  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2009, 22:29:29 pm »

200sx

  • Gość
odnosnie tytułu, ja swoja ohv 3 razy zagotowałem (wywalenie płynu pod maską)  :mrgreen: nic jej nie było,troche wystygła,zalałem plynem/wodą (zaleznie co było pod ręką) i dawajj dalej :mrgreen:

działo sie to podczas ostrego katowania :)

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2009, 17:08:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Wszystko zmieniłem pod blokiem, ale były problemy ;)
Śruby od pompy puściły, ale na klucz założyłem przedłużenie ok 30cm a i tak lekko nie poszło.
Śruby od alternatora tej u podstawy nie dało się ruszyć.

Żeby odkręcić koło pasowe na pompie, wziąłem młotek i zaklinowałem go między jedną ze śrub a podstawę alternatora. Tak puściła jedna śruba, zaklinowałem następną, popuściłem drugą i tak samo trzecią. Koło lekko zeszło palcami.
W sumie wymiana nie stworzyła większych problemów, ale z kluczem grzechotkowym z przedłużką krótką byłoby sto razy łatwiej!
Wody z bloku nie spuszczałem. Od dnia wcześniejszego jeździłem na Żywcu Zdroju, więc poszło w trawnik koło placu budowy ;)

Uszczelka była w komplecie, więc bez problemu wszystko później skręciłem. Nadal nie dało rady popuścić alternatora, więc nałożyłem pasek na koło pasowe i nakładałem z kołem, ale teraz jest luźny i piszczy  :cry:
Zalałem wszystko GlycoShellem i dzisiaj jak jechałem do pracy mi się wszystko ładnie odpowietrrzyło, dolałem jeszcze litr i jak narazie nigdzie nie kapie.

Przed chwilą popryskałem śrubę od alternatora WD, żeby spróbować to naciągnąć.
Szkoda gadać, ale w takim mieście jak Poznań nie znalazłem stacji diagnostycznej, która by mi użyczyła kanału do naciągnięcia paska  :!: A usługa ta kosztuje tyle, że skoczył bym sobie do rodziców na kanał 160km, zjadł obiad po drodze i może bym do tego nie dołożył.

W kwestii cenowej:
Pompa oryginał 130zł z gwarancją.
Podróbka 60zł.

[ Dodano: 11 Mar 2009 18:27 ]
No i alternator puścił  :mrgreen:
Problemem było to, że ześlizgiwał się klucz.
Nałożyłem klucz, tak, że wystawał przy przednim drążku reakcyjnym. Pomiędzy oczko klucza, a pasek klinowy wcisnąłem młotek.
Na klucz 19 od śruby alternatora nałożyłem klucz 22 długości ponad 30 cm no i zakwiczało i puściło  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2009, 22:00:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
dlatego ja zawsze po demontażu czegokolwiek: szczota druciana, papier ścierny, towot, wd40 żeby przy nastepnej dłubaninie było "jak z płatka"

[ Dodano: 2009-03-11, 22:03 ]
dlatego ja zawsze po demontażu czegokolwiek: szczota druciana, papier ścierny, towot, wd40 żeby przy nastepnej dłubaninie było "jak z płatka"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2009, 17:25:02 pm »

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2009, 18:15:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak chcesz blyszczaca to musisz doplacic 15pln ,a jak moze byc zasniedziala to masz taniej ,
ta tansza byla gorzej przechowywana ,jest pewnie starsza ,wiec moze byc teoretycznie lepsza ,ale to pewnie bez znaczenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2009, 19:49:32 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Najlepiej te oryginał. Te to zamienniki. Niestety to wydatek ponad 100zł.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2009, 01:56:59 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czy pompa wody to się powinna kręcić lekko czy ciężko? Mam ją akurat zdjętą bo był pod nią przeciek i bardzo ciężko się nią obraca, a mam od innego auta używaną to leciuteńko. Nowe rzemiosło też ciężko chodzi.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 20, 2009, 04:37:09 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
uszczelnienie pompy jest dość skomplikowane więc musi stawiać opór. zbyt duży świadczy o uszkodzeniu łożyska pompy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Wymiana pompy wody
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2009, 19:25:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak nowy oryginał się zakręciło, to bezwładnością trochę poleciał ( ale to może z pół obrotu gdzieś ).
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)