Autor Wątek: most  (Przeczytany 6763 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

most
« dnia: Marzec 14, 2009, 19:12:15 pm »

max123

  • Gość
Witam
Jakis czas temu padł mi most po dłuzszych poszukiwaniach trafiłem na taki sam no i dzis wziąłem się za wymianę
Wszystko szło ok do momentu próby połączenia mostu z wałem , otwory nie pasują do siebie
2 śruby mi się udało założyc ale 2
 nie da rady , nadmieniam ze most to lucas
I co tu teraz zrobic ?
Pozdrawiam

most
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2009, 19:15:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
okręć wał względem końcówki mostu o 90st.

otwory NIE są symetrycznie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

most
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2009, 16:35:52 pm »

Piotrekk

  • Gość
[ Dodano: 16 Mar 2009 16:36 ]
rozłoż wszystko na częśći weź sobie książkę i złoż z nową linką, albo zrób sobie zdjęcie jak jest teraz rozłóż i składaj. bez rozbierania raczej tego nie zrobisz..

most
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2009, 20:00:10 pm »

Piotrekk

  • Gość
najpierw odkręć te aluminiowe pozniej kreć trojnikiem by sciagnac ten gumowy. psiknij sobie wd 40 na noc by sie przegryzło.

most
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2009, 21:38:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
WD 40, szczotaka druciana .. i tak na zmiane przez kilka dni.... potem mloteczkiem opukaj i powinno puścić.

A przy zakładaniu szczęk uważaj na korektor (to wkrecane cuś pomiedzy szczękami) przy okazji warto wyregulować co by sprawniej reczny trzymał. A do zakładania sprężyn przydałby się haczyk w postaci takiego większego szydełka :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

most
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2009, 22:14:18 pm »

max123

  • Gość
co prawda jestem laik jesli chodzi o mechanikę , ale tez trochę szczesciarz  :lol:  i często trudne zadania robię po swojemu z dobrym skutkiem  :lol:
ale na razie przerwa gdyz jak dygałem most cos mi w krzyzu pierdykło i musze odpocząc
Ale wielkie dzieki za wszystko

most
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2009, 20:25:16 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Stingerek"
(...)

A przy zakładaniu szczęk uważaj na korektor (to wkrecane cuś pomiedzy szczękami) (...)

Stingerek, a nie chodzi Ci przypadkiem o cylinderek??
to ja, byly Marcin#839

most
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 31, 2009, 21:42:00 pm »

max123

  • Gość
No i jestem :)
Most założony ale przewodu hamulcowego nie dało się odkręcic - urwał się :(
W sklepie mi krzyknęli 47 zł za ten długi do tylnych kół  :evil:  Moze coś na szrocie wynalezc hmmmm
Aha szczęki jakoś tak samo mi wyszło że zrobiłem i wygląda ze będą działac
No dobra na razie tyle - zaczynam poszukiwania przewodu heh
Pozdrawiam

most
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2009, 22:20:25 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
max123, ja sobie dorobiłem przewody miedziane. na tył 5 metrów z końcówkami kosztował mnie dwadzieścia pare złotych

most
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 01, 2009, 00:22:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przewod imiedziany do poldka na most kosztuje 10pln ,a stalowy 3pln
47pln to moze kosztowac komplet wszystkich przewodow ,zalozmy ze stalowch ,ale podejzewam ,ze caly w miedzi moze byc w tej cenie,
gumowe to inna bajka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 01, 2009, 01:39:55 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Stingerek, a nie chodzi Ci przypadkiem o cylinderek??

Ja rozumiem ze  1 kwietnia blisko ale chyba nie masz mnie za idiotę ?

Tu masz zaraz pod sprężyną.. nie wiem czy to z poloneza, ale o to mi właśnie chodzi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

most
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 01, 2009, 08:59:13 am »

max123

  • Gość
to na górze to od poloneza :)
wiem bo wczoraj składałem hehe

mi potrzebny ten przewód długi od przodu do mostu , dzis poszukam gdzie indziej

[ Dodano: 01 Kwi 2009 11:36 ]
zjezdziłem wszystkie sklepy w okolicy i wszędzie mają tylko miedziane ok 45 zł

koledzy poratujcie moze ktos z was ma dojscie do zwykłego i mi prześle  :cry:

Pozdrawiam

most
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 01, 2009, 22:10:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zapytaj w sklepach autoland - tam wlasnie zamawialem ,ale bylo to ponad rok temu,
te przewody stalowe ,wygiete na wymiar robia gdzies pod stolcem (wawa)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

most
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 06, 2009, 11:50:39 am »

Locco

  • Gość
Witam
mam taki problem cieknie mi z mostu z przodu od strony wału jak wymienić uszczelkę czy co tam jest zdjąć wał i tam się da rozkręcić i wymienić czy muszę cały most rozebrać że tak powiem od tyłu i poskładać z powrotem.

I drugie pytanko jak już zdejmę wał czy zmienić krzyżaki , kiedy się je zmienia jak jest podstawa do ich wymiany chodzi mi oto że kanał będę miał tylko 2 dni i chcę parę rzeczy zrobić za jednym zamachem.  

Przejechane 130000 i nie były zmieniane chyba nigdy

most
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 09, 2009, 21:51:59 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Locco"
uszczelkę czy co tam jest

uszczelniacz, Simmering
Cytat: "Locco"
zdjąć wał i tam się da rozkręcić i wymienić

tak
Cytat: "Locco"
jak jest podstawa do ich wymiany

wszelkie luzy badz opory przy poruszaniu nimi

most
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 09, 2009, 23:17:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zaznaczam tylko żę nakrętkę mocującą wałek atakujący przykręca się z momentem od 170 do 270nm.... (w celu dobrego naprężęnia tulei wewnątrz) jeśli za słabo dociągniesz będziesz miał luz jak diabli i zarżniesz dyfer... lub.. wałek się podsunie dalej i bedzie zerowy luz przez co dyfer się bedzie grzał jak woda w czajniku na herbate... jak dociągniesz za mocno wałek cofnie się bardziej i bedzie bardzo duży luz... przez co.. przy dorym wietrze powybijasz (uszczerbisz) zeby albo na wałku albo na kole.
Klucz 30 jakbyś chciał wiedzieć. I przyda się metrowa rura.

Podpowiem tylko że jeśli zawiesisz się na tej śrubie rurą o długości 1 metra i ważysz 100kg to po opadnieciu z 90 stopni  do pionu dokręcisz tą śrubę z momentem jakichś 300-350nm :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

most
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2009, 15:13:14 pm »

Locco

  • Gość
pożyczę klucz dynamometryczny ale to dość duży rozrzut 170 -270 więc może tak po środku 220 i będzie dobrze ?

most
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 10, 2009, 17:53:00 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Właśnie. Duży rozrzut...
Jak nie miałem takiego klucza to dwukrotnie jechałem do panów "mechaników" żeby to fachowo dokręcili po wymianie uszczelniacza. Niestety ci na miejscu zanim się zorientowałem (bo gapię się na łapy zawsze) to już rurą dokręcili ile mieli siły i stwierdzili, że "tak się robi". No i jak te mosty mają być dobre ? A z drugie strony to teraz mam dylemat czy przykręcać mocno (170) czy bardzo mocno (270) bo to różnica jednak jest. A może nie ma żadnej różnicy i panowie "mechanicy" z doświadczenia wiedzą, że można olać ten klucz dynamometryczny ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

most
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 11, 2009, 19:36:08 pm »

Fistasz

  • Gość
Ja dokrecam w pracy te nakretki kluczem pneumatycznym, udarowym. Dokrecamy do oporu, tak samo zrobiłem dzis w swoim aucie, dokreciłem rura. Od tego sa podkładki na wałuku atakującym zeby wybierac luz a nakretka ma to trzymac.

most
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 06, 2009, 15:37:35 pm »

lukbart

  • Gość
Witam mam problem z moim poldkiem :)
Wczoraj wymienilem zimering w dyferenjale i po przejechaniu gdzies 20km w czasie jezdy zablokowalo mi tylnie kola. zatrzymalem sie z piskiem opon. Zerklem pod autko a tam dyfer sie zagotowal (parowalo z niego). Poldek wrócil na lawecie. W poniedzialek mechanik zerknie na niego. Mam takie pytanko czy da sie go naprawic? Czy trzeba bedzie kupic jakis uzywany i wymienic?
P.S. cos skopalem podczas wymiany uszczelniacza. Chyba za mocno go skrecilem :(