Autor Wątek: 1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra  (Przeczytany 2766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« dnia: Marzec 23, 2009, 11:47:01 am »

kac1per

  • Gość
Przeszukałem forum i nie znalazłem czegoś takiego.
Przy przy wdepniętym pedale gazu(przyspieszanie, pod górkę lub z przyczepką) samochód szarpie co jakiś czas. Czasem kilka razy pod rząd. Na gazie potrafi strzelić w tym czasie, ale podobny objaw i na benzynie (bez strzelania). Problem wkrótce po wymianie modułu zapłonowego, ale nie wiem czy ma związek. Podpinałem już drugi moduł, zmieniłem świece, przewody zapłonowe, byłem u gazownika a problem nie zniknął. Zastanawiam się czy psująca się cewka może dawać takie objawy. Czy raczej stawiacie na któryś z czujników? Jak jeżdżę delikatnie samym samochodem, to jest możliwie, chociaż mam wrażenie że auto jest słabsze, ale muszę dość często ciągać przyczepkę a wtedy zaczynają się schody. Kto ma jakieś pomysły

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2009, 13:22:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
musisz odczytac kody bledow ,moze ktorys czujnik szwankuje,
wiedac problem z zaplonem ,wiec podejzane sa cewki lub MAPsensor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2009, 14:18:09 pm »

kac1per

  • Gość
tylko że podłączałem w ASO. Co prawda mieli problem ze skompletowaniem sprzętu, ale się udało. Wszystko OK, bez błędów, tylko panowie stwierdzili a zbiegło się ich ze 4, że trochę z opóźnieniem zmienia się napięcie na sondzie lambda, ale to chyba nie dałoby takich objawów. Kontrolka wtrysku nawet nie błyśnie

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2009, 19:35:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
świece ? kabelki ? wilgoć ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2009, 20:27:57 pm »

kac1per

  • Gość
tylko że jak napisałem: Świece, przewody wysokiego napięcia, moduł zmienione. A wilgoć nic tu nie zmienia. Bujam się z tym od września w zmiennych warunkach atmosferycznych i nie zauważyłem jakiegokolwiek wpływu

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 10, 2009, 14:43:30 pm »

kac1per

  • Gość
Sprawdziłem jeszcze cewki. Zamieniłem cały komplet razem z modułem od jeżdżącego bez zarzutu poloneza i nic to nie zmieniło. Przypomnę: Samochód pod obciążeniem tarpnie raz lub kilka razy, aż krzyżak na wale zadzwoni. Wygląda na problem z iskrą, ponieważ LPG i Pb95 jest tak samo. Zmienione: moduł, cewki, przewody, świece.
Co jeszcze może dawać takie objawy, bo dla mnie kończą się pomysły?

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2009, 16:12:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
ja bym swoją drogą wyczyścił miejsca styku kabli masowych do budy i silnika.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 10, 2009, 22:24:37 pm »

szczepan

  • Gość
Cytat: "kac1per"
gazie potrafi strzelić
Wygląda mi to na zbyt wysoką temperaturę pracy silnika, często związaną ze zbyt wczesnym zapłonem, przeciążeniem silnika, lub niedomaganiem chłodzenia.

[ Dodano: 10 Kwi 2009 22:28 ]
Czy, gdy silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury objawy te występują? Czy dopiero gdy jest gorący?

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2009, 22:30:45 pm »

kac1per

  • Gość
temperatura nie ma znaczenie chyba, ponieważ praktycznie od razu po odpaleniu objawy są takie same. Temperatura, przynajmniej na wskaźniku około 80 stopni taka sama od nowości, czyli już prawie 200kkm

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 21, 2009, 23:22:14 pm »

kac1per

  • Gość
wymieniłem także czujnik przepustnicy. Znajomy, sugerował mi że problem raczej dotyczy elektroniki. Który z czujników mógłby dać takie objawy. A i mam jeszcze dwie wątpliwości. Podmieniłem silniczek krokowy na nowy (znajomy zmieniał w Oplu) i po zmianie nie było w ogóle wolnych obrotów (czujnik podróbka asle w Oplu śmigał jak trzeba). Pozmianie na stary wolne obroty OK. Co może być tego przyczyną i czy jest szansa że ma to związek z moim prblemem.
Sprawa druga: Czy takie objawy mogą być spowodowane uszkodzonym  przełącznikiem LPG-benzyna, bo jeden styk w kostce jest nadpalony, a włącznik był już lutowany (wymieniony od drugiego przekaźniczek). Sugerujcie możliwe przyczyny problemu, bo mija prawie rok, a ja wymęczyłem prawie 10kkm z tą usterką.

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 22, 2009, 01:10:36 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wykręć i wyczyść dokładnie czuujnik położenia wału.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 22, 2009, 20:48:20 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
kac1per, silnik krokowy po wymianie trzeba skalibrować.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 22, 2009, 21:20:07 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Może niewiele wniosę do tematu, ale miałem podobne objawy (tyle że silnik 1.6 GLI z wtryskiem Bosch). Oczywiście magicy rozłożyli ręce po trzech godzinach stania nad otwartą maską. Jak chciałem z nich cokolwiek wydusić, to rzucili hasło, że to pompa paliwa pada (tyle, że co ma pompa do szarpania na gazie). Silnik rano (temperatura 10 stopni), zalewało, że nie można było ruszyć. Na benzynie na ciepłym zaniki mocy (zresztą muł był i tak lekki), jakby nie dostawał paliwa lub iskry. Po odpięciu czujnika temperatury przestało zalewać silnik. Po odpięciu sondy lambda z kolei prawie przestał szarpać. Sonda sprawna, wręcz idealna. Po głębszym przemyśleniu sprawy podmieniłem... sterownik silnika. Zniknęło szarpanie, a silnik jest naprawdę żwawszy. Kiedyś trzeba było go deptać, a i tak czułem jakbym ciągnął Niewiadów za sobą. Jeszcze nie wiem jak to się przełożyło na spalanie. Myślę, że nie powinno wzrosnąć.
Pomóżmy Jackowi!

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 23, 2009, 15:59:31 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Cytat: "matucha#1931"
kac1per, silnik krokowy po wymianie trzeba skalibrować.


Jak skalibrować? Ja w OHVce wymieniłem krokowca i nic nie kalibrowałem.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 23, 2009, 16:57:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W GSi i Abimexie po wymianie krokowca powinno się zresetować kompa.
- poczekać aż ostygnie silnik (będzie zimny)
- ściągnąć kleme z akumulatora
- wymienić silniczek krokowy
- założyć kleme i uruchomić silnik
- nie dotykać gazu i czekać aż uruchomi się wentylator chłodnicy.
I tyle.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 23, 2009, 19:28:16 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "hans"
Cytat: "matucha#1931"
kac1per, silnik krokowy po wymianie trzeba skalibrować.


Jak skalibrować? Ja w OHVce wymieniłem krokowca i nic nie kalibrowałem.


Może działać, ale teoretycznie trzeba zrobić tak jak w temacie:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18118&highlight=krokowy
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1,6GLI LPG i benzynajakby przez moment znikała iskra
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 05, 2009, 16:02:58 pm »

Erix

  • Gość
Sprawdź dokładnie podciśnienie łącznie z uszczelką na kolektorze miałem dokładnie podobne objawy okazało się że jest mała nieszczelność na dolocie i jak miał pociągnąć coś więcej  to zdarzała mu się taka czkawka