Autor Wątek: Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego  (Przeczytany 4053 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« dnia: Marzec 31, 2009, 20:54:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jak dobrze pamietam walek powinien zesc razem z dzwonem. prawdopodobnie duzo roboty nie ma. ale moge sie mylic  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 31, 2009, 21:10:30 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
mlodyolek#1934, ale rozumuje dobrze. wystarczy zmienić dzwon i wałek sprzęgłowy?

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 31, 2009, 21:21:33 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
oczywiscie. ja tak bede teraz robil bo w roverkowej 2 i 3 bieg popsulem majac tylko 1.4 pod maska  :oops:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 31, 2009, 21:26:51 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja co prawda nie bawiłem się jeszcze na poważnie skrzynią biegów ale wałek nie wyjdzie po ściągnięciu tylko obudowy sprzęgła. Trzeba jeszcze odkręcić łożysko główne to wielkie i to będzie chyba tyle...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 31, 2009, 21:30:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no wlasnie kurde nie pamietam czy trzeba cos jeszcze odkrecac. ostatnio raz rozbieralem skrzynie jakies 4 5 miesiecy temu albo jeszcze dalej. Moze Elwood bedzie wiedzial
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 31, 2009, 22:25:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Niestety nie wiem ponieważ nigdy nie rozkręcałem skrzyni - nie było takiej potrzeby :)  Na pewno jednak trzeba odkręcić więcej niż tylko obudowę sprzęgła
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 31, 2009, 22:27:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2963
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Elwood#1887,  a myslalem ze skoro napisales arta to cos kiedys grzebales w skrzyniach  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 31, 2009, 22:30:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Rozbierałem kilofem 4 z Df na złom ale to było dawno i nic to nie wnosi do tematu  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2009, 23:41:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przelozeniami w/g Morawskiego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 01, 2009, 00:56:36 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
acha, czyli jak mam most 3.9 i opony 195/50 r15 to będzie ok? bo wlasnie takie oponki mam i pod ten rozmiar chciałbym to wyskalowac. A powiedz mi jak Ci to wyszło ze na tych oponkach będzie ok?

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 01, 2009, 01:22:16 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To moze ja sie zapytam bo nie wiem
czy skrzynia w poldoroverze jest insza niz ta w OHV ? jakies inne przełozenia ? jesli tak to jaka jest roznica.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 01, 2009, 01:51:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13963
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Seba OBR"
acha, czyli jak mam most 3.9 i opony 195/50 r15 to będzie ok? bo wlasnie takie oponki mam i pod ten rozmiar chciałbym to wyskalowac. A powiedz mi jak Ci to wyszło ze na tych oponkach będzie ok?

jezdzilem na takich oponach i przy licznikowym 100 na gpsie pokazywalo mi 90 , teraz na 185/70 r13 pokazuje 92
to takie normalne przeklamania jak w wiekszosci aut ,ale  90 po potraktowaniu mostem 3.9 zmieni sie w 99 ,wiec bardzo gites  :mrgreen:

[ Dodano: 2009-04-01, 01:54 ]
Cytat: "Stingerek"
To moze ja sie zapytam bo nie wiem
czy skrzynia w poldoroverze jest insza niz ta w OHV ? jakies inne przełozenia ? jesli tak to jaka jest roznica.

Morawski podaje przelozenia dla rowera i dla kombi - sa takie same,
roznica dla poprzednich wersji ohv to piczy wlos ,ale jak ci sie ten wlos wkreci w tryby to walki sie nie zakreca
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 01, 2009, 08:44:03 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
W książce Pana Trzeciaka możemy przeczytać, że:
"W celu uzyskania cichszej pracy skrzynki biegów wprowadzono w roku 1993 koła zębate 3. i 5. biegu o module 1,75 zamiast 2,5." i "Skrzynie biegów z kołami zębatymi o module 1,75 otrzymały trwałe oznakowanie na nadlewie obudowy, na przykład 39 dla Poloneza 1.5 (przełożenie licznika kilometrów 7:16), 35 dla Poloneza 1.6 (przełożenie licznika kilometrów 7:15) lub 11 dla poloneza 1.9D (przełożenie licznika kilometrów 5:10)."
Więc wynika z tego, że możemy mieszać wnętrznościami skrzyń biegów pod warunkiem, że pochodzą one z jednego okresu czyli przed lub po zmianach. Skrzynie biegów w zależności od wersji silnikowej różnią się tylko wałkiem sprzęgłowym, obudową sprzęgła i przełożeniem licznika kilometrów. Czyli skrzynia od rovera czy diesla, caro czy trucka  ma takie same przełożenia jeśli z jednego okresu produkcyjnego.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2009, 08:57:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Właśnie jak już ktoś napisał powyżej wałek sprzęgłowy jest jedną z ostatnich rzeczy jakie da się wyjąć ze skrzyni biegów. Za to przełożenie prędkościomierza jedną z pierwszych  :mrgreen: .

Druga sprawa to jak słusznie powiedział KGB warto sprawdzić wskazania prędkościomierza z GPSem przy nieseryjnych oponach.

PS. A może skrzynię od forda ?? Skończą się problemy zajeżdżaniem biegów i umieraniem krzyżaków raz na zawsze  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - zamiana dzwona i wałka sprzęgłowego
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 01, 2009, 09:34:54 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
pomyslimy o tej skrzyni przy silniku 1.8 :)