prosze:
rozpięcie krzyżaka to prosta sprawa. trzeba tylko zachować podstawowe hm..środki ostrożności
potrzebne nam sa:
-tulejka do pobijania o średnicy tuleji(grzybka) krzyżaka-mniesza nie, bo pęknie nam denko i jajko bedzie
-szczypce lub mors albo kombinerki o większej rozpiętości szczypiec do złapania grzybka
-szczypce do zawleczek, dla desperatów wystarczy płaski srubokręt i więcej cierpliwości
-młotek 1kg
-smar łożyskowy
udajemy sie pod samochód ( kanał raczej wymagany), rozpinamy wszystkie zawleczki krzyżaka. następnie poprzez tulejkę uderzamy w grzybek-krzyzak przesuwa się i z drugiej stony wychodzi grzybek przeciwległy. dobrze jest go asekurować palcem by nie wypadl bo rolki nam sie pogubią. jak juz wyszedl( a wyjdzie gdzies z 0,5cm ) lapiemy go szczypcami i delikatnie obracając, nie bujając na boki wyciągamy- rolki zostaną w grzybku, by nam nie wypadły od razu pakujemy palcem do srodka troche smaru. teraz poprez uderzenie w trzpień, który został po zdjęcu grzybka wybijamy drugi grzybek-znów wyjdzie nam troche, wyciągamy go kombinerkami itd.
czynnośc powtarzamy dla drugiej pary grzybków.
wał jest juz rozpięty- przekręcenie odpowiednie tago co nam zostało w srodku spowoduje zupełne rozłaczenie elementów.
przy montazu watro jest oczyścic gniazda grzybków drobnym papierkiem by łatwo nam sie montowało oraz oczyścić zawleczki i wyżłobienie w których jest mocowana.
składamy jw. czyli wsadzamy krzyżak w wał, spinamy ze sobą go, wysuwamy jeden z końców w dziurę i podtrzymując krzyżak ręka nakładamy grzybek (ze smarem oczywiście w srodku) na trzpien. bierzemy pobijak i "przewalamy" grzybek na drugą stronę, głebiej niz byc powinien, by nabic drugiego po przeciwnej stronie. ten drugi wbijamy do momentu az ustwi się nam wszystko na środku. zakładamy zawleczki ( mogą nie wskakiwać, w takim wypadku uderzamy pobijakiem przez zawleczkę-wbijamy ją głębiej by wskorzyła na swoje miejsce)
powtarzamy dla drugiej pary- zrobione
za pierwszym razem moze być ciezko więc lepiej sie zaopatrzeć w zapasowy krzyżak. cala operacja nie jest mocno skomplikowana i trwa 15 minut.
na klucz 13 to masz przykręcaną końcówkę wału do mostu, a jak mówiłem o przykręceniu wału do skrzyni!