Autor Wątek: Gorące przekaźniki  (Przeczytany 1969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gorące przekaźniki
« dnia: Kwiecień 08, 2009, 21:40:52 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Witam,
dziś, po ok. 7km jazdy w mieście, musiałem zajrzeć do skrzynki bezpieczników, i przestraszyłem się, dlaczego część przekaźników była tak gorąca. Przekaźnika wentylatora chłodnicy nie dało się wręcz dotknąć, nieco lepiej było z przekaźnikami od świateł mijania i długich. W tym czasie wentylatora uzywałem przez ok 2-3km, długich wcale, więc pytanie czy to zawsze ma tak być, czy to świadczy już o czymś złym?

Mam ostatnio problemy z czujnikiem temperatury w chłodnicy, i sporadycznie zdarza mi się że jeśli silnik się za mocno rozgrzewa, łącze na krótko kable przy czujniku, ale to chyba nie z tego powodu przekaźnik się grzeje bardziej niż normalnie.

Gorące przekaźniki
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2009, 21:45:14 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
No na dworze teraz jest niezły upał, więc wszystko jest gorące, a styki w przekaźniku mogą się grzać np. od tego, że są zaśniedziałe.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Gorące przekaźniki
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2009, 22:05:44 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Fakt, jest gorąco, ale bez przesady - nawet deska rozdzielcza w słońcu nie jest tak gorąca jak ten przekaźnik - poza tym nie jest on wystawiony na słońce. Ale z tym zaśniedzeniem to może i jakiś trop, sprawdze.

Gorące przekaźniki
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:08:38 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A ja akurat dzisiaj miałem do czynienia z przekaźnikiem ( co prawda z Peugeota 206 ) W którym na cewce jakieś zwarcie było czy coś i "zjadał" kilka amperów.
Co do tych jak w Polonezie - zdarzyło mi się, że się grzał jak w środku przekaźnika ze styku odpadł z blaszki miedzianej sam element, który uderza w drugi styk. Jak ktoś rozbierał przekaźnik to wie o co chodzi.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Gorące przekaźniki
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:12:48 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
A no właśnie cewka jak ma zwarcie to też sie bedzie grzał przekaźnik  :wink: .
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Gorące przekaźniki
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:13:55 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ten z Peugeota w niedługim czasie przeszedł z grzania do spalania :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)