Autor Wątek: Elastyczność silników  (Przeczytany 2876 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elastyczność silników
« dnia: Kwiecień 11, 2009, 11:31:00 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Taka mała różnica mocy w stosunku do 1.4? Nie znam się dlatego pytam... Ile kucyków ma 1.8?

Elastyczność silników
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2009, 11:33:33 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Excalibur"
Taka mała różnica mocy w stosunku do 1.4?
ja wiem, 1.4 z Poloneza ma taką samą przepustnicę jak 2.0 serii T Rovera, więc jej przełożenie do 1.6 ma sens :) z resztą u Vana#1860 1.6 wykręciło na hamowni 120 koników, więc warto zmieniać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Elastyczność silników
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2009, 11:38:02 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
1.6  :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Elastyczność silników
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2009, 13:50:35 pm »

200sx

  • Gość
pamietajcie,moc to chwyt reklamowy, liczy sie moment obrotowy  :twisted: jesli juz to tylko 1.8

Elastyczność silników
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2009, 13:53:57 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Chyba ankietę założę bo przy tylu różnych głosach ciężko podjąć decyzję

Elastyczność silników
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2009, 13:56:48 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
W sumie pojemnosc to sprawa drugorzedna troszke, grunt to kupic silnik w dobrej kondycji.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Elastyczność silników
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2009, 14:00:30 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
No to inny OT. Czy 1200 zeta za 1.8 bez osprzętu, z przebiegiem 120kkm to dobra cena?

Elastyczność silników
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2009, 16:55:10 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "200sx"
pamietajcie,moc to chwyt reklamowy, liczy sie moment obrotowy  :twisted: jesli juz to tylko 1.8


Cycu a jakieś argumenty ;) że większy moment to.. ?


P.S. i muszę już po Was chłopaki posprzątać :P jak OTujecie to ustawiajcie czas ważności postu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Elastyczność silników
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:05:05 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "jimo#1921"
Cycu a jakieś argumenty ;) że większy moment to.. ?
W dużym uproszczeniu - moment zapewnia przyspieszanie, moc - prędkość ;) Duży moment osiągany nisko, zapewnia większą elastyczność :) Ja już nie potrzebuję argumentów, nieco ponad 300Nm w 4.0 litrowej granadzie Elwooda wystarczająco do mnie przemówiło  :mrgreen: Moc - niby tylko 160KM(jak na tę pojemność nie dużo :) )

Cytat: "jimo#1921"
:P jak OTujecie to ustawiajcie czas ważności postu.
OK :)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Elastyczność silników
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2009, 17:11:27 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Konrad#1927"
Cytat: "jimo#1921"
Cycu a jakieś argumenty ;) że większy moment to.. ?
W dużym uproszczeniu - moment zapewnia przyspieszanie, moc - prędkość ;) Duży moment osiągany nisko, zapewnia większą elastyczność :) Ja już nie potrzebuję argumentów, nieco ponad 300Nm w 4.0 litrowej granadzie Elwooda wystarczająco do mnie przemówiło  :mrgreen: Moc - niby tylko 160KM(jak na tę pojemność nie dużo :) )


Nie do końca, o elastyczności silnika nie decyduje wysoki moment przy małych obrotach a jego krzywa w zależności od obrotów. Jeśli moment obrotowy ostro wspina się do góry a później płasko utrzymuje się na jednym poziomie to nie powiemy, że sinik jest elastyczny.
Co do Twojego uproszczenia nie potwierdzam i nie przeczę, na przyspieszenie i V-max składa się baaaaaaardzo wiele czynników, oczywiście moment obrotowy i moc są w nie wliczane.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Elastyczność silników
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2009, 18:33:27 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "jimo#1921"
Nie do końca, o elastyczności silnika nie decyduje wysoki moment przy małych obrotach a jego krzywa w zależności od obrotów. Jeśli moment obrotowy ostro wspina się do góry a później płasko utrzymuje się na jednym poziomie to nie powiemy, że sinik jest elastyczny.
Chodzi mi o maksymalny moment obrotowy, jeżeli maks moment ponad 300Nm uzyskujesz przy 2800obr i nawet jeśli ta charakterystyka dalej jest płaska, to i tak dysponujesz bardzo wysokim momentem, natomiast jeśli masz wiertarkę i maks. moment przy 4500obr, to trudno powiedzieć, żeby był elastyczniejszy od tego pierwszego :) Przy wyprzedzaniu np na IV biegu od 80km/h poczułbyś dużą różnicę :) Można się kłócić co lepsze, tylko jeszcze zależy co kto lubi i do czego używa samochodu :) Dobrze czasami pojeździć autami 8V nie trzeba wysoko kręcić :) Ale wiertarką 16V też czasami fajnie pośmigać ;) Wystarczy spojrzeć na suche dane techniczne z katalogu samochodowego. Jeśli np. VW Bora 2.0 ma maks moment 170 przy 2400 obr, a Nissan Primera 2.0 181Nm przy 4800 , to który silnik będzie elastyczniejszy? Zakładam że te dane są prawidłowe, więc japończyk w tym wypadku nie miałby tak dobrych wyników elastyczności na odpowiednich biegach jak niemiec ;)
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Elastyczność silników
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2009, 19:46:00 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
Cytat: "jimo#1921"
Jeśli moment obrotowy ostro wspina się do góry a później płasko utrzymuje się na jednym poziomie to nie powiemy, że sinik jest elastyczny.


Jeżeli moment utrzymuje się płasko na danym poziomie, w dużym zakresie obrotów to właśnie wtedy silnik jest elastyczny
1.6 GLE

Elastyczność silników
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:53:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jimo#1921, wszystko ladnie pieknie ale nawet ja uczen technikum samochodowego nie wiem o co w tym wszystkim chodzi  :|
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Elastyczność silników
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2009, 21:59:50 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Hmm.. Ogólnie to chciałem pokazać, że elastyczność silnika to nie jest czas w jakim silnik przyspiesza od 80-120 na biegu najwyższym albo 60-100 na III. Albo przebieg momentu obrotowego bardzo płaski i pokazujący w szerokim zakresie obrotów dużo Nm ;)
Markieting właśnie do tego się sprowadza ;) żeby robić ludziom wodę z mózgu. Teraz jak ktoś będzie się chwalił jaki to ma elastyczny silnik bo przyspiesza na III 60-100 w 5 sek to możecie go uświadomić - że to nie jest elastyczność silnika, to jest tylko czas przyspieszania, zapodamy zupełnie inne przełożenia skrzyni albo przekładni głównej i ten czas może diametralnie się zmienić.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Elastyczność silników
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2009, 22:27:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przede wszystkim panowie zacznijmy od tego co to jest elastyczność  :)  Elastyczność jest to zdolność przystosowywania sie silnika do zmiany obciążenia. Kiedy silnik jest bardziej elastyczny tym większa jest jego zdolność do przyspieszeń, pokonywania wniesień itd Im mniej ulegają zmianie obroty  silnika od obciążenia(np wjeżdżanie na wysokim biegu pod górę mocno obciążonym autem) tym silnik jest bardziej elastyczny a przyjemność z jazdy większa  :mrgreen:
Elastyczność silnie zależy od momentu obrotowego -jego charakterystyki i położenia maksimum(im niżej tym lepiej) a to z kolei zależy od pojemności skokowej i liczby cylindrów

Tak wiec mając dwa silniki np 1.8 16V VVT rovera o mocy 160KM czyli dość mocno wyżyłowany motor(prawie 100Km z 1L !) i taki sam silnik forda który ma ta sama moc ale 6 cylindrów i 4 litry pojemności i dwa zawory na cylinder (czyli moc z litra to 40Km) ciężko powiedzieć coś o charakterystyce ruchowej tych silników po za tym ze oba osiągną podobna prędkość maksymalna a silnik 1.8 spali mniej od 4.0. Przy odpowiednio dobranych przełożeniach 1.8 będzie na pewno szybsze od 4.0 jeżeli chodzi o sprint do 100Km/h ale sytuacja diametralnie się zmieni jeżeli do dwóch takich samych samochodów zamontujemy oba silniki i podepniemy lawetę z samochodem czy przyczepkę z pustakami o wadze 2 ton i zaczniemy się ścigać -przyjmujemy ze samochody maja tak dobrane przełożenia ze przyspieszenie powiedzmy do prędkości 150Km/h zajmuje im tyle samo.
Silnik 1.8 dysponuje momentem około 170Nm a 4.0 prawie prawie dwa razy większym i w dodatku osiąganym dużo niżej niż 1.8. 1.8 będzie miało problem z szybkim ruszeniem i rozpędzeniem tego ciężaru natomiast 4.0 praktycznie tego nie odczuje -obojętnie czy jedziesz na pusto czy obciążony jak cholera(oczywiście w granicach rozsądku) różnica w obciążeniu nie ma specjalnego wpływu na przyspieszenie czy zużycie paliwa- to ciągnie cały czas tak samo. Silnik 1.8 będzie wtedy trzeba ciągnąc na wysokich obrotach- powyżej 4 czy 5 tys gdyż w tym przedziale dysponuje dużym momentem i mocą , natomiast wolnoobrotowa czterolitrowa V6 da sobie rade bez przekraczania 3,5 tys gdyż maksymalny moment ma przy 2800, a przy obrotach biegu jałowego dysponuje większym momentem niż silnik o pojemności 1,8 w ogóle i dość spora mocą przy tak niskich obrotach- moc maksymalna osiąga już przy obrotach 4200  a nie przykładowo 6500  czy więcej. Tak wiec pamiętajcie - nie ma się co rzucać na nowe silniki o pojemności 1.2 i mocy 150 km  :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elastyczność silników
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 11, 2009, 23:01:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Elwood ale co chcesz sobie udowodnić porównując silnik 4,0 V6 12V do silnika 1,8 R4 16V - przecież to są zupełnie skrajne konstrukcje, jedna obliczona z baaaardzo dużą rezerwą mocy, wolnoobrotwa, przy dwóch zaworach na cylinder kontra drugi motor z pojemnością przeszło o połowę mniejszą, rzędowy - 4 cylindrowy z 4 zaworami na cylinder.
Konstrukcje tych silników powodują, że charakterystyki przebiegu momentu obrotowego oraz mocy są różne. Nie można zakładać, że ten silnik jest elastyczny albo nie tylko przez swoje widzimisie, albo autosugestię. Elastyczność to jest pewien wskaźnik dla porównań, dla jednego wedle subiektywnej oceny silnik Citroena AX 1100cm3 będzie elastyczny a dla drugiego 4 litrowa jednostka Forda.
Na moment obrotowy składają się dwa czynniki, Twoja granada będzie nadrabiała różnicą obrotów między max mocą a max momentem, a rover hmmm nie wiem jaki ma przebieg :D. Jest jeszcze drugi czynnik czyli max moment/moment przy max mocy. Diesle będą nadrabiały pierwszym czynnikiem - ze względu na płaski przebieg momentu w szerokiej skali obrotów, natomiast benzyniaki będą górą przy wskaźniku elastyczności momentu obrotowego czyli Tmax/T(Pmax).
Pokaż wykresy momentu/mocy dla obu tych silników i dopiero dyskutujmy który jest bardziej elastyczny - a nie na zasadzie - zapinam lawetę 2t. i jadę przed siebie .... to jest za przeproszeniem gówno a nie porównanie.

Ja chciałem pokazać zasadzę dzięki której określa się elastyczność silnika, a nie to czy dana jednostka elastyczna jest bądź nie - bo to zależy od konkurenta ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Elastyczność silników
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 11, 2009, 23:18:48 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
Temat nie jest o tym, że fajnie śmiga się autem, które ma duży moment obrotowy tylko o tym co to jest elastyczność silnika

Przecież napisałem co to jest - zdolność do przystosowania się silnika do NAGŁYCH zmian obciążenia czyli np depniecie na 5 biegu do dechy w celu przyspieszenia i wyprzedzenia auta ale BEZ redukcji biegu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elastyczność silników
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 11, 2009, 23:44:35 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Cytat: "jimo#1921"
Temat nie jest o tym, że fajnie śmiga się autem, które ma duży moment obrotowy tylko o tym co to jest elastyczność silnika

Przecież napisałem co to jest - zdolność do przystosowania się silnika do NAGŁYCH zmian obciążenia czyli np depniecie na 5 biegu do dechy w celu przyspieszenia i wyprzedzenia auta ale BEZ redukcji biegu


Zgoda, napisałeś to. Ale nadal twierdzę, że nie na miejscu jest przytaczanie tak skrajnych przypadków celem pokazania który jest elastyczniejszy ;) - to trzeba wyliczyć a nie odczuć.

A tak na marginesie to Twoja Granada ma podaną moc wg normy DINowskiej czy SAE (europejskie/usa). Ponoć amerykańce podawali (być może jeszcze to robią) moc silników montowanych w samochodach wg. normy SAE czyli bez osprzętu, przy max zasilaniu, bez wydechu, filtrów. Potem hamujesz takie auto i wychodzi 15% mniej niż w katalogu ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Elastyczność silników
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 12, 2009, 00:23:50 am »

200sx

  • Gość
dobra tak szczerze,czym wolicie jezdizc na codzien:
-1.6 palące w miescie 9litrow i mające 100km
-czy 3.0 palące w miescie MAX 10 litrow przy dynamicznej jezdzie majace tez 100km (ale dwa razy wiekszy moment) ??

ja wybrałem,widze ze nie tylko ja z tego forum... Elwood, poki sie nie przekonasz co to znaczy moment i elastycznosc to nie zrozumiesz prawda  :?:   :)

[ Dodano: 12 Kwi 2009 00:31 ]
Cytat: "jimo#1921"
Cytat: "200sx"
pamietajcie,moc to chwyt reklamowy, liczy sie moment obrotowy  :twisted: jesli juz to tylko 1.8


Cycu a jakieś argumenty ;) że większy moment to.. ?
... lepsze przyspieszenie,bezpieczenstwo i mniejsze spalanie, cos jeszcze podawac? jesli ktos bedzie probowal mi wmowic ze spalanie zalezy od pojemnosci to niech najpierw pojdzie sie przebiec pare km a pozniej to przemysli i dopiero napisze... (kiedys tak myślałem)

Elastyczność silników
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 12, 2009, 09:03:04 am »

200sx

  • Gość
Cytat: "Bolim#1838"
1.8 Rovera to bardzo przyjemny silnik, nie chodzi tu o moc, bo Van-owy 1.6 ma jej więcej. 1.8 ma wyjątkowo wysoki moment obrotowy, u mnie ok 180Nm, co czyni że autem jeździ się bardzo przyjemnie i pali mało (u mnie 7.5l/100km).
no i o taką rozmowe chodziło  :wink: