Elwood ale co chcesz sobie udowodnić porównując silnik 4,0 V6 12V do silnika 1,8 R4 16V - przecież to są zupełnie skrajne konstrukcje, jedna obliczona z baaaardzo dużą rezerwą mocy, wolnoobrotwa, przy dwóch zaworach na cylinder kontra drugi motor z pojemnością przeszło o połowę mniejszą, rzędowy - 4 cylindrowy z 4 zaworami na cylinder.
Konstrukcje tych silników powodują, że charakterystyki przebiegu momentu obrotowego oraz mocy są różne. Nie można zakładać, że ten silnik jest elastyczny albo nie tylko przez swoje widzimisie, albo autosugestię. Elastyczność to jest pewien wskaźnik dla porównań, dla jednego wedle subiektywnej oceny silnik Citroena AX 1100cm3 będzie elastyczny a dla drugiego 4 litrowa jednostka Forda.
Na moment obrotowy składają się dwa czynniki, Twoja granada będzie nadrabiała różnicą obrotów między max mocą a max momentem, a rover hmmm nie wiem jaki ma przebieg :D. Jest jeszcze drugi czynnik czyli max moment/moment przy max mocy. Diesle będą nadrabiały pierwszym czynnikiem - ze względu na płaski przebieg momentu w szerokiej skali obrotów, natomiast benzyniaki będą górą przy wskaźniku elastyczności momentu obrotowego czyli Tmax/T(Pmax).
Pokaż wykresy momentu/mocy dla obu tych silników i dopiero dyskutujmy który jest bardziej elastyczny - a nie na zasadzie - zapinam lawetę 2t. i jadę przed siebie .... to jest za przeproszeniem gówno a nie porównanie.
Ja chciałem pokazać zasadzę dzięki której określa się elastyczność silnika, a nie to czy dana jednostka elastyczna jest bądź nie - bo to zależy od konkurenta
