Autor Wątek: Elastyczność silników  (Przeczytany 2877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elastyczność silników
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 12, 2009, 09:50:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
A tak na marginesie to Twoja Granada ma podaną moc wg normy DINowskiej czy SAE (europejskie/usa). Ponoć amerykańce podawali (być może jeszcze to robią) moc silników montowanych w samochodach wg. normy SAE czyli bez osprzętu, przy max zasilaniu, bez wydechu, filtrów. Potem hamujesz takie auto i wychodzi 15% mniej niż w katalogu ;)


Według tego
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine
to prawdopodobnie jest podana według normy DIN i ma 160Km, nie jest to napisane wprost ale wszystkie wersje silnikowe są(lub były) produkowane w Niemczech albo w UK czyli podają moc według norm europejskich.
Po za tym to w moim 4.0 jedynie osprzęt silnika jest amerykański -cewki, wtryski, czujniki -są na gwinty calowe i numery części (np przepływka czy jakiś tam czujnik) w katalogu taki sam jak w autach na rynek USA, w głowicach(i w bloku chyba tez) są natomiast już normalne gwinty metryczne  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Elastyczność silników
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 12, 2009, 16:58:48 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "200sx"
esli ktos bedzie probowal mi wmowic ze spalanie zalezy od pojemnosci to niech najpierw pojdzie sie przebiec pare km a pozniej to przemysli i dopiero napisze... (kiedys tak myślałem)

Oczywiście, że zależy :)  :mrgreen:  
chcesz zaprzeczyć, że Daewoo Tico 800cm3 spali więcej paliwa niż Ford Granada 4000cm3? :)

Cycu, odbiegłeś od tematu i nie kontynujmy go tutaj.

Co do elastyczności to chyba temat się wyczerpał albo materiał jest oporny ;) :P
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Elastyczność silników
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 12, 2009, 17:28:08 pm »

Kowall_ptk

  • Gość
A ja wam powiem tak: Wyliczenia elastyczności na papierze, to mogę sobie jako rozpałkę na ognisko użyć. NIGDY cyferki nie zastąpią wrażeń z jazdy. Generalnie jeżdżę w dolnym zakresie prędkości obrotowych (do 3,5 krpm - ze względu na uraz psychiczny z dzieciństwa). Z wyliczeń papierowych widzę, że silnik 1,6 ma elastyczność 1,5 a silnik 2.0 2,15, czyli różnica nie aż taka duża. Radzę przejechać się tymi dwoma autami, to się przekonacie, czy różnica jest duża czy nie.

PS. Elwood#1887, jechałem kiedyś Twoim 2.0 na wtrysku, chciałbym się przejechać Grenadą i przy okazji pogadać o wtrysku w 2.0 (o ile mnie jeszcze pamiętasz)