Autor Wątek: Zbieżność  (Przeczytany 19720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zbieżność
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 23, 2009, 11:45:25 am »

szczaw

  • Gość
Czy obydwie końcówki mają być powkręcane tak, żeby miały jednakową długość?

Zbieżność
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 23, 2009, 12:56:21 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pozycja kierownicy o niczym nie świadczy- moja jest skręcona w lewo a samochód jedzie prosto. jest tak mocno wbita na wieloklin, że nie mogę jej zdjąć i ustawić. ustawienie zbieżności zaczyna się od ustawienia ramienia przekładni kierowniczej względem obudowy przekładni. są tam znaki. w takiej pozycji koła powinny być ustawione do jazdy "na wprost" luz przekładni jest najmniejszy.  tylko w takiej pozycji ma sens ustawianie zbieżności. ustawianie na deski sznurki i druciki nic nie daje, wystarczy lekkie wgniecenie felgi w miejscu przyłożenia deski lub sznurka i taki pomiar, ustawianie można o dupe potłuc. (morawski. wyd 1988. str. 154)
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Zbieżność
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2009, 13:07:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "szczaw"
Czy obydwie końcówki mają być powkręcane tak, żeby miały jednakową długość?

 nie musza ,najlepiej sobie ustawic tak ,by kierownica byla do jazdy na wprost ,bo troche dziwnie sie jezdzi na skreconej (sam teraz tak jezdze ,bo nie chce mi sie narazie bawic w przestawianie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zbieżność
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 23, 2009, 13:25:12 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Najlepiej chyba, żeby końcówki były mniej więcej przynajmniej takiej samej długości.
W skrajnych przypadkach być może okazało by się, że przy skręcie zabrakło bu zasięgu ramienia przekładni...  :mrgreen:
A kierownicę można sobie później przestawić na wprost. A jak nie na wieloklinie kierownicy to może wieloklinie przekładni kier.
A deska opiera się o boki opon więc krzywa felga (na której i tak nikt pewnie nie jeździ) nic nie zaszkodzi w regulacji deską...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zbieżność
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 23, 2009, 13:34:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
deske to ciezko przylozyc na odpowiedniej wysokosci,
nie chodzi mi o to ,by z jednej strony koncowki byly wkrecone na maks ,a z drugiej ledwo sie na gwint lapaly ,
mowie ,ze w zakresie 1-3mm mozna sobie jedna strona wyregulowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zbieżność
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 26, 2009, 10:49:14 am »

mariusz_u

  • Gość
Cytat: "wrb"
jest tak mocno wbita na wieloklin, że nie mogę jej zdjąć i ustawić.


Przy tej czynności nie jeden zęby stracił, a w najlepszym przypadku kończyło się rozbitym nosem. Dlatego nakrętki trzymającej kierownicę nie wykręca się całkiem, tylko zostawia na 2-3 zwojach gwintu, żeby przy wybijaniu kierownicy nie wybić sobie zębów, chociaż jak powszechnie wiadomo: im mniej zębów w ustach, tym większa swoboda języka  :lol: Musi zejść, jeżeli nie to znaczy że za słabo wybijałeś.

Zbieżność
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 18, 2009, 23:10:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ustawianie zbieżności w polonezie nie powinno przekroczyć 40zł....  jeśli więcej .. to zdziera...
Wymiana łączników stabilizatora 50zł ? chłopie ty srasz pieniędzmi !
Wymiana kości za 60zł ?!

rany .. nic tylko otwieram warsztat i szukam takich ludzi jak ty !

Chłopie za całą tą robotę nie powinien wziąć więcej niż 100zł.
Bo to jest roboty na godzinkę.. i to nie jest jakaś mega rzeźba tylko zwykłe odkręcenie kilku śrubek.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zbieżność
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 19, 2009, 19:45:14 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Stingerek, normalne ceny na Poznań. Naciąganie paska klinowego w Polonezie kosztuje 40 zł :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zbieżność
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 19, 2009, 22:16:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
O rany boskie.... !!! jade do poznania.
Faktycznie przesada (BTW: Moze do poznania przyjade na dniach z kumplem po samochód)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zbieżność
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 20, 2009, 16:00:13 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Ogólnie to żeby wyszły 4 ślady to potrzebna jest większa ingerencja niż wymiana drążków. Moja koncepcja jest taka (nauczył mnie tego znajomy mechanik) podnosimy cały przód do góry żeby koła były luźne potem wsiadamy do samochodu i kręcimy kierownicą od oporu do oporu obierając sobie jakiś punkt orientacyjny na desce rozdzielczej liczymy ile jest obrotów od do ustawiamy na środku (jeśli można dostrzec znaczniki na przekładni kierowniczej można na nich ustawić) tak ustawioną kierownicę wiążemy sznurkami do jakichś elementów tak aby nie dała sie przekręcić wychodzimy z samochodu i jeśli wymieniamy obie gałki i łącznik na każdym kole to składamy sobie ten komplecik tak aby długością mniej więcej pasowały zdejmujemy drążki na jednym kole zakładamy nowe ustawiając koło na oko na wprost potem analogicznie z drugim kołem. I teraz najważniejsze bierzemy sobie dwie listewki około metrowe i wewnątrz po rancie felgi mierzymy odległość między prawym a lewym kołem najpierw tylne ranty felgi rysując sobie na łączeniu listewek kreskę i potem z przodu rantów (wszystko pod samochodem) wychodzi nam jakaś odległość wtedy skręcamy bądź rozkręcamy łączniki drążków i tak do skutku aż się kreski zejdą. (U nas za taką akcję biorą 50 za geometrię 100) Pozdrawiam...
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Zbieżność
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 06, 2009, 17:54:03 pm »

bendziol

  • Gość
Witam.
Odgrzeję kotleta.
Z tą różnicą, że zamiast się pytać, powiem jak sam ustawiłem zbieżność.

Na wiosnę przy wymianie zimówek zauważyłem mocniej starte wewnętrzne fragmenty opon. Wniosek jeden: zbieżność do regulacji.
Teoria:
Reguluje się tak, aby przednia część kół przednich była odległa o "x",
a tylna o "x+4mm"±2mm przy jeździe na wprost.
Koła faktycznie powinny być ustawione tak:
  / przód  
  /          
 /  tył kół    
Praktyka pomiarowa:
ustawiam koła do jazdy na wprost, najlepiej wg. znaków na przekładni kierowniczej.
Następnie wygiąłem pręt metalowy do kształtu tak aby można było umieścić go od spodu auta przy przedniej części felgi przednich kół w 1/2 ich wysokości
---         ---
   |       |
   |       |
    -------

Następnie bez wyginania pręta umieszczam go w tylnej części felg kół przednich w 1/2
wysokości.
Różnica odległości powinna wynosić ok. 4mm - dla prawidłowego ustawienia.
Aby zniwelować wpływ krzywych felg operację najlepiej wykonać kilkakrotnie przetaczając
samochód co 1/4 lub 1/2 obrotu kół, potem wyciągnąć średnią z pomiarów.
Regulacja:
należy przeprowadzać kilkukrotnie, szczególnie jeżeli mamy pokrzywione felgi.
Regulujemy wg. założeń, potem krótka jazda dla weryfikacji czy nie ściąga w którąś stronę
po puszczeniu kierownicy i weryfikacja zbieżności po krótkiej jeździe.
Jeżeli dalej coś nie tak, to ponawiamy.


Ja robiłem u siebie iteracyjnie chyba ze 3 razy, ale w końcu poszło.
Należy brać pod uwagę, że zbieżność zależy od stopnia obciążenia pojazdu - o ile dobrze
pamiętam, im niżej zawieszenie to koła robią się bardziej rozbieżne.
Przejechałem już kilka tysięcy od wiosny i nie widzę niekorzystnego wpływu takiej regulacji  na opony.

Pozdrawiam,
wojtek

Zbieżność
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 13, 2009, 20:54:23 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Odnośnie ustawiania zbieżności, od jakiegoś czasu szykuję się do zrobienia przyrządu do pomiaru zbieżności z wykorzystaniem czujnika zegarowego. W starej książce od DFa pomiar wykonuje się z pomocą czujnika zegarowego. Pomiar na felgach od tyłu, zaznaczenie miejsca pomiaru (np. kredą), przetoczenie samochodu tak, by koła obróciły się o 180* i kolejny pomiar, gdy punkty są od przodu. Jak na razie mam materiały, bo odkopałem kanał po letnich deszczach do suszenia. Jak skonstruuję, to się pochwalę!
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:10:28 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Pytanie mam małe dot. zbieżności w trucku.
 Zbieżność 2-4 mm dotyczy kół 13 calowych. Czy przy 14 jak w trucku właśnie są inne te wartości ?
Różnica niby niewielka...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 22, 2011, 00:25:54 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
roznica niewielka i zmiescisz sie w granicach jak tak ustawisz,
mam gdzies exela z tabelkami ,bo sobie zrobilem do roznych felg z racji jeżdżenia na 15'
ale mam go na innym laptopie :p
liczac na szybko to dla felg 14' ,zeby zachowac ten sam kat co dla 13' przy 4mm ,to trzeba dac 4.3mm,
a wiec roznica mniej niz 10% ,czyli mozesz ustawiac 3-4mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 19, 2012, 18:57:30 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Witam, przejrzałem forum ale niestety odpowiedzi nie znalazłem.
W związku z tym, że od dłuższego czasu miałem wybity prawy krótki drazek, postanowiłem wymienić je wszystkie (dwa krótkie i dwa długie), kupiłem Delphi. Prawy łącznik końcówek okazał się jeszcze oryginalny, natomiast lewy juz był kiedyś wymieniany (mało istotne w sumie). Więc poskręcałem wszystko i ...jest problem. Kierownica ustawiona na wprost, lewe koło ustawione "na oko" na wprost, a prawe niestety jest lekko zbieżne do środka i nie pisałbym tego posta gdyby nie fakt, że brakuje mi już gwintu do wyregulowania na prawym łączniku (lewy też jest skręcony - max rozbieżny), żeby nie było wątpliwości to końcówki są wkręcone równomiernie w łącznik. Łączniki porzadnie wyczyściłem od wewnątrz (gwint) niestety nic to nie dało. Wkurzyłem się, kupiłem jeden nowy łącznik (oczywiście na szeroki rozstaw), bo myślałem ze z tym coś nie tak (naiwnie, bo wcześniej na starych końcówkach wszystko było ok), a to to już w ogóle padaka...jakieś rzemiosło gdzie końcówke da sie wkręcić tylko do połowy gwintu, dalej nie idzie wspomagając się nawet kluczem 13 i żabką, więc darowałem sobie i kombinuję na starym.
Czy ktoś ma jakiś pomysł? Wszystkie końcówki i łączniki na szeroki rozstaw na pewno (mierzyłem jeszcze dla pewności). Takie proste i niby logiczne, a już brak mi sił na to.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 19, 2012, 19:37:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz stare konowki,wiec porownaj elementy do sie i zobacz czym sie roznia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:01:34 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Problem w tym ze poszły do śmietnika i zostały już wywiezione ehh...Ale na chłopski rozum wszystko powinno pasować, a jednak tak nie jest. Wiem ze nikt nie jest tutaj "duchem świętym" żeby wiedzieć z góry w czym problem, ale może ktoś też już to przerabiał. Czy na "sprawnej" regulacji da sie te kola bez problemu rozbieżnie ustawić? (z czystej ciekawości) Bo u mnie nawet na oko nie da sie wyrównać.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:20:50 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Co do zbieżności, to jak mam coś wymieniać w końcówka to najpierw przetaczam poldeczka  od brzega do brzega garażu coby koła przednie ułożyły się swobodnie. Nastepnie ustawiam przy ścianie dwie deski naprzeciwko przednich kół, i mając poziomicę laserową przykładam ją do felg i zaznaczam na desce gdzie pojawia się wskazanie lasera. Dodatkowo jeszcze mierzę metrówka środki opon. Po wymianie jakiejś końcówka tak wszystkim pokręcam, żeby znaki laserowe na deskach się odnalazły jak i odległość między środkami opon wróciła do poprzedniej. I jak narazie to zdaje u mnie egamin. Czasami podjadę na stację i u znajomego diagnosty za 20 zł sprawdzam czy jest ok.  no i często bywa. Co do niemożliwości skręcania końcówek to czasami trzeba ze 1 cm uciąć , żeby dało się ustawić, tak już musiałem robić, i też było wszystko ok.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:24:54 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A jak kierownica jest na wprost sprawdziłeś czy na przekładni też jest "na wprost"?
Nie zrozumiałem dokładnie ale czy wychodzi, że końcówki są za długie?
Jeśli za długie a głęboko wchodzą w gwint to skrócić  :]
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Zbieżność
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:29:54 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Poszedłem trochę na skróty i założyłem że wcześniej przekładnia była "na wprost", bo było wszystko ok, zarówno pod względem skrętu, prowadzenia jak i każdym innym. Tak, wychodzi na to ze końcówki powinny być kapke krótsze, rozumiem gdyby to były jakieś "krzakowe" końcówki, ale Delphi...