Spokojnie, bez emocji.
To jest doraźna metoda pozwalająca na w miarę prawidłowe ustawienie. Pewnie nie będzie idealnie ale:
Kiedy np auto już nie jest nowe i wymaga coraz więcej wkładów finansowych a nie stać cię na nowe i też masz potrzebę poruszania się pojazdem nie dla zabawy to wiadomo, że nie robi się kompleksowych napraw co chwilę w profesjonalnym autoryzowanym wciskającym kit klientom przez "mechaników" tzw. zakładzie tylko stara się w miarę swoich umiejętności dokonać tych niezbędnych napraw/poprawek/usprawnień we własnym/osobistym zakresie...
Więc:
Jak sobie wymienię jedną końcówkę drążka kierowniczego bo już prawie wypada ale okaże się, że jeszcze druga ma malutki luz i wypadało by już ją wymienić ale akurat jej nie kupiłem a jest sobota po południu i w niedzielę jadę do cioci to co wtedy ?
Mam odstawić auto na kołki i gnać w niedzielę na PKS i dopóki nie wymienię drugiej końcówki i zrobię zbieżności w super ASO za kilka dych mam nie jeździć ?
A po ustawieniu tej zbieżności za miesiąc okaże się, że 3 końcówka do wymiany a za następne dwa miesiące 4 końcówka. I tak będę za każdym razem płacił te kilka dych ?
A potem okaże się, że jeszcze przegub w wahaczu...
A potem podpora drążka...
Oczywiście zaraz ktoś powie/napisze, że można wszystko wymienić kompleksowo najlepiej cały zawias na nowy w ASO a potem rachunkiem się chwalić po wsi, że stać mnie na takie zabawy.
Ja na ten przykład stale coś tam naprawiam bo stare auta mam i są używane na co dzień i się zużywają i potrzebują tych napraw.
I oczywiście ciągle w planach mam pojechać na ustawianie całej geometrii nawet. Ale ostatnio odłożyłem to bo zachciało mi się sprężyn twardszych więc pewnie wtedy to zrobię... :mrgreen:
A raz jeden dawno, dawno temu jak we warsztacie "mechanika" coś tam mi naprawiali w dużym fiacie i przy okazji końcówkę drążka wymienili to myślałem, że nie dojadę te 500 m na zbieżność tak mi auto jeździło.
Więc oczywiście ustawianie na super laserowej maszynie za kilka dych jest lepsze ale doraźnie spokojnie można "na deskę" i ewentualnie skorygować obserwując bieżnik i zachowanie w czasie jazdy i starczy na jakiś czas i na pewno wypadku z tego nie będzie.
O sie napisałem sie...