Autor Wątek: Zbieżność  (Przeczytany 20882 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zbieżność
« dnia: Kwiecień 16, 2009, 16:54:42 pm »

szczaw

  • Gość
Próbował ktoś ustawić samemu? Jeśli tak, to prosiłbym o jakieś rady, mile widziane foto-story :)

Zbieżność
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 16, 2009, 23:56:58 pm »

asdx22

  • Gość
mnie temacik również by zaciekawił :roll:

Zbieżność
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2009, 00:13:33 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
W miarę prostym sposobem na jako takie ustawienie jest posiadanie długiej prostej deski, którą przykłada się do boków opon jednego boku i tak reguluje aby opony dotykały deski w czterech punktach. Jest to może niezbyt dokładne bo rozstaw przodu jest większy niż tyłu ale darmowy, prosty i u wielu sprawdza się od lat. Lepsze to niż na "oko".
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zbieżność
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2009, 09:56:54 am »

szczaw

  • Gość
DF, mówisz o kołach z przodu, tak? Wtedy będą 3 lub 4  ślady chyba nawet robione... No ale chodzi o to, żeby zaoszczędzić kilka groszy ;) Wiem, że niektórzy też się bawili ze sznurkami, prętami metalowymi... No nic, wypróbuję deskę, może uda mi się dociąć tak, żeby z tyłu się ldanie dotykało w każdym punkcie i wtedy ustawię przód. Dzięki z góry :)

Zbieżność
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2009, 19:10:17 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
DF, dobry sposob, tak samo sie robi u mnie. Deska i jazda :D

Zbieżność
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2009, 19:46:34 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
panowie przeciez to jest kwestia 30-60zl wiec czy jest o co walczyć ? :|
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Zbieżność
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2009, 20:14:20 pm »

mariusz_u

  • Gość
Zaoszczędzi taki 30 zł, a potem wyda na nowe opony, bo będzie brało bieżnik. :P

Zbieżność
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2009, 20:45:39 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Spokojnie, bez emocji.
To jest doraźna metoda pozwalająca na w miarę prawidłowe ustawienie. Pewnie nie będzie idealnie ale:
Kiedy np auto już nie jest nowe i wymaga coraz więcej wkładów finansowych a nie stać cię na nowe i też masz potrzebę poruszania się pojazdem nie dla zabawy to wiadomo, że nie robi się kompleksowych napraw co chwilę w profesjonalnym autoryzowanym wciskającym kit klientom przez "mechaników" tzw. zakładzie tylko stara się w miarę swoich umiejętności dokonać tych niezbędnych napraw/poprawek/usprawnień we własnym/osobistym zakresie...
Więc:
Jak sobie wymienię jedną końcówkę drążka kierowniczego bo już prawie wypada ale okaże się, że jeszcze druga ma malutki luz i wypadało by już ją wymienić ale akurat jej nie kupiłem a jest sobota po południu i w niedzielę jadę do cioci to co wtedy ?
Mam odstawić auto na kołki i gnać w niedzielę na PKS i dopóki nie wymienię drugiej końcówki i zrobię zbieżności w super ASO za kilka dych mam nie jeździć ?
A po ustawieniu tej zbieżności za miesiąc okaże się, że 3 końcówka do wymiany a za następne dwa miesiące 4 końcówka. I tak będę za każdym razem płacił te kilka dych ?
A potem okaże się, że jeszcze przegub w wahaczu...
A potem podpora drążka...
Oczywiście zaraz ktoś powie/napisze, że można wszystko wymienić kompleksowo najlepiej cały zawias na nowy w ASO a potem rachunkiem się chwalić po wsi, że stać mnie na takie zabawy.
Ja na ten przykład stale coś tam naprawiam bo stare auta mam i są używane na co dzień i się zużywają i potrzebują tych napraw.
I oczywiście ciągle w planach mam pojechać na ustawianie całej geometrii nawet. Ale ostatnio odłożyłem to bo zachciało mi się sprężyn twardszych więc pewnie wtedy to zrobię... :mrgreen:
A raz jeden dawno, dawno temu jak we warsztacie "mechanika" coś tam mi naprawiali w dużym fiacie i przy okazji końcówkę drążka wymienili to myślałem, że nie dojadę te 500 m na zbieżność tak mi auto jeździło.
Więc oczywiście ustawianie na super laserowej maszynie za kilka dych jest lepsze ale doraźnie spokojnie można "na deskę" i ewentualnie skorygować obserwując bieżnik i zachowanie w czasie jazdy i starczy na jakiś czas i na pewno wypadku z tego nie będzie.

O sie napisałem sie...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zbieżność
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2009, 10:40:59 am »

szczaw

  • Gość
Z jednej strony zgodzę się z Tobą mariusz_u, ale większą rację przyznam DF, bo jak na razie to mnie nie stać na to, żeby za każdym razem latać po stacjach, żeby mi za te kilka dych ustawili zbieżność. Będę miałstały dochód, to ok, nawet sobie pozwolę na drugie auto, ale na razie po prostu muszę trochę oszczędniej żyć ;) każdy to na pewno kiedyś przerabiał lub przerobi. No i co najważniejsze - jaka satysfakcja, że się coś samemu zrobiło... ;)

Zbieżność
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 18, 2009, 16:00:11 pm »

mariusz_u

  • Gość
To tak jak z regulacją świateł. Można samemu przy ścianie ustawić, albo na stacji diagnostycznej. Jednak nic nie odda satysfakcji z własnej roboty. :lol:

Zbieżność
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2009, 16:37:09 pm »

szczaw

  • Gość
Cytat: "mariusz_u"
To tak jak z regulacją świateł. Można samemu przy ścianie ustawić, albo na stacji diagnostycznej. Jednak nic nie odda satysfakcji z własnej roboty. :lol:


AMEN :)

Zbieżność
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2009, 16:42:14 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
mariusz_u, oczywiscie ze tak ale oprocz satysfakcji chodzi chyba o własną kieszeń bo jeśli źle ustawisz to uderzy Cię po kieszaniach zmiana wczesniejsza opon.nie wspominam o bezpieczeństwie
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Zbieżność
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 18, 2009, 20:44:59 pm »

asdx22

  • Gość
czy zła zbieżność może być przyczyną nagrzewania sie opon? bo mi nie ściąga na boki podczas jazdy samochodu i kieruje się bez problemu.

Zbieżność
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 18, 2009, 23:04:40 pm »

mariusz_u

  • Gość
Jak najbardziej może być powodem grzania. Branie bieżnika nie od razu widać jeśli zbieżność jest minimalnie skopana. Zobaczysz po przejechaniu 500-1000 km.

Zbieżność
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 18, 2009, 23:28:09 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
asdx22. ślady na oponach wyjdą po przejechaniu kilkuset kilometrów ale na kierownicy odczujesz to zaraz po ruszeniu. pojedź na jakiś plac i spróbój nawrócić, zobaczysz jaka różnica w lewo i w prawo. podczas wolnej (ślimaczej) jazdy puść kierownicę (na chwilę) zobacz czy zacznie samoistnie zbaczać z kursu. skontrój delikatnie i znów zobacz co się dzieje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Zbieżność
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 19, 2009, 08:55:07 am »

asdx22

  • Gość
"zbaczanie z kursu" może być też spowodowane nierównomiernym dociskiem klocków hamulcowym chyba nawet nie używając hamulaca.

Zbieżność
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 19, 2009, 10:35:59 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no fakt, ale gdy zbieznosc jest dobrze ustawiona to przy skrecie i puszczeniu kierownicy samochod powroci do jazdy na wprost ...

Zbieżność
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 19, 2009, 13:35:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No to ja mam felernego Polda, bo u mnie zbieżność OK, żadnych luzów w zawieszeniu, a auto lekko ciągnie w prawo :evil: i tak już od początku jak go mam. Osobiście zaczynam podejrzewać, że może być lekko "wgięta" belka zawieszenia w podłużnicę, właśnie z prawej strony :?
A żeby było śmieszniej, to opony się nie grzeją, ani nie są zżerane od środka lub od zewnątrz :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Zbieżność
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 22, 2009, 23:06:07 pm »

asdx22

  • Gość
byłem ostatnio na stacji kontroli i sprawdziłem zbieżność, wyszło - 6.5 (czego to nie wiem), a gostek powiedział że koła "kierują" się do środka więc trzeba skręcić śruby na drążku. i teraz pytanko: ile razy musze okręcić śrubę (ale tylko pojedynczą końcówkę, bo wymieniałem na nową a domyślam się że drugą starą nie ruszę). aha i mogę to zrobić tylko dla jednej strony czy muszę dla oby dwóch kół ustawić zbieżność? bo na takim ustawieniu kół przejechałem już 300-400km.

Zbieżność
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 23, 2009, 02:31:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozesz na dwoch kolach ,tak ,zeby kierownica byla prosto w czasie jazdy,
musisz skroci cala dlugosc drazka o 2mm ,czyli np. na kazda strone po 1mm ,czyli pol obrotu ,
najlepiej wyjmij sobie boczne drazki ,zmierz odleglosc do krotkiej koncowki i wkrec ja o dana dlugosc  ,skok gwintu to 1mm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.