Autor Wątek: Rover - Zmiana pierścieni tłokowych  (Przeczytany 11374 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« dnia: Kwiecień 19, 2009, 11:55:08 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Witam. Jako ze nie dawno włozylem 1.6 K-serie z nowymi pierscieniami tlokowymi do swojego polda po pierwszym odpaleniu silnik chodzil ok 40 minut potem stal przez noc i nastepnego dnia popracowal najpierw 30 minut potem cale bite 2 godziny. Nastepnego dnia silnik pochodzil ok godziny i pojechalem na jazde probna. Przejechalem ok 70km i zauwazylem cholernie duzy ubytek oleju. Z ok 2mm na MAX na bagnecie spadlo na 3/4 bagnetu.  :shock:  Wczoraj zrobilem nim 20km nie przekraczajac 4000rpm i cholera jasna znow wciagnal olej. Teraz poszlo ze 150ml. Smigan na oleju 10w-30 Firmy CAT (na licencji Mobila). Czy te ubytki oleju moga byc spowodowane tym ze nowe pierscienie musza sie ułozyc?? Po nocy jak odpalam to  nie puszcza dymka. Jest wszystko git. pod czas jazdy w lusterkach tez nic nie widac. Nie wiem jak to jest zaraz przy tłumiku czy kopci czy nie. Jakies sugestie, rady co z tym zrobic?? Czy posmigac jeszcze troche i zmienic olej. Z reszta to i tak zrobie po ok 500 600km od momentu zlozenia silnika
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2009, 12:15:32 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dziwne to jest.. po tylu kilometrach dawno powinny się ułożyć.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2009, 12:16:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
noo wlasnie. Dlatemu napisalem ten temat i te pytanie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2009, 12:20:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A na pewno to przez pierścionki ucieka ?
Sprawdzałeś kompresje ?
Jesli masz możliwość zrób próbę olejową.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2009, 12:24:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
kompresja słaba jak nie wiem co. po 12 na kazdym. proby olejowej jeszcze nie robilem. ale silnik ciagnie jak glupi. nie nadarzam biegow zmieniac  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2009, 13:20:51 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
12 atm. to dobry wynik według mnie, ale nie wiem czy nowy silnik ma o wiele więcej :roll: A nawiasem mówiąc, może głupie pytanie, ale zadam: czy na tulejach cylindrów były progi :?: no i czy zamki na pierścieniach są co 120 stopni, patrząc na tłok od góry :?: Tylko się nie denerwuj, staram się dojść o co kaman :roll: :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2009, 13:31:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
BARTEK#1925, spoko ja sie nie denerwuje. nie podalem tych info o ktorych mowisz i juz odpowiadam. Progu na tulejach nie bylo wcale. Tak jakby nowe tam siedzialy. Tłoki rowniez byly niczego sobie. Oczyscilem tylko rowki z nagaru, wszystko pomyte bylo w ropie potem jeszcze dodatkowo benzynka. Po zalozeniu pierscieni na tłok umoczylem tłok po sam sworzen w oleju. potem wsadzilem tłoki w tuleje. Wsadzenie jednego tłoka zajelo mi prawie 5 minut. Wolalem robic to powoli i dokladnie aby nie pekl zaden pierscien. Zamki pierscieni bylu ustawione tak jak piszesz. 120 stopni. Na tyle remontow co ja robilem to jeszcze kurde w zadnym mi sie tak nie zdarzylo. Robilem tez dieslez bardzo podobna budowa pierscieni olejowych (3 czesciowe: 2 blaszki jedna sprzezyna). Ehh moze to tylko wina tego oleju. W koncu 10w-30 to nie jest olej spotykany na codzien  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2009, 13:34:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zalej 5W40 castrola. J awłaśnie taki mam zamiar wlać do siebie bo mnie już te klepiące popychacze wkurzają. nie powinien jeździć na 15W40 przy przebiegu ledwo 103tys.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2009, 13:37:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A czy przypadkiem Rover nie powinien jeździć na 10W60 lub 10W50 (nie jestem pewien) :roll:
Nawiasem mówiąc jimo#1921 miał podobny problem w swoim DOHCu, u niego też potrafił zszamać sporo oleju, nie dymiąc przy tym.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2009, 13:38:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Stingerek, mysle ze zadszy olej chyba nie polepszy sytuacji. Wolalbym 10w-40 wlac. hmm... w sumie nowe pierscienie ale zeby lac syntetyka... zeby byly nowe panewy to pewno i bym wlal.
moje byle 1.4 tez wciagalo olej. jak nie przekraczalem 4000rpm to nie wzial ani grama. ale jak tak 6000 6500 rpm dostawal to wciagal ze hej  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2009, 18:33:44 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
po tysiącu będzie ok . Pierścienie układają się długo ponieważ tuleje są robione z twardego materiału alby nie zjadało pierścieni i je utwardzili . O ile nie masz pierścieni z primy tylko coś markowego to będzie ok .

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2009, 18:37:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Mimo to, dziwi mnie ta sytuacja :?
jak składałem swojego - schemat montażu jak u mlodegoolka#1934, czyli panewki zostały, tylko nowe pierścionki i uszczelki, brak progów - to autko puściło tylko lekki dymek po pierwszym odpaleniu (montaż tłoków w cylindry wysmarowane olejem silnikowym), a potem przez okres docierania nie wziął ani grama oleju.
Ale widzę, że co konstrukcja, to innymi prawami się rządzi.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2009, 18:49:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no moj tez po pierwszym odpaleniu puszcil dymek. Dzis zauwazylem ze jak zimny silnik i chce sie ruszyc z ok 2500rpm to puszcza dosyc spory niebieski dymek. Cholera jasna. Załamka a jeszcze dzis skrzynia sie skonczyla. a pierscienie sa firmy SCHOTTLE MOTORENTEILE (SM) Niemiecka firma
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2009, 19:00:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dokręć do tych minimum 500 km i zmień olej na gęstszy, tak jak pisaliśmy wyżej.
Jeżeli to nic nie da, to pierścienie są do dupy, a konkretnie to olejowe, bo skoro auto ma buta i jest zrywne, to nic innego nie pozostaje :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2009, 19:08:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
BARTEK#1925,  no i tak zrobie. ale te 500km to dokrece gdzies pewno za pol roku jak zrobie skrzynie. ehhh.... pecha mam jak nie wiem co. trudno. wytrwam :|
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 19, 2009, 19:57:38 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
no ja za swojego doświadczenia z angielskimi silnikami dodam że mój silnik SW-400 (na licencji leylanda) po kapitalce potrafił zjeść do 2litrów oleju na 10godzin pracy, ale po dotarciu przestał brać olej całkowicie i chodzi już dłuuugie lata (odpukać) moc ma ale zaczyna już brać olej bo go raz przegrzałem :(
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:07:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
silnik SW-400 (na licencji leylanda)
mowisz o silnikach ZS z ciezarowek?? pamietam ze moj tata składal kiedys stary z silnikami od Leylanda ale wtedy mialem moze ze 4 5 lat. a teraz jak zapytam go o to to i tak nie bedzie pamietal. Choroba. Wiec teraz zostaje mi wlasne doswiadczenie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:13:10 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
tak, a dokładnie to z kombajna - Bizona :wink: tyle, że to dużo starsza konstrukcja, aczkolwiek też wyprzedzająca epokę.
a jeszcze pozostaje kwesja nieporuszana - czy nie założyłeś pierscieni odwrotnie i nie zachodzi zjawisko pompowania oleju do góry (o ile jest konieczność zwracania uwagi na to w k-serii)
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:18:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
czy nie założyłeś pierscieni odwrotnie i nie zachodzi zjawisko pompowania oleju do góry (o ile jest konieczność zwracania uwagi na to w k-serii)
pierscienie byly oznaczone jak maja isc do gory. Napisem TOP do gory. Pierscienie olejowe nie mialy zadnego znaku czyli zgodnie z teoria bez roznicy jak sie je zalozy. Oleju nie pompuje do gory.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 19, 2009, 20:33:27 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a piszesz, że 1.4 brał olej, a masz głowice od niego - może już uszczelniacze miałeś padniete na zaworach i tamtędy teraz ciągnie, chyba że wymieniałeś to nie mam już pomysłów
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery