Autor Wątek: Rover - Zmiana pierścieni tłokowych  (Przeczytany 11395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 21, 2009, 11:28:19 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Senn#1869"
a tak sie zapytam. Po co wymieniales te pierscienie? Jaki przebieg ma motor?


Senn#1869, skoro wyczyścił rowki w tłokach z nagaru, to musiał dać nowe pierścionki, bo inaczej nie miałby kompresji :roll: :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 21, 2009, 12:46:13 pm »

Senn#1869

  • Gość
Ok, ale po co wogole byly wyciagane tloki

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 21, 2009, 22:32:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Senn#1869"
Po co wymieniales te pierscienie? Jaki przebieg ma motor?
przebieg motoru nie znany. ale prawdopodobnie spory  :roll:  bardzo bardzo zasyfiony dekiel wałkow rozrzadu, bardzo brudna komora korbowa dala do zrozumienia ze przebieg to nie 120 tysi czy 150. Pompa wody byla w tym silniku juz zmieniania ( po rozpakowaniu silnika z folii transportowej byl widoczny silikon pod pompa wody) wystajace kawalki silikonu z pod gornej magistralii/panewek walkow rozrzadu, zalepione jakims blotem kolka walkow no i sporo jakiegos blota/piachu w misce olejowej daly mi do myslenia. stan wizualny głowicy tez nie byl zaciekawy. Juz nie wspomne o rowkach w tłokach i denkach tłokow od strony korb. Masakra. Nad samym myciem tego motora spedzilem chyba z 5 godzin i do tego zuzylem 5 litrow ropy i 5 l. benzyny ekstrakcyjnej.
Cytat: "Van#1860"
a nie zamieniłes czasem tłoków miejscami??
dam sobie uciac leb jezeli je zamienilem miejscami.
Cytat: "Senn#1869"
Ok, ale po co wogole byly wyciagane tloki
hmm... po to zeby wizualnie sprawdzic stan pierscieni. z jednej strony na marne bylaby robota jezeli po zlozeniu i odpaleniu okazalo sie ze w ogole nie ma kompresji i to wlasnie przez pierscienie natomiast z drugiej strony druga glupota bylo wyjecie tłokow i zalozenie nowych pierscieni przez co teraz sa spore ubytki oleju. Doszedlem do wniosku ze posmigan teraz tak jak jest dolewajac oleju. Byc moze wszystko sie unormuje i bedzie git. Nie odrazu Krakow zbudowano czy jakos tak.  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 22, 2009, 13:24:25 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
zmiana pierścieni jest  jak najbardziej ok pod warunkiem że są dobre rowki tłoków . to jedyny i najważniejszy warunek .

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 22, 2009, 15:19:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "diodalodz"
zmiana pierścieni jest jak najbardziej ok pod warunkiem że są dobre rowki tłoków . to jedyny i najważniejszy warunek .


słuszna uwaga, tylko nie pamiętam w tej chwili jaki luz może mieć pierścień w rowku :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 22, 2009, 20:06:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "BARTEK#1925"
słuszna uwaga, tylko nie pamiętam w tej chwili jaki luz może mieć pierścień w rowku
w kazdym silniku sa inne luzy. ja sprawdzalem luzy w rowkach i powiem wam szczerze ze patrzylem jednoczesnie na luzy jakie podaje Morawski do 1.4. Roznica nie przekraczala 0.05mm oczywiscie w < strone :D tzn ze miescily sie w wymiarach podanych w morawskim
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 21, 2009, 00:08:51 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
a ja się ostatnio dowiedziałem, że zamki pierścieni w roverze nie mają być przesunięte co 120 stopni tylko jakoś inaczej - wg. książki
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 21, 2009, 16:52:33 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Może podałbyś konkret :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 21, 2009, 21:47:45 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
prosze bardzo:


z książki morawskiego, mam nadzieje że czytelne.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 22, 2009, 12:46:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A to ci Angole wymyślili :? no ale w sumie w tam są cztery, a nie jak w wielu autach trzy, pierścienie na tłoku. Bardziej racjonalny wydaje się więc co 90 stopni.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - Zmiana pierścieni tłokowych
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 22, 2009, 20:29:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w sumie mozna powiedziec ze 4 pierscienie. pierscien olejowy sklada sie z 3 czesci: 2 blaszki i sprezyna.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)