Autor Wątek: tylny most i przyczyna wycia...  (Przeczytany 21802 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 01, 2009, 12:05:49 pm »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Cytat: "Stingerek"
imbus 12

Mój błąd.  Popieram kolege Stingerek,  żeby obejrzeć środek.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2009, 03:41:38 am »

szczaw

  • Gość
Krótkie pytanie: Czy most z poldorovera będzie pasował do zwykłego polda? Jakie są przełożenia w tym i w tym moście? Gdzieś to widziałem, ale nie mogę znaleźć, późno (wcześnie) jest i mam ciężkie myślenie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 03, 2009, 09:58:40 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
bedzie pasował, mosty z poldorovera są na wagę złota ze względu na krótkie ( "sportowe" ) przełożenie (dlatego miedzy innymi roverki mają takie odejście) pasują bez żadnych przeróbek (oczywiście chyba że to most z plusa do zwykłego i odwrotnie) jeśli masz na zbyciu taki most (a najlepiej sam wałek atakujacy i koło talerzowe) to biorę od ręki. ;)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 03, 2009, 11:51:59 am »

szczaw

  • Gość
Stingerek, most jest w minusie, a ja mam plusa. Tam tylko chyba trzeba będzie przerobić mocowanie amorów jeśli się nie mylę. Mam okazję kupić rozbitego rovera właśnie i na części go puścić, a że most tam jest cichutki aż miło, to chciałem go do siebie wziąć... Dlatego pytam o przełożenie i czy będzie pasować (miałem głównie na myśli mocowanie wału do mostu).

Cytat: "Stingerek"
"sportowe"
dobrze, że to napisałeś w cudzysłowiu, bo jak słyszę "sportowy drążek zmiany biegów", albo "sportowe pedały" to leżę ze śmiechu :) jak to może być sportowe? Sory za OT ;)

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 01, 2009, 17:40:51 pm »

rafaellohucisko31

  • Gość
Witam. Odświeże temat :) po dłuższym czasie jazdy na tym pospawanym mechanizmie znow zaczeło wyć i tłuc. Wiec rozebrałem popatrzyłem i trzpień w porządku spawy nie pusciły wyglada ok, lecz teraz bardzo duży luz był na satelitach. Widocznie trzpień podczas spawania sie przekosił i starło satelity. Założyłem inny mechanizm bo miałem w domu teraz przynajmniej nie tłucze tylko wyje :) Pozdrawiam i odradzam spawanie :)

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 13, 2010, 09:54:50 am »

przemek1987

  • Gość
Witam ! Od jakiegoś czasu z tyłu auta słyszę dziwny dzwiek (nie metaliczny ani jakies stukanie) tylko jak by obrotowy szumiacy nie równomierny. Dodam ze most ma 38 tys przebiegu ja zrobiłem nim 16 tys (sokojna jazda) nie wiem czy wymieniany był kiedys ojej w dyferencjale. Próbowałem wymienić olej ale strasznie trzymają śruby. Myślę nad tym żeby dać auto do mechanika ale może mnie skasować i nawet nie bede wiedzial czy nie zrobil mnie w ch. Dźwięki zaczynają się przy ok 20 km/h i im wyzej tym głośniej ok 90 hm/h troche jest lepiej ale nadal slychac ten dzwiek. Felgi aluminiowe jezdzily przez zimę i byly waważone w lato a opony maja rok. Czy jest możliwe, że jest to dźwięk opon ?
Może doradzicie mi co moge sprawdzić sam?
Pozdrawiam

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 13, 2010, 19:54:31 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
jak jest to taka wibracja to wał napedowy mogl sie poluznic, albo juz sie powoli sypie. I wpada w rezonans.

A jak jest to wycie, to sprawdz lepiej ten olej w moscie. Klucz imbusowy 12 i jazda. Kup jakis lepszy, jak Ci nie bedzie chcialo sie odkrecic to rurka jako przedluzka i musi puscic :)

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 13, 2010, 20:15:46 pm »

przemek1987

  • Gość
samochod nie ma wibracji od 0 do 140 dalej nie jechalem bo nie ma sensu na polskich drogach ;D

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 13, 2010, 23:34:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
łożyska w kołach albo łożysko podpory wału.
By sprawdzić łozysko podpory-odkręc ją od samochodu, wał opadnie i pokręc wtedy podporą-nie może huczeć, skrzypieć i mieć luzu. jeśli będzie do wymiany to nie kupuj czasem podpory jakiejś rzemieślniczej, bo tam są chińske łozyska za 2 zł, i jeszcze nie takie jak powinny być (wsadzają 1 rzędowe, a powinno być dwu). łozysko do podpory warto kupić dobre, obustronnie kryte (skf kosztuje 50zł) numeru łozyska teraz nie podam bo nie pamiętam.
łozyska w kołach-najprościej podnieśc samochód i poruszać kołem od/do siebie czy nie ma luzu poprzecznie do osi samochodu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 15, 2010, 16:13:11 pm »

przemek1987

  • Gość
zastanawiam się czy jak podczas jazdy wbije bieg jałowy i puszczę sprzęgło to czy wał się kręci dalej ? słabo z moja wiedzą mechaniczną ;D

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 15, 2010, 17:14:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Wał się kręci.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 15, 2010, 19:43:27 pm »

przemek1987

  • Gość
bylem przed chwila w garażu i podniosłem auto. Przednie koła jak popchnę kręcą się i robia pare obrotów, tylne zaś chodzą ciężko i nie chcą się kręcić(( w obu kołach opór jest jednakowy). Auto było u mechanika miesiąc temu i robił mi zapieczone hamulce tylne. Teraz już zgłupiałem bo nie wiem czy tak musi byc i opór spowodowany jest wałem czy nadal mam ch..... hamulce tylnie ? Mam 4x tarcze

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 15, 2010, 19:56:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To proste.
Zdejmij zaciski z tyłu postaw auto za most na podnośniku, wrzuć czwórkę i puść sprzęgło.
Wszelkie szumy i huki od razu usłyszysz.

Pamietaj ze opór z tyłu bedzie większy bo trzeba pokonac opór mechanizmu różnicowego.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 15, 2010, 20:00:12 pm »

przemek1987

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Pamietaj ze opór z tyłu bedzie większy bo trzeba pokonac opór mechanizmu różnicowego.


Ale żeby aż taki, że koło nie chce się pokręcić nawet na pare mm ? to tak wygląda jak by ręczny trzymał...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 15, 2010, 20:11:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wydaje mi się że mechanik dał ciała...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 15, 2010, 20:45:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A... przy wymianie ręcznego ustawił tłoczki nacięciem do góry :) ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 15, 2010, 21:02:35 pm »

przemek1987

  • Gość
czyli problem z glosnym tyłem pewnie ma związek z hamulcami. Teraz pytanie co z nimi zrobić, do tego partacza juz auta nie zaprowadze. sprobuje wyregulować linkę hamulca ręcznego. Myslicie że to momoże ?

[ Dodano: 15 Kwi 2010 21:03 ]
Cytat: "Stingerek"
A... przy wymianie ręcznego ustawił tłoczki nacięciem do góry :) ?


a tego to ja nie wiem

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 16, 2010, 09:25:51 am »

przemek1987

  • Gość
Sprawdziłem po przejechaniu 8 km predkoscia 90km/h i hamujac delikatnie i felgi sa ciepłe a tarcze gorące (parzące) obie jednakowo.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 16, 2010, 10:04:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
czyli za mocno linka od ręcznego podciągnięta albo zapieczone tłoczki albo cała masa innych powodów dzięki którym sam musisz rozebrać hamulce.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 16, 2010, 17:08:01 pm »

przemek1987

  • Gość
a powiecie mi gdzie sie reguluje linke ?