Autor Wątek: tylny most i przyczyna wycia...  (Przeczytany 21803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 16, 2010, 20:41:07 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Pod spodem na srodku samochodu masz taki polksiezyc. wejdziesz pod samochod to zobaczysz. I na nim jest sruba na klucz 13. I musisz ja troche popucic zeby linki sie cofneły ;)

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 18, 2010, 21:26:01 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
zalozylem most roverkowy od dawcy. dziwnie jest bo od 40 do 70 wyje jak głupie, a powyzej tak do 100km/h (wiecej narazie nie sprawdzalem) nie wyje prawie w ogole :|
Co to moze być? Olej jest...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 18, 2010, 21:38:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
luz międzyzębny pomiędzy wałkiem atakującym a kołem talerzowym.
można go kasować wymieniając tuleję rozprężną i/lub podkładki do naciągu obudowy dyfra i/lub  (najprostsza jednak "domowa" metoda) podkładki o zadanej grubości dobranej empirycznie pomiędzy koło talerzowe a obudowę mechanizmu różnicowego.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 19, 2010, 21:31:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tłoczek obróć tak jak ma być, nacięciem do góry. Jest frez na "dzyndzel" w klocku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 26, 2010, 13:07:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Są dwie opcje prostrza i mniej prosta.
- prostrza: przekładasz samą obudowę mostu z mechanizmem wentrznym z plusorovera. Półosie i cały układ hamulcowy zostają z twojego.
- mniej prosty: przeszczepiasz całego plusorovera z układem hamulcowym bębnowym. Do tego trzeba zrobić redukcję do gwintów układu hamulcowego ze starego (M10/1,25) na nowy (M10/1) i linkę ręcznego na taką do bębnów.

A jak się bawić to się bawić. Zaszczep mu odrazu całego lucasa i w końcu będziesz miał hmulce a nie zwalniacze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 27, 2010, 06:18:55 am »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Taki tez jest pomysl bo mam przednie :D Ale chwilowo bez gotowki a ten most troche wyjdzie :] Dzieki za rzeczową odpowiedz;]

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 13, 2010, 21:57:56 pm »

pascal277

  • Gość
Witam jestem szczęsliwym posiadaczem Poldka Caro 1.6 GLE z roku 1994 i zaczął mi wyć tylny most niestety nie wiem jak sie z tym uporac bo zielony w mechanice jestem. Ktos powiedzial mi abym dolal oleju ale ja nawet nie wiem gdzie jest ten wlew. Normalnie siara... za wszelkie info z gory dziekuje.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 05, 2010, 12:08:31 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Prawdopodobnie nie uporasz się z tym, tzn z wyciem, kup dobre radio lub słuchawki ;), ja juz walczyłem wszelkimi metodami z tym ;) i NIC

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 05, 2010, 22:22:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
trzeba wyregulować luz międzyzębny i naciąg łożysk, ale bez narzędzi specjalnych nic z tym nie zrobisz.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 05, 2010, 22:35:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "pascal277"
Ktos powiedzial mi abym dolal oleju ale ja nawet nie wiem gdzie jest ten wlew


Na wycie to nie pomoże ale popatrz czy ci nie cieknie uszczelniacz wału napędowego w moście bo jak tak to olej wycieknie i go zajedziesz. Z lewej strony auta są dwie śruby na imbus chyba 13, ta co jest w połowie obudowy to wlew, użyj cienkiego węża ogrodowego i wlej olej z góry obok auta żeby sobie tam ściekł, przeprowadź go na piórze resora żeby nie leżał na ziemi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 06, 2010, 00:45:22 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "BXMaster"
użyj cienkiego węża ogrodowego i wlej olej z góry obok auta żeby sobie tam ściekł, przeprowadź go na piórze resora żeby nie leżał na ziemi.
albo zaopatrz się w jak największą strzykawkę z kawałkiem elastycznego wężyka.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 06, 2010, 09:01:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "maciejowski"
BXMaster napisał/a:
użyj cienkiego węża ogrodowego i wlej olej z góry obok auta żeby sobie tam ściekł, przeprowadź go na piórze resora żeby nie leżał na ziemi.
albo zaopatrz się w jak największą strzykawkę z kawałkiem elastycznego wężyka.
A ja ostatnio używałem tuby po sylikonie i wyciskarki. Tak dużych strzykawek to chyba nawet weterynarze nie mają  :lol:  :lol:  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 09, 2010, 01:57:05 am »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Ja używam do tego strzykawkę 100ml + wężyk ze skakanki(zabrałem młodszym siostrom :P) :D idealnie pasuje na strzykawkę ;P

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 09, 2010, 09:20:30 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Jak WŁAŚCIWIE sprawdza się, reguluje i naprawia mechanizm różnicowy i przekładnię kątową mostu napędowego w Polonezie (i fiacie), łącznie z danymi, odnośnie luzów międzyzębnych, napięcia łożysk kosza mechanizmu różnicowego, właściwego dobierania podkładek dystansowych pod oprawy łożysk mechanizmu, łącznie z rycinami, obrazującymi właściwy ślad współpracy zębów wałka napędzającego, a koła talerzowego - polecam książkę p. Eugeniusza Kaima, dotyczącą napraw samochodu FSO 125 p.

Nie ma w żadnej innej książce, dostępnej publicznie, lepiej tego opisanego i rozrysowanego.


http://allegro.pl/naprawa-samochodow-fso-125p-wkl-eugeniusz-kaim-i1222686414.html
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 09, 2010, 17:17:47 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "BXMaster"
śruby na imbus chyba 13
12 przynajmniej umnie, ja kupiłem sobie prawdziwa, porządną metalową strzykawe do oleju za 30 pare zł, tylko troche musiałęm sie jej naszukac.
Powered by Lpg.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 09, 2010, 18:05:51 pm »

Maniac1

  • Gość
W każdym NORAUTO, FEU VERT, itd. I wiele innych dla powiedzmy profesjonalistów rzeczy się tam znajdzie.

tylny most i przyczyna wycia...
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 09, 2010, 18:34:11 pm »

myambo

  • Gość
Do mostu bardzo łatwo się zalewa, ja stosowałem metodę we 2 (choć spokojnie można by było samemu). Jeden od góry, zalewa przez lejek płyn do gumowego węża, drugi trzyma go przy moście by nie wypadł itp. 10 minut i po robocie. Próbowałem też ze strzykawą, ale straszne powoli to schodziło  :P .