Autor Wątek: Rover - zakupiłem 1.4 16v  (Przeczytany 15155 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 10, 2009, 19:08:04 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Naturalnie ze tak :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 11, 2009, 21:21:08 pm »

denver

  • Gość
dzwine ze silnik nie dogrzewa sie do ponad 80st.
u mnie osiaga taka temp. i trzyma bez przerwy.
sprawdz termostat bo dlatego ci tyle pali. moj 1.4 spala w miescie ok.9l.
nie schodze poniżej 3.5tyś.obr.bo tylko tak powinnio sie tym jezdzic.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 11, 2009, 21:34:48 pm »

Milek#1944

  • Gość
Termostat zakupiony. Z ta roznica ze otwarcie przy 82 stopniach - tak na wszelki wypadek, a ze gaz itd...Jutro zakladam i zobaczymy co bedzie sie dzialo

[ Dodano: 22 Maj 2009 16:33 ]
A więc tak:zmienione kable i swiece i ciagle go trzesie - jakby zaplon gdzies wypadal. Termostat zmieniony - trzyma idealnie temperaturke. Spalanie nieznacznie spadlo - wiem ze jeszcze pewnie reduktor musze zregenerowac. No i dziwna sprawa...zmienialem dzis filtr paliwa (masakra) i zapomnialem zalozyc tego wezyka podcisnieniowego do kompa i sie dziwie bo: na benie nie trzyma wolnych obrotow - gasnie a z kolei na gazie trzyma idealne 900. Przedtem bylo odwrotnie, na gazie gasl a na benie chodzil, podjezdzajac do skrzyzowania przelaczalem na benzyne bo na gazie potrafil zgasnac. I teraz moje pytanie:Czy jesli zdejme ten wezyk to wplynie to na spalanie na gazie? I tak czeka mnie regeneracja reduktora ale to po 10-tym ;) czy póki co takie dorazne "udogdnienie" sobie zycia moze sie zle skonczyc?

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 22, 2009, 16:44:54 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
TakiMilek, odłaczyłeś map-sensor. czyli nie ma regulacji przyspieszenia zapłonu. powinien być podłaczony ten węzyk.
co do obrotów, to ja bym dalej szukał przyczyny w gazowni, u mnie tez jak jest żle wyregulowany( szczególnie jak jest ubogo gazu na parowniku) to jest taki efekt jak by zapłon wypadał. odkręc troche membrane albo by-pass i powinno byc dobrze. oczywisci rozkrecić go i chociaż wyczyścić też by sie przydało
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 22, 2009, 16:48:15 pm »

Milek#1944

  • Gość
Zoltanno#1930, zaplon wypada i na benzynie i na gazie. Ale nie zauwazylem pogorszenia w przyspieszaniu czy czymkolwiek. Chodzi idealnie na gazie bez tego wezyka. Czym grozi jazda bez niego?

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 22, 2009, 18:43:27 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Panowie instalacja I generacji w tym silniku to dla mnie pomylka i zarzynanie silnika. Minimum II generacja i problemy z gazem znikaja, a spalanie wynosi 9, max 10 litrow w cyklu mieszanym.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 22, 2009, 21:05:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
U mnie po miescie wychodzi mi spalanie do 11 litrów przy czym gaz ciągle w podłodze.
W trasie przy spokojnej jeździe nie przekracza 7 litrów.


U mnie też obroty spadały i potrafiły się na gazie trzymać w granicach 400-500.. (ale nie gasł) w związku z powyższym wymieniłem membrany i wszystkie gumki w parowniku.
Jak ręką odjął.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 23, 2009, 08:51:22 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 463
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytat: "TakiMilek"
i zapomnialem zalozyc tego wezyka podcisnieniowego do kompa i sie dziwie bo: na benie nie trzyma wolnych obrotow - gasnie a z kolei na gazie trzyma idealne 900

tzn ze CI go zalewa (fest bogata dawka gazu) przynajmniej na wolnych , nie pidlaczajac wezyka dales dodatkowe powietrze i chodzil dobrze

Cytat: "Senn#1869"
instalacja I generacji w tym silniku to dla mnie pomylka i zarzynanie silnika

a co powiesz na BLOSa ? to tez jakby nie patrzec jest 1 generacja.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 23, 2009, 11:33:23 am »

200sx

  • Gość
miałem pisac o BLOSie....

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 23, 2009, 19:45:13 pm »

polofix

  • Gość
mam instalacje 1 generacji BRC i jest praktycznie bezawaryjna!!!!pare dni temu wymienilem parownik na inny bo membrana byla juz sztywna [100000km] i chodzi jak ta lala.ta instalacja jest tak prosta ze baba by pojela o co chodzi.a jezeli chodzi o zarzynanie silnika o nie rozumie.jedyne zarzynanie to chyba to ze kreci mi do ponad 8tys obr i nie ma odcinki? no bo osiagi sa identyczne! ale pomijajmy gaz bo to nie ten temat.
mysle ze kolega moze miec problem z zabrudzona przepustnica.na bezynie ma troche za niskie obroty,a gaz to wiadomo,cos sie podkreci i chodzi.proponowal bym wyczyscic przepustnice,zresetowac kompa i powinien juz chodzic.a gaz wyregulowac dopiero po tym zabiegu.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 25, 2009, 08:42:17 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Zrób tak jak mówi kolega polofix, reset kompa, wyczyszczenie przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy i wtedy zobaczysz co się dzieje i jak się zachowuje. Potem można wyregulować gazownie.

A co do BLOSa, ja mam też blosa i nie narzekam.
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 25, 2009, 21:41:43 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
O zaletach I generacji sie nie bede wypowiadal. Co tu rozumiec panowie. Silnik to nie kuchenka gazowa :)
Samemu kompa sie nie zresetuje.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 26, 2009, 01:07:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Silnik to nie kuchenka gazowa

Nawet porządne zapalniczki sa na benzynę :D

Cytuj (zaznaczone)

Samemu kompa sie nie zresetuje.

Chyba że ma się ksywę Senn :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:25:13 pm »

rysiek

  • Gość
Nie uwazam zeby spalanie 10-11 litrow gazu na trasie to bylo duzo jak na rovera. Mi tyle pali przy dynamicznej jezdzie na trasie (ciagle redukcje na 4 przy wyprzedzaniu) z predkosciami 110-140. Moze jak komus pali tak malo to nalezaloby wzbogacic mieszanke bo zawory sie powypalaja w koncu. A 10 litrow gazu w miescie? To chyba musi byc jakies male miasteczko bez korkow itp bo jak jezdze w Lublinie nie wyjezdzajac poza miasto, przy krotkich odcinkach w korkach i ciaglym odpalaniu auta pali mi 16 litrow i nie ma cudow zeby bylo mniej. Poprzedni poldek ohv 1,6 tez tyle palil w miescie. I to nie znaczy ze mam rozregulowana instalacje itp itp tylko tyle pali jak sie jezdzi po dyzym miescie tylko. Jak ktos np mieszka pare kilometrow od miasta i dojezdza oczywiscie spalanie bedzie mniejsze ale to juz nie jest "jazda po miescie" tylko cykl mieszany.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:27:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Mi tyle pali przy dynamicznej jezdzie na trasie (ciagle redukcje na 4 przy wyprzedzaniu) z predkosciami 110-140.

Spokojnie..  spalanie w granicach 10 litrów przy ciągłym butowaniu w trasie to normalka dla rovera, jednak tak jak mówiłem, mi spalił 7 litrów przy SPOKOJNEJ jeździe (80-110).

Cytuj (zaznaczone)

To chyba musi byc jakies male miasteczko bez korkow itp bo jak jezdze w Lublinie nie wyjezdzajac poza miasto, przy krotkich odcinkach w korkach i ciaglym odpalaniu auta pali mi 16 litrow i nie ma cudow zeby bylo mniej.

Sorry.. ale jak mawia mój stary : "W du... byłeś i g... widziałeś"
Zapraszam do przemyśla... gdzie 3-4 km pokonuje się w godzinę.... w godzinach szczytu, gdzie w nocy maksymalnie kilka minut.
16 litrów w mieście ? masz niedogrzane auto,(krotie odcinki) rozregulowaną instalację ibóg wie co jeszcze. Nie słyszałem żeby rover tyle palił.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:29:36 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "rysiek"
Nie uwazam zeby spalanie 10-11 litrow gazu na trasie to bylo duzo jak na rovera. Mi tyle pali przy dynamicznej jezdzie na trasie (ciagle redukcje na 4 przy wyprzedzaniu) z predkosciami 110-140. Moze jak komus pali tak malo to nalezaloby wzbogacic mieszanke bo zawory sie powypalaja w koncu. A 10 litrow gazu w miescie? To chyba musi byc jakies male miasteczko bez korkow itp bo jak jezdze w Lublinie nie wyjezdzajac poza miasto, przy krotkich odcinkach w korkach i ciaglym odpalaniu auta pali mi 16 litrow i nie ma cudow zeby bylo mniej. Poprzedni poldek ohv 1,6 tez tyle palil w miescie. I to nie znaczy ze mam rozregulowana instalacje itp itp tylko tyle pali jak sie jezdzi po dyzym miescie tylko. Jak ktos np mieszka pare kilometrow od miasta i dojezdza oczywiscie spalanie bedzie mniejsze ale to juz nie jest "jazda po miescie" tylko cykl mieszany.



Oooo, wreszcie ktos , komu taki samochod pali podobnie , a nawet wiecej niz mi !

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:32:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ludzie.. jak wy jeździcie :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:49:35 pm »

rysiek

  • Gość
Nie-wszystko z moja instalacja jest ok, wynikiem takiego spalania sa bardzo krotkie odcinki ktore pokonuje w miescie a takze moj styl jazdy. Takie porownywanie wogole nie ma sensu bo wszystko zalezy od odcinkow, predkosci, warunkow na drodze i tego jak sie jezdzi. Z jakiej racji rover mialby byc oszczednym silnikiem? Moze i pojemnosc mala ale to wysilony silnik, wysokoobrotowy a nie jakis jednopunkt.

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 03, 2009, 23:50:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
PRAWDA. wiertarka spalić swoje musi.. zwłaszcza jak jest butowana na 2-3 km i na tym jazda się kończy.. a potem abarotnaja...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - zakupiłem 1.4 16v
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 04, 2009, 07:46:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mój rekord dla 1,4 to 15,5l/100km.

obecnie 1,8 pali tak od 11 do 14 zależnie od stylu jazdy i rodzaju tras. Na pewo nie jest to optimum ale waznejsze są wrażenia z jazdy niż spalanie.

 Jak uda się kiedyś dostroić blosa i zaliczyć "emeryt stajl" to w końcu zobaczymy ile to auto potrafi spalić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.