Autor Wątek: Butla w miejscu koła zapasowego  (Przeczytany 27172 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 07, 2009, 22:44:32 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "radzio_1991"
sorki ze wyrwe was z kontekstu ale wie ktos moze ile kosztuje nowa butla lpg? bo mi sie atest zkończył, a na allegro nie moge nic takiego znalezc;/


Nowa(bez wielozaworu) kosztuje kolo 300 zl i jest wazna 10 lat. Uzywana , z waznoscia jeszcze 5-8 lat kosztuje 50-100zl. Moim zdaniem wybor jest prosty ;P

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2009, 16:26:20 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Podepne sie jeszcze z jednym pytaniem, w jakim formacie jest zapisana waznosc na butli (Stako konkretnie)? Na mojej jedyne co znalazlem, co by przypominalo date to "05.08 / 15.08" czy to znaczy ze butla ma atest do sierpnia 2015?

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 08, 2009, 16:30:02 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
tak
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 10, 2009, 17:49:33 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Joker, dzięki wielkie za odpowiedz.

Cytat: "mateo"
ZBIORNIK TOROIDALNY 45 STAKO   TW 630/200 S tak mam w papierach z caro


To chyba bardzo podobna do mojej, ja na mojej wyczytalem Stako 600/200 czy jakos tak.

A do ktorego typu wnetrza bagaznika udalo Ci się ją zamocowac bez wycinania? (chodzi mi o roznice w dekielku na tej srodkowej wyspie).




Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 29, 2009, 18:56:46 pm »

mario-123

  • Gość
Jaka butla będzie idealnie pasować w miejsce koła zapasowego w polonezie kombi ???

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 29, 2009, 21:36:14 pm »

mario-123

  • Gość
sądziłem, że kształt jest rzeczą oczywistą, natomiast mi chodziło  o pojemność i wymiary

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 29, 2009, 21:44:23 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
mario-123, jeśli masz zamiar założyć nową to gaziarze przymierzą na miejscu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 30, 2009, 00:10:44 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
No jak będą mieli większy wybór na miejscu...
Na ogół wciskają to co mają i klient ma nie wybrzydzać tylko cieszyć się, że w ogóle dostąpił łaski montażu...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 30, 2009, 01:39:38 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "radzio_1991"
nietrzeba atest masz na nabity na butli, na przegladzie sprawdza Ci tylko czy jest jeszce wazna i tyle

Wszystko zależy jak od tego jak ten atest jest nabity. Jak jest np 2012/08 to jest to jednoznaczne, a jak (tak jest u mnie) 12/08 to trzeba było papierów żeby pan diagnosta uwierzył, że to nie jest grudzień 2008...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 11, 2014, 17:21:24 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Wybieram nową butle w miejsce koła zapasowego w ATU+.
Obecnie mam GZWM 600/200 i wystaje ok 7cm ponad podłogę bagażnika i przez to jest straszny problem żeby cokolwiek włożyć większego do bagażnika.
Podejrzewam że będę musiał ściąć garb w miejscu koła zapasowego tylko czy wtedy zbiornik nie będzie już wystawał ponad podłogę?

Na tę chwile chciałbym zamontować zbiornik GZWM 630/200 o pojemności 45L i wadze 27,3 kg bo będzie pasował identycznie jak stary zbiornik na przewody i mocowania.
Ale zastanawiam się czy nie lepszy będzie zbiornik Polmocon 630/190 o pojemności 44,5L i wadze 20,6 kg lub 630/200 o pojemności 47,5L i wadze 21 kg tylko nie jestem pewien czy będzie pasował tak samo jak zbiornik GZWM na przewody i mocowania.

Jeżeli chodzi o Polmocon to dużym plusem jest większa pojemność i dużo mniejsza masa zbiorników w porównaniu z GZWM.

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2014, 17:59:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
garb juz masz sciety ,bo do Plusa zwykla butla nie wchodzi z uwagi na bardzo duzy garb,
zakladajac butle 630/190 zyskujesz tylko 1cm nizsza podloge ,
a co do masy butli ,to po prostu musi byc zrobiona z cienszej blachy - moze jakis autorski projekt ,czyli lepsze stal ,
jezeli ma homologacje ,to powinna byc tak samo bezpieczna jak te z grubszj blachy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2014, 23:06:22 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Ok to jak wyjmę butle zobaczę co się dzieje.
Ale czy mimo ściętego garbu butla nadal by wystawała aż 7cm ponad podłogę bagażnika?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2014, 23:23:25 pm wysłana przez seraf »

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 11, 2014, 23:24:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pisalem ci ,ze wneka ma 14cm glebokosci ,wiec latwo policzyc ile bedzie wystawala butla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 04, 2014, 20:30:26 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Mały odkop.

Jak rozwiązać mocowanie butli toroidalnej do nadwozia? Średnica butli 600mm, wysokość 20cm. Garb w podłodze bagażnika już zutylizowany, butla nadal wystaje ale już nie 10cm a tylko 5 :d

Wspawać jakiś płaskownik w podłogę i w nim dziury nawiercić czy może ktoś ma jakiś lepszy patent na mocowanie butli w miejscu koła zapasowego? Wiadomo że musi zostać jeszcze ten otwór "bezpieczeństwa" na środku.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 04, 2014, 21:53:51 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To wystaje niewiele więcej niż pełnowymiarowe koło zapasowe. Aby "zneutralizować" zapodaj podłogę z "minusa", czyli styropiany i płytę.

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 05, 2014, 20:44:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
seryjne rozwiazanie to obejma do butli mocowana w czterech rogach wneki na kolo,
nie wiem ile kosztuje taka obejma ,ale sa dostepne do roznych butli,

P.S. ale wtopa z butla 600 - marnowanie miejsca ,bo luzem wchodzi 630 (teraz zastanowilbym sie ,czy nie warto potraktowac wneke mlotkiem i wcisnac 650)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2014, 20:46:15 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:05:41 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
nie wiem ile kosztuje taka obejma ,ale sa dostepne do roznych butli,

Tylko gdzie tego szukać, na allegro nic takiego nie widzę, są tylko do butli walcowych.
P.S. ale wtopa z butla 600 - marnowanie miejsca
Taką akurat miałem, przekładam z rozbitego auta.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:15:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no jak z rozbitka to inna sprawa,

szukaj na szrotach ,zapytaj w zakladzie zakladajacym gazy,
sam u siebie bede dawal plaskownik lub ksztaltownik od spodu ,ale to rozwiazanie koliduje z zbornikiem benzyny,
obejma do butli jest zdecydowanie bardziej komfortowa w montazu ,

jest jeszcze druciarski sposob ze stolca - szakalowi pierdomany przykleili zbiornik na pianke montażową, ale to rozwiazanie traktuje jako dowcip niskiej klasy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 05, 2014, 22:37:55 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
sam u siebie bede dawal plaskownik lub ksztaltownik od spodu ,ale to rozwiazanie koliduje z zbornikiem benzyny,
No właśnie ja dzisiaj zakupiłem dwa płaskowniki, długość 40cm, szerokość 4cm, grubość 3mm. Nawierciłem otwory i wspawałem nakrętki na śruby. Teraz tylko przymocować to do podłogi bagażnika, chyba w gre wchodzi tylko wspawanie, bo na śruby zwyczajnie nie widzę tam miejsca. Jutro wrzucę fotki.
jest jeszcze druciarski sposob ze stolca - szakalowi pierdomany przykleili zbiornik na pianke montażową, ale to rozwiazanie traktuje jako dowcip niskiej klasy
ja pier :d

Ja podczas demontażu instalacji odkryłem druta zrobionego przez gaziarza - nie chciało mu się szukać kabla od sondy lambda to przykleił kabelek od sterownika (fioletowy więc 100% sonda wg instrukcji staga) do przewodu od CWPK taśmą i wszystko wyglądało niby ok :d A że CPWK jest nie widoczny to wszystko wyszło dopiero gdy zdjąłem filtr powietrza i zacząłem wypruwać instalację.

A ja się dziwiłem że auto ważące 950kg, motor 1.4 75km i po  mieście pali 12~13 litrów....
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 06, 2014, 02:03:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w IVgen sondy nie trzeba podlaczac do eksploatacji ,a nawet strojenie mozna przeprowadzic bez podlaczonej ,bo tylko w OL jest wykorzystana do podgladu (mozna to uzyskac rowniez podlaczajac sie pod ECU np. przez OBD),
ale co powiesz na to,ze u mnie w trucku pierdoman nie podlaczyl ani sygnalu sondy, ani emulacji ,co przy AL600 skutkowalo brakiem regulacji mieszanki i na trasie 14L wciagal, a mial bogato,ze az strach,
oczywiscie, gdy przegladalem wiazke to wygladala na podlaczona i dopiero odwiniecie calej izolacji ukazalo dwa kabelki luzno polozone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.