Autor Wątek: Butla w miejscu koła zapasowego  (Przeczytany 12528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marcij

  • Gość
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 07, 2009, 22:44:32 pm »
Cytat: "radzio_1991"
sorki ze wyrwe was z kontekstu ale wie ktos moze ile kosztuje nowa butla lpg? bo mi sie atest zkończył, a na allegro nie moge nic takiego znalezc;/


Nowa(bez wielozaworu) kosztuje kolo 300 zl i jest wazna 10 lat. Uzywana , z waznoscia jeszcze 5-8 lat kosztuje 50-100zl. Moim zdaniem wybor jest prosty ;P

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2009, 16:26:20 pm »
Podepne sie jeszcze z jednym pytaniem, w jakim formacie jest zapisana waznosc na butli (Stako konkretnie)? Na mojej jedyne co znalazlem, co by przypominalo date to "05.08 / 15.08" czy to znaczy ze butla ma atest do sierpnia 2015?

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 08, 2009, 16:30:02 pm »
tak
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 10, 2009, 17:49:33 pm »
Joker, dzięki wielkie za odpowiedz.

Cytat: "mateo"
ZBIORNIK TOROIDALNY 45 STAKO   TW 630/200 S tak mam w papierach z caro


To chyba bardzo podobna do mojej, ja na mojej wyczytalem Stako 600/200 czy jakos tak.

A do ktorego typu wnetrza bagaznika udalo Ci się ją zamocowac bez wycinania? (chodzi mi o roznice w dekielku na tej srodkowej wyspie).




mario-123

  • Gość
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 29, 2009, 18:56:46 pm »
Jaka butla będzie idealnie pasować w miejsce koła zapasowego w polonezie kombi ???

mario-123

  • Gość
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 29, 2009, 21:36:14 pm »
sądziłem, że kształt jest rzeczą oczywistą, natomiast mi chodziło  o pojemność i wymiary

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2698
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 29, 2009, 21:44:23 pm »
mario-123, jeśli masz zamiar założyć nową to gaziarze przymierzą na miejscu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 30, 2009, 00:10:44 am »
No jak będą mieli większy wybór na miejscu...
Na ogół wciskają to co mają i klient ma nie wybrzydzać tylko cieszyć się, że w ogóle dostąpił łaski montażu...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4041
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 30, 2009, 01:39:38 am »
Cytat: "radzio_1991"
nietrzeba atest masz na nabity na butli, na przegladzie sprawdza Ci tylko czy jest jeszce wazna i tyle

Wszystko zależy jak od tego jak ten atest jest nabity. Jak jest np 2012/08 to jest to jednoznaczne, a jak (tak jest u mnie) 12/08 to trzeba było papierów żeby pan diagnosta uwierzył, że to nie jest grudzień 2008...
Mój system to linux:

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 562
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 11, 2014, 17:21:24 pm »
Wybieram nową butle w miejsce koła zapasowego w ATU+.
Obecnie mam GZWM 600/200 i wystaje ok 7cm ponad podłogę bagażnika i przez to jest straszny problem żeby cokolwiek włożyć większego do bagażnika.
Podejrzewam że będę musiał ściąć garb w miejscu koła zapasowego tylko czy wtedy zbiornik nie będzie już wystawał ponad podłogę?

Na tę chwile chciałbym zamontować zbiornik GZWM 630/200 o pojemności 45L i wadze 27,3 kg bo będzie pasował identycznie jak stary zbiornik na przewody i mocowania.
Ale zastanawiam się czy nie lepszy będzie zbiornik Polmocon 630/190 o pojemności 44,5L i wadze 20,6 kg lub 630/200 o pojemności 47,5L i wadze 21 kg tylko nie jestem pewien czy będzie pasował tak samo jak zbiornik GZWM na przewody i mocowania.

Jeżeli chodzi o Polmocon to dużym plusem jest większa pojemność i dużo mniejsza masa zbiorników w porównaniu z GZWM.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2014, 17:59:41 pm »
garb juz masz sciety ,bo do Plusa zwykla butla nie wchodzi z uwagi na bardzo duzy garb,
zakladajac butle 630/190 zyskujesz tylko 1cm nizsza podloge ,
a co do masy butli ,to po prostu musi byc zrobiona z cienszej blachy - moze jakis autorski projekt ,czyli lepsze stal ,
jezeli ma homologacje ,to powinna byc tak samo bezpieczna jak te z grubszj blachy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 562
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2014, 23:06:22 pm »
Ok to jak wyjmę butle zobaczę co się dzieje.
Ale czy mimo ściętego garbu butla nadal by wystawała aż 7cm ponad podłogę bagażnika?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2014, 23:23:25 pm wysłana przez seraf »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 11, 2014, 23:24:59 pm »
pisalem ci ,ze wneka ma 14cm glebokosci ,wiec latwo policzyc ile bedzie wystawala butla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 04, 2014, 20:30:26 pm »
Mały odkop.

Jak rozwiązać mocowanie butli toroidalnej do nadwozia? Średnica butli 600mm, wysokość 20cm. Garb w podłodze bagażnika już zutylizowany, butla nadal wystaje ale już nie 10cm a tylko 5 :d

Wspawać jakiś płaskownik w podłogę i w nim dziury nawiercić czy może ktoś ma jakiś lepszy patent na mocowanie butli w miejscu koła zapasowego? Wiadomo że musi zostać jeszcze ten otwór "bezpieczeństwa" na środku.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3109
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 04, 2014, 21:53:51 pm »
To wystaje niewiele więcej niż pełnowymiarowe koło zapasowe. Aby "zneutralizować" zapodaj podłogę z "minusa", czyli styropiany i płytę.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 05, 2014, 20:44:39 pm »
seryjne rozwiazanie to obejma do butli mocowana w czterech rogach wneki na kolo,
nie wiem ile kosztuje taka obejma ,ale sa dostepne do roznych butli,

P.S. ale wtopa z butla 600 - marnowanie miejsca ,bo luzem wchodzi 630 (teraz zastanowilbym sie ,czy nie warto potraktowac wneke mlotkiem i wcisnac 650)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2014, 20:46:15 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:05:41 pm »
nie wiem ile kosztuje taka obejma ,ale sa dostepne do roznych butli,

Tylko gdzie tego szukać, na allegro nic takiego nie widzę, są tylko do butli walcowych.
P.S. ale wtopa z butla 600 - marnowanie miejsca
Taką akurat miałem, przekładam z rozbitego auta.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 05, 2014, 21:15:20 pm »
no jak z rozbitka to inna sprawa,

szukaj na szrotach ,zapytaj w zakladzie zakladajacym gazy,
sam u siebie bede dawal plaskownik lub ksztaltownik od spodu ,ale to rozwiazanie koliduje z zbornikiem benzyny,
obejma do butli jest zdecydowanie bardziej komfortowa w montazu ,

jest jeszcze druciarski sposob ze stolca - szakalowi pierdomany przykleili zbiornik na pianke montażową, ale to rozwiazanie traktuje jako dowcip niskiej klasy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 05, 2014, 22:37:55 pm »
sam u siebie bede dawal plaskownik lub ksztaltownik od spodu ,ale to rozwiazanie koliduje z zbornikiem benzyny,
No właśnie ja dzisiaj zakupiłem dwa płaskowniki, długość 40cm, szerokość 4cm, grubość 3mm. Nawierciłem otwory i wspawałem nakrętki na śruby. Teraz tylko przymocować to do podłogi bagażnika, chyba w gre wchodzi tylko wspawanie, bo na śruby zwyczajnie nie widzę tam miejsca. Jutro wrzucę fotki.
jest jeszcze druciarski sposob ze stolca - szakalowi pierdomany przykleili zbiornik na pianke montażową, ale to rozwiazanie traktuje jako dowcip niskiej klasy
ja pier :d

Ja podczas demontażu instalacji odkryłem druta zrobionego przez gaziarza - nie chciało mu się szukać kabla od sondy lambda to przykleił kabelek od sterownika (fioletowy więc 100% sonda wg instrukcji staga) do przewodu od CWPK taśmą i wszystko wyglądało niby ok :d A że CPWK jest nie widoczny to wszystko wyszło dopiero gdy zdjąłem filtr powietrza i zacząłem wypruwać instalację.

A ja się dziwiłem że auto ważące 950kg, motor 1.4 75km i po  mieście pali 12~13 litrów....
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11304
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Butla w miejscu koła zapasowego
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 06, 2014, 02:03:01 am »
w IVgen sondy nie trzeba podlaczac do eksploatacji ,a nawet strojenie mozna przeprowadzic bez podlaczonej ,bo tylko w OL jest wykorzystana do podgladu (mozna to uzyskac rowniez podlaczajac sie pod ECU np. przez OBD),
ale co powiesz na to,ze u mnie w trucku pierdoman nie podlaczyl ani sygnalu sondy, ani emulacji ,co przy AL600 skutkowalo brakiem regulacji mieszanki i na trasie 14L wciagal, a mial bogato,ze az strach,
oczywiscie, gdy przegladalem wiazke to wygladala na podlaczona i dopiero odwiniecie calej izolacji ukazalo dwa kabelki luzno polozone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.