Ja mam fabrycznie 2.0 forda i ubezpieczenie jakie mi wyliczyło Comercial Union to 315 zł z NW, także tanio - w zeszłym roku płaciłem 430 zł w Samopomocy.
2.0 jest fajnym silniczkiem na miasto, bo moment ma przy 3800 obr/min a Rover o wiele wyżej. W 2.0 70% momentu jest już powyżej 2 tys obr/min.
Spalanie 2.0 to 8-9,5 l lpg/100 km w trasie i 11,5 - 15 l lpg/100 km w mieście.
2.0 po pewnych modach wciąga 1.4 ale jest o wiele cięższy, prostszy w budowie (gaźnik, jeden wałek rozrządu), jest także silnikiem bezkolizyjnym - przy zerwaniu paska rozrządu nic się nie dzieje, tzn. zakłada się nowy pasek i jedzie się dalej. Części do 2.0 są tanie i silnik żywotny, odporny na pałowanie i debilną obsługę lub jej brak. Nie występuje problem padającej uszczelki pod głowicą, itp.......... a się rozpisałem :mrgreen: