Autor Wątek: Wymuszony włączony wentylator  (Przeczytany 6751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymuszony włączony wentylator
« dnia: Czerwiec 10, 2009, 23:05:29 pm »

darpla

  • Gość
Witam

      Posiadam Poloneza Truck Roy 1.6 z 2000 roku. Grzeje mi się silnik. Termostat wyrzucony. Temperatura wody dochodzi do 95 C przy wymuszonym włączonym wentylatorze przez cały czas. Dodam, że wytwarza się dość duże ciśnienie w układzie chłodniczym (w twardych przewodach gumowych).

Bardzo proszę o poradę, jaka może być tego przyczyna.

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2009, 00:04:27 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
uszczelka pod głowicą. Albo uszkodzona pompa wody.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2009, 09:48:42 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Uszczelka uszczelka, kompresja idzie w układ chłodzenia. Do tego silnik powinien być słabszy niż zwykle, pod korkiem oleju moće pojawić się charakterystyczny majonez, a w zbiorniczku wyrównawczym mogą pływać tłuste plamki oleju.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 11, 2009, 09:58:43 am »

darpla

  • Gość
Pompa odpada, bo była wymieniana. Uszczelka w porządku, brak oleju w chłodnicy.

Czy podłączenie drugiego wentylatora przy chłodnicy rozwiąże sprawę?

W jaki sposób ewentualnie można zamontować drugi wentylator?

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 11, 2009, 10:10:01 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "darpla"
Pompa odpada, bo była wymieniana. Uszczelka w porządku, brak oleju w chłodnicy.

Czy podłączenie drugiego wentylatora przy chłodnicy rozwiąże sprawę?

W jaki sposób ewentualnie można zamontować drugi wentylator?


a skad wiesz ze uszczelka pod glowica w porzadku? to ze nie ma wody w oleju albo oleju w wodzie, nie znaczy ze to nie uszczelka. bo moglo wydmuchac uszczele miedzy cylindrem a kanalem wodnym i tak jak pisal jimo kompresja idzie w uklad chlodzenia...
tez bym stawial na uszczele.
to ja, byly Marcin#839

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2009, 17:29:16 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
na 99% uszczelka.
Uszczelka może pęknać w kilku miejscach:
- cylinder - kanał wodny
- cylnder - kanał olejowy
- kanał wodny - kanał olejowy
- cylinder - zewnątrz
- kanał olejowy -zewnątrz
- kanał wodny - zewnątrz

Lub 64 inne kombinacje (np kanal wodny, kanal olejowy , cylinder.)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 11, 2009, 19:17:25 pm »

darpla

  • Gość
Auto ma poprawną moc. Gdyby była to pęknięta uszczelka pod głowicą, to Polonez straciłby na mocy. Gdyby dawało sprężanie na cieczy, to rwałoby przewody. A takich objawów nie ma. Więc może to coś innego.

Czy ktoś wie w jaki sposób przeczyścić chłodnicę? Czy trzeba oprócz na zewnątrz ,czyścić ją również w środku?

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 11, 2009, 19:20:51 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przecież mówiłem że niekoniecznie muszą to być straty mocy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 11, 2009, 20:14:58 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Temp 95st C to nie tragedia. Przeciez to okolice optymalnej temp. pracy silnika.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 11, 2009, 20:47:09 pm »

darpla

  • Gość
Temperatura 95 C nie byłaby problemem gdyby to było bez włączonego wentylatora non stop.
A co będzie w czasie upałów.

Czy ktoś z Was czyścił chłodnicę?

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 11, 2009, 22:36:21 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja czyściłem. Jak kamień puścił, to zaczęło powoli kapać. Jak wymieniłem pompę, bo poszedł uszczelniacz, to zaczęło z niej lecieć ciurkiem :P

[ Dodano: 11 Cze 2009 22:38 ]
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=17723&highlight=p%B3ukanie
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 11, 2009, 22:53:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A u mnie z włączonym non stop wentylkiem temperatura jest 90 stopni (no może minimalnie ponad) tzn że termostat działa :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 11, 2009, 23:12:52 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Aż sprawdzę jutro jak u mnie będzie w trasie z załączonym non-stop wentylem...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 11, 2009, 23:21:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie ma prawa spaść dużo poniżej 90.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 13, 2009, 17:01:25 pm »

volve

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Nie ma prawa spaść dużo poniżej 90.


Hmm....to mnie tutaj zmartwiłeś....czyli jak pomykam sobie po trasie 130 km/h to mimo wszystko temperatura powinna się utrzymywać w okolicach 90 stopni ? Bo u mnie w trasie utrzymuje się gdzieś tak około 60 stopni, oczywiście wentylatory wyłączone.

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 13, 2009, 17:08:35 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "volve"
Cytat: "Stingerek"
Nie ma prawa spaść dużo poniżej 90.


Hmm....to mnie tutaj zmartwiłeś....czyli jak pomykam sobie po trasie 130 km/h to mimo wszystko temperatura powinna się utrzymywać w okolicach 90 stopni ? Bo u mnie w trasie utrzymuje się gdzieś tak około 60 stopni, oczywiście wentylatory wyłączone.



Tak, termostat masz najprawdopodobniej niesprawny - jest cały czas w pozycji otwarty - czyli woda płynie przez duży obieg (chłodnicę).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 13, 2009, 17:09:39 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Niestety kolega Stingerek ma rację - minimalnie schodziło poniżej 90 ale tylko chwilowo. Wystarczyło zwolnić i wracało do 90 a czasem ciut wyżej...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2009, 19:26:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czyli masz sprawny termostat.
Czesto ludzie biedaczą się za 14zł i wyrzucają go całkiem zamiast włożyć drugi...
Oczywiście "na dojazd do domu awaryjnie w trasie" można tak zrobić. Ale bez przesady... 14zł ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 13, 2009, 19:34:24 pm »

volve

  • Gość
No to w takim przypadku jutro podejdę sprawdzić....na szczęście termostat to mały wydatek.

Wymuszony włączony wentylator
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 14, 2009, 00:39:41 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
...i równie mało roboty przy wymianie