Autor Wątek: Rover - różnice w komputerach  (Przeczytany 6228 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - różnice w komputerach
« dnia: Czerwiec 15, 2009, 19:32:26 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Nie znalazłem tematu traktującego o tym więc zakładam nowy, czy są i jeśli tak to jakie różnice pomiędzy komputerami do roverka o różnych numerach kodach. Załączam zdjęcia.

 
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2009, 20:32:20 pm »

marcij

  • Gość
Sa subtelne i bylo o tym napewno na forum. Senn, albo AndrewS, albo jeszcze ktoss inny sie wypowiadal. Z tego co apmietam , jeden nie obsluguje chyba pochlaniacza par paliwa i cos jeszcze.

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2009, 21:13:55 pm »

Piotrekk

  • Gość
było było, któryś podobno nie ma odcinki...

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2009, 21:24:17 pm »

Qwet

  • Gość
Witam,
Czy jest możliwość zmiany oprogramowania dla zwiększenia mocy silnika? Jak bardzo wpłynie to na trwałość silnika?

No i jeszcze pytanie laika - czy komputer ma wpływ na pracę silnika na gazie?

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2009, 22:15:40 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Piotrekk"
było było, któryś podobno nie ma odcinki...


Może i było, ja nie znalazłem. terazm mam zamontowany 101610 i ma odcinkę na pewno, auto jest bez pochłaniacza par paliwa.
Z kolei Piotrek#1923 pisał że 103610 ma właśnie odcinkę. Czyli co wychodzi, że oba mają.
Jeszcze jakieś pomysły?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2009, 22:44:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pewnie jeden z nich wprowadzono później  w celu spełnienia ostrzejszych norm spalin i różnią się na pewno dawkowaniem paliwa. Czy oba maja taka sama sondę lambda ?? Prawdopodobnie ten drugi wcześniej  zaczyna korzystać z wskazań sondy  i ma ja na uwadze cały czas podczas pracy silnika podczas gdy ten wczesnijszy pomija jej sygnał np podczas nagrzewania silnika do jakiejś temp czy podczas pracy z otwarta na 100 % przepustnica(gdzie moc jest pierwszoplanowa a nie skład spalin  :P  )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2009, 23:05:55 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Różnice są jakieś bo jak mi mechanik zmieniał komputer to szukał długo tego samego modelu.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2009, 11:22:41 am »

marcij

  • Gość
Nie no Panowie , jak moze nie miec odcinki. Chyba nie ma zadnego wtryskowca , ktory by odcinki nie posiadal. To w koncu dosc podstawowe zabezpieczenie.

Cytat: "Qwet"
Czy jest możliwość zmiany oprogramowania dla zwiększenia mocy silnika? ....

Nie.

Cytat: "Qwet"
No i jeszcze pytanie laika - czy komputer ma wpływ na pracę silnika na gazie?


Do pewnego stopnia tak (zaplon , wolne obrotyitd.)

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2009, 12:20:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Qwet napisał/a:
Czy jest możliwość zmiany oprogramowania dla zwiększenia mocy silnika? ....

Nie.

Tego nie byłbym pewien. Na pewno się da.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2009, 19:08:09 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
marcij, są kompy bez odcinki. Chociażby Inka takiego miała i nie wiem czy GT też nie miał na początku kompa bez odcinki

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2009, 21:17:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z tego co się domyślam 103610 ma bardziej wygładzone mapy tzn bardziej "ekologiczne".

W moim carusie z XII.95 mam kompa 101610 i mam filtr par paliwa. w borkostworku też był 101610 a silnik był z 94r.

Udało się dostać też 103610 i jakoś nie odnotowałem większej różnicy.

Wszystkie miały odcinkę.

Van porównywał i jednak ten pierwszy był bardziej zrywny.

Odcięcie powinny mieć wszystkie. MOże jego brak wynika z jakiejś usterki albo błedu w sofcie.

Cytat: "Stingerek"
Cytat:   
Tego nie byłbym pewien. Na pewno się da.

Siedzę w roverach już 7 lat i z tego co piszesz widać jeszcze czegośnie wiem.  :?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2009, 21:48:22 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Van porównywał i jednak ten pierwszy był bardziej zrywny.


Tzn? 101610?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2009, 22:16:16 pm »

Piotrekk

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Z tego co się domyślam 103610 ma bardziej wygładzone mapy tzn bardziej "ekologiczne".


więc 101610 bardziej zrywny   :)

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2009, 22:53:56 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A jak to Van sprawdzil? Szczerze watpie zeby byla roznica. Ciekawe czy oba "nauczyly" sie juz jezdzic. Gdzies niedawno pisalem czym sie roznily. Po prostu 101610 nie steruje paroma rzeczami typu klima, went chlodnicy itp
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2009, 23:36:10 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Jak zalozylem kompa 101610 do poldoroverka z 1996r. to chodzil na 3 gary i kopcil a na 103610 pracowal idealnie
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2009, 09:49:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A byłeś pewny tego kompa??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2009, 11:44:32 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Bocian_s#313, szczerze mówiąc to nie.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2009, 16:40:57 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
chciał nie chiał musza się wypowiedziec :P
testowane były komputery 101 oraz 103 w specyfikacji 1,6 16v wtryski 149ccm oraz wtryski 192ccm cisnienie na listwie 3bar
oba jeżdzone były ok tygodnia czasu i pokonywały ok 200km na teście.
na seryjnych wtryskach róznica była praktycznie niezauważalna
róznice dały sie widzieć po założeniu 192ccm
silnik na kompie 103 wyrasnie dostawał mniej paliwa w zakresie 1000-3000obr pracował ciszej i nie reagował az tak nerwowo na ruszanie gazem niz wersja 101 (obecnie ten sam efekt mam uzyskany poprzez cisnienie na listwie 2,5bar)
w wyższej skali obr róznic nie było. auto rozpedzało w porównywalnym czasie (róznica w granicy błędu pomiarowego) jednak na szybkim pokonywaniu miasta bardziej zadowolony byłem z tego co oferowało 101. róznic w spalaniu nie stwierdzono.
tak jak już Elwood podawał 103 prawdopodobnie spęłnia już bardziej rygorystyczne normy emisji
jak ktoś ma ochote można porównac je na hamowni(tyle że oba bedą musiały startować bez adaptacji)

nie wiem czy róznice były między dokłądnie tymi modelami co posiadałem czy sa jakas regułą odnośnie tych modeli

co do zmiany softu w tych komputerach to nikt jeszcze tego nie dokonał
nawet angole zmieniają te kompy na sterowalne

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 19, 2009, 09:22:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
jak ktoś ma ochote można porównac je na hamowni(tyle że oba bedą musiały startować bez adaptacji)

Jak się uda to może się odważę porównać z kompem od 2,0.

Adaptacja i tak dotyczy naogół wolnych obrotów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice w komputerach
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 04, 2009, 17:47:52 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Witam

Piszecie że wszystkie komputerki mają odcięcie ... Czym się ono charakteryzuje ? ... Tzn jak działa ? ... Bo nie wiem czy dobrze rozumiem ale to chodzi o to że przy osiągnięciu jakiś obrotów silnik nie wkręca się już w wyższe .... a ja swojego poldasa ciągnąłem do 7800 obrotów i żadnego odcięcia nie stwierdziłem ... tzn chciał iść dalej ...

Pozdrawiam
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`