Autor Wątek: Cynk w sprayu Wurth  (Przeczytany 6192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cynk w sprayu Wurth
« dnia: Czerwiec 16, 2009, 13:44:53 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cześć,
Mam do polakierowania fabrycznie nowy tylny nosek do Poloneza Caro. Jest bez podkładu, goła blacha. Myślałem, żeby zamiast unikoru zastosować takie coś:
http://moto.allegro.pl/item655595840_wurth_cynk_spray_do_karoserii_antykorozyjny_99.html
Używał ktoś tego? Jeśli tak, co jest wart ten specyfik? Tak jak mówiłem, użyłbym tego zamiast unikoru, czyli:
1. cynk
2. podkład pod akryl
3. akryl pod kolor
4. klar[/center]
LOW & SLOW

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2009, 14:35:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Jaro, nie drutuj.
epoxyd -> akryl -> lakier -> klar i będzie git.
pewnie zaraz BARTEK wpadnie i powie, że pod epoxyd dać reaktywny, ale to jest bez sensu w przypadku czystej blachy i poloneza.:P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2009, 15:30:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
msciejowski :) to ma sens :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2009, 15:56:41 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Jak ten cynk to lipa, to po prostu wybiorę się z tym noskiem do lakiernika, niech on to zrobi jak należy, bo mój kompresor poszedł się kochać i nie dysponuje niczym oprócz sprayów  :?
LOW & SLOW

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2009, 16:56:36 pm »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "Jaro"
bo mój kompresor poszedł się kochać i nie dysponuje niczym oprócz sprayów

To od razu oddaj bo spray-e to tak naprawdę nadają się do mazania po murach. Podkłady i lakiery ze sprejów są 1 składnikowe ( nie mieszasz z utwardzaczami) przez co są dużo mniej odporne na wszelkie uszkodzenia, wilgoć itp.
Co do podkładu reaktywnego czemu w przypadku polonezowskich blach nie ma sensu maciejowski, ??

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2009, 23:39:23 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
Co do podkładu reaktywnego czemu w przypadku polonezowskich blach nie ma sensu maciejowski, ??
nieuzasadnione ekonomicznie :P po pierwsze materiał, po drugie czas i praca potrzebna do jego nałożenia.
jak ktoś robi profi remoncik borka to owszem, powinien wybrać najepsze rozwiązanie, ale do caro? w zasadzie stosując dobry akryl, pewnie nosek przeżyje resztę budy. :mrgreen:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2009, 23:52:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "maciejowski"
profi remoncik borka to owszem, powinien wybrać najepsze rozwiązanie, ale do caro?


A to Caro już remontować porządnie nie wolno ? Tylko kanty i Borki są warte profi remontu ?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 17, 2009, 00:26:30 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "Multec"
Cytat: "maciejowski"
profi remoncik borka to owszem, powinien wybrać najepsze rozwiązanie, ale do caro?


A to Caro już remontować porządnie nie wolno ? Tylko kanty i Borki są warte profi remontu ?


Właśnie właśnie, czegoś tu nie rozumiem, to ja decyduję, jak chcę remontować swój samochód i jaką ma dla mnie wartość.
LOW & SLOW

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2009, 01:09:59 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
A to Caro już remontować porządnie nie wolno ? Tylko kanty i Borki są warte profi remontu ?
oczywiście, choć stanowczo za bardzo uogólniasz. bo nie każdy borek i nie każdy kant zasługuje na remont.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 17, 2009, 12:45:21 pm »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "maciejowski"
nieuzasadnione ekonomicznie :P po pierwsze materiał, po drugie czas i praca potrzebna do jego nałożenia.

maciejowski,  Nakładałeś kiedyś podkład reaktywny? Co do materiału to może i bym się zgodził bo kosztuje więcej niż akrylowy ale co do reszty to nie. Po pierwsze reaktywny nakłada się lepiej niż akrylowy jest bardziej rzadki, a czas pracy - przecież reaktywny schnie szybciej niż akryl. Novol ma reaktywny na który możemy po 45 minutach, albo jeszcze krótszym czasie( nie pamiętam czy przypadkiem nie po 30 minutach) w temperaturze 20 stopni nakładać kolejne podkłady. A na akryl tej samej firmy dopiero po 3 h.

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2009, 12:09:29 pm »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Cytat: "maciejowski"
ale trzeba się narobić o jedną warstwę więcej. pozatym napisałeś jakby reaktywny zastępował akryl, a przecież tak nie jest.
Roboty z tym jest od groma mieszasz z utwardzaczem wlewasz do kubka pistoletu i jedziesz... całe kilka minut  plus kilka minut na czyszczenie sprzętu. A zawsze jedna warstwa chroniąca więcej. Nie wydaje mi się że pisałem że zastępuje akryl bo oczywiście że tak nie jest. Na reaktywny nie daje się szpachli.

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2009, 21:00:40 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
dobra to może ktoś napisze jakiś tutorial jak prawidłowo wykonać zaprawki na strupach... albo odpowie na pytanie co się stanie jak szpachle położy się na odrdzewioną i odtłuszczoną, ale gołą blache... ja jestem "starej daty" i wykonywałem to jeszcze za pomocą farby miniowej ale tej z ołowiem, odkąd jest bezołowiowa to nie ma już takich właściwości i nie spełnia moich wymagań. jak stosuje się np. POLRUST, czym go pokryć przed szpachlowaniem? czy zwykły lakier renowacyjny (ftalowy czy karbamidowy) można malować lakierem bezbarwnym?
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2009, 21:02:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
na gołą blachę (odtłuszczoną) dajesz Polrust, na to akryl lub epoksyd. Na to wszystko możesz dać szpachlę i obrabiać. Po szlifowaniu dajesz epoksyd/akryl i właściwą warstwę lakieru.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Cynk w sprayu Wurth
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2009, 11:12:26 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przerabiałem Cortanin i Brunox. Oba mnie zawiodły.
Strasznie długi czas między kolejnymi warstwami. Na gołą blachę najlepiej od razu POLRUST - podkład reaktywny reaguje z powierzchnią. Da się na niego nakładać akryl już po 39 minutach w temperaturze +20 st. C.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja