Autor Wątek: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi  (Przeczytany 14025 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« dnia: Lipiec 07, 2009, 19:30:09 pm »

Damian

  • Gość
Witam wszystkich obecnych na forum.
W związku z tym, iż nie mogłem interesującego mnie tematu, postanowiłem założyć własny.
Obecnie przeprowadzam remont mojego Poloneza z silnikiem 1,6 GLi.
Szukam porady dotyczącej kolejności odkręcania szpilek głowicy, oraz podłączenia przewodów świec zapłonowych (silnik ma 2 rozdzielacze).

Re: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2009, 19:45:51 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Damian"
(silnik ma 2 rozdzielacze).


Chyba chodzi Ci o dwie cewki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2009, 20:11:36 pm »

Bossman

  • Gość
Szpilki odkręcaj i dokręcaj zygzakiem najlepiej jak byś miał klucz dynamometryczny powinien on wskazać 10-11. przewody zapłonowe oby znaleźć jeden. Ja aktualnie robię remont silnika w POLONEZIE 1500 85 Rok. Jeszcze jedno Atu nie miało cewki tylko moduł. Borewicze miały cewkę

Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2009, 20:21:45 pm »

Jerzy

  • Gość
Cytat: "Bossman"
........... Jeszcze jedno Atu nie miało cewki tylko moduł. Borewicze miały cewkę


No, dokładnie mówiąc to cewkę albo dwie ma każdy Polonez, ale nie każdy ma aparat zapłonowy, jak i nie każdy ma moduł elektroniczny, ale najwięcej chyba było takich z cewką, aparatem i modułem  :mrgreen:

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2011, 17:45:10 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Pytanie do znawców tematu. Przeprowadzam remont silnika OHV. Potrzebuję sprawdzić/wyczyścić kanały olejowe doprowadzające olej do hydropopychaczy i kanały olejowe w wale korbowym. Oglądałem to dzisiaj i jest dość ciężko dojść tam z czymkolwiek. Wiadomo, że w szlifierni nikt się tym nie zajmie (chociażby z braku chęci). Czy jest jakaś metoda na dokładne wyczyszczenie tego? Może jakaś chemia?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2011, 23:59:15 pm »

Buszek

  • Gość
Chyba tylko i wyłącznie myjka ultradźwiękowa .

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 14, 2011, 20:31:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6712
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem jak to wygląda i nie robiłem nigdy remontu natomiast z mojego doświadczenia nie ma takiego tłustego g**** którego by nafta nie rozpuściła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2011, 10:24:58 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Co do dokręcania czapki.... O ile mnie pamięć nie myli to według książki nie kręci ich się "zygzakiem" tylko w takiego "ślimaka" zaczynająć od środka głowicy (środka ślimaka) :) i dokręcając na zewnątrz.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2011, 14:32:07 pm »

Larry075

  • Gość
Co do czyszczenia to ja moczyłem głowice w wodzie z proszkiem do prania i na palnik, zagotowałem kilka razy i pomogło. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście myjka ultradźwiękowa ale mało kto ją ma (a jak ma to na tyle małą, że wału się tam nie umieści)

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2011, 15:13:05 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ogólnie znaną i starą zasadą jest, że elemety wykonane ze stopów aluminium, czyści się z zanieczyszczeń w mnie więcej 10% roztworze wodnym KWASU SOLNEGO, a z braku tego -  po prostu w zwykłym sklepowym occie, nie rozcieńczonym. Podgrzanie przyśpiesza proces mycia z zanieczyszczeń.
Zaś elementy żeliwne - blok silnika - czyści się w kąpieli wodnej sody kaustycznej, acz w jakim stężeniu - nie pamiętam już.
Są też metody bardziej proste, choć niektórzy mówią, że ryzykowne.
Ja np do swojego POldorovera, gdy słabo grzał nagrzewnicą i za często i za długo włączał wentylator chłodnicy, gdy stałem w korkach, wlałem do układu chłodzenia po prostu, litr octu - i tak pojeździłem jakiś miesiąć i zmieniłem borygo na zielone, czy różowe, nie pamiętam już. Przejechałem na takiej miksturze jakieś 2200 km.
Operacja da dała  nazdzyczaj porządane efekty - wróciło grzanie w samochodzie, a wentylator w korchach, stojąc w lipcu-sierpniu w Warszawie, przy temp. 25-30 C, włączał się nie na co najmniej dwie minuty, a najwyżej 30 sek, za to o wiele częściej.
Układ chłodzenia odzyskał wewnętrzną "przejrzystość", a jedynym, co ucierpiało przy tej operacji - to termostat - jego oś obłożył wypłukany kamień kotłowy (w postać zawiesiny w cieczy, które potem osiadała na dno, taka obleśna, brązowa mąka), i zablokował.
I już!
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2011, 19:01:43 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
oprawca_1978 - tyle, że ja nie szukam możliwości pozbycia się kamienia. Chciałbym mieć pewność, że w kanałach olejowych doprowadających olej do popychaczy i do panewek nie ma nagaru, który mógłby mi zablokować lub osłabić przepływ oleju i popsuć całą robotę z silnikiem. Silnik robię nie do codziennej jazdy, tylko do samochodu, który ma doczekać zółtych tablic. Wszystko musi być tu pewne.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2011, 20:33:39 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
oprawca_1978, jak zwykle nie na temat.  :lol:

odnośnie kanałów olejowych, gdzieś, kiedyś czytałem o użyciu starej linki od ręcznego, roweru, itp., z rozplecionym końcem i wkręconej w wiertarkę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 16, 2011, 10:15:06 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Kanały olejowe w wale i w bloku silnika czyści się mechanicznie, ale po wcześniejszym usunięciu broków - tj. zaślepek technologicznych, które tam są zastosowane.
Linka od cięgieł jest za miękka, zapląta się. Tu przydałby się porządny stalowy, ciągniony drug - np. szprycha od roweru. Szprychy są bardzo wytrzymałe i sprężyste zarazem.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 16, 2011, 16:34:00 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Na bloku od strony popychaczy jest linia zaślepek, chyba wkręcanych. Czy próbował ktos już to wykręcać? Nie będzie się lało potem?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2011, 17:16:52 pm »

Larry075

  • Gość
MichalSW, próbowałeś odkręcać te zaślepki juz?

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2011, 19:10:22 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ruszałem jak na razie. Dopóki nie będę pewien, że nic się nie wydarzy nic nie ruszę. Czekam na jakieś opinie.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2011, 19:17:44 pm »

Larry075

  • Gość
Nie zwróciłem uwagi czy mam to w silniku 1,5A, ale wydaje mi się że tam jest tylko jeden (z resztą sprawdzę), masz hydroszklanki?

Hmm... nie wiesz czym sie różniły silniki 1,5 AB od tylko A? Bo tylko A wybito na bloku

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2011, 21:01:18 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Z tego co wiem nie było silników 1.5 A. Były:
AA - odprężony, gaźnikowy 75 KM
AB - wzmocniony, gaźnikowy 82 KM
AE - z wtryskiem jednopunktowym Abimex i katalizatorem
AF - z wtryskiem jednopunktowym i bez katalizatora.

Ja mam 1.6 CE i mam hydroszklanki.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 08, 2011, 12:59:43 pm »

Larry075

  • Gość
Odprężony czyli? Nie masz na myśli chyba płaskich tłoków?

A tak z ciekawości, to po co chcesz wykręcać zaślepki? Czyszczenie kanałów? Jeśli w moim też będą zaślepki, to wykręcę i zobaczymy co tam siedzi.

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2011, 13:42:53 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Tak, chciałbym dokładnie wyczyścić kanały. W szlifierni tego nie zrobią, bo im się pewnie zwyczajnie nie chce. Poprzedni właściciel jeździł na jakimś syfie i wolę być pewien, że jest czysto. Za dużo kasy wywalę na ten silnik, żeby to pominąć.
Zaślepki są tylko w silnikach ze szklankami hydraulicznymi.
Szczegółów silnika odpręzonego nie znam, trzebaby spojrzeć w jakąś książkę typu Sam naprawiam Polonez. :)
Pomóżmy Jackowi!