Autor Wątek: Polonez 1.8 16V spalanie stukowe  (Przeczytany 3744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« dnia: Lipiec 10, 2009, 08:33:48 am »

Slawo2000

  • Gość
Witam
Parę dni temu odebrałem auto po swapie na 1.8 16V. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, ale zauważyłem że po nagrzaniu silnik pod dużym obciążeniem ma spalanie stukowe. Mam wrażenie, że jest też lekko przymulony pow. 3000 obr/min (elastyczność jest OK). Czy ktoś miał podobne problemy? Sądzę, że być może ciśnienie paliwa jest zbyt niskie. Chcę sprawdzić też czujniki temp. powietrza dolotowego i cieczy chłodzącej, ewentualnie wymienić świece. Ktoś ma może jeszcze jakieś sugestie?

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2009, 09:08:13 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 691
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
zatankuj najpierw paliwo o wyższej liczbie oktanów, najlepiej Vpower racing shella, drogie, ale da Ci pogląd na sytuację, czy to spalanie stukowe, czy też coś czysto mechanicznego.

a jak zrobiony jest swap? 1,8 K16rover jak sądzę? elektronika z 1,4, jakie wtryski itp?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2009, 11:35:39 am »

JohnyWalker

  • Gość
No, no właśnie, jakie zestawienie wtrysków i elektroniki? Ja świeżo po bojach z moim jestem :twisted:

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2009, 11:50:55 am »

Slawo2000

  • Gość
Dobry pomysł z tym paliwem. Spróbuję!
Nie sądzę żeby był to problem mechaniczny. Silnik pracuje bardzo ładnie, lekkie spalanie stukowe pojawia się tylko gdy silnik jest w pełni rozgrzany, oczywiście pod dużym obciążeniem.
Silnik to Rover 1.8 K16 (z MGF), cały osprzęt z 1.4, wtryski z MGF 1.8. Zamontowany jest w Atu + MPi.

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2009, 15:05:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to może świece sobie nie radza ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2009, 18:26:31 pm »

polofix

  • Gość
jeden z naszych kolegow na forum przerabial to.zalozyl walek rozrzadu od 1,4 bo mial na koncu palec.okazalo sie ze walki od 1,4 i 1,8 roznia sie skokiem krzywek o 4 stopnie czy cos takiego.musi byc zalozony walek od 1,8!

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 10, 2009, 19:37:22 pm »

Slawo2000

  • Gość
Akurat ten silnik 1.8 ma układ zapłonowy dokładnie taki jak 1.4 z Poloneza czyli z kopułkowy. Wałki rozrządu nie były zmieniane.

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 10, 2009, 19:53:18 pm »

mark76

  • Gość
wtryskiwacze

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 10, 2009, 20:45:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ale czemu wtryskiwacze maja byc przyczyna spalania stukowego ?
Sądzisz że za wcześnie... lub.. wogóle że "leją na okrągło" ?
Ale to nawet przy za wczesnym wytrysku nie powinno być stukowego, 95 oktan nawet to spora odporność. Ja bym w pierwszej kolejności założył świece jak bóg przykazał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 10, 2009, 22:51:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak sprawował się 1,4 przed swapem?? Może komp "odziedziczył" po nim jakąś usterkę...

Przyjedź na czerniewice to się obada osłucha itditp.

No i pompka moze być przysłaba. Ja u siebie zmieniłem na 4Bar/120l i jest lepiej/ Bynajmniej takie odniosłem wrażenie. Tyle że ja się ze spalaniem stukowym nie borykałem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 11, 2009, 10:17:13 am »

Jerzy

  • Gość
Ten silnik ma świece Champion RC8PYP - czyli platynówki, o gwarantowanym przebiegu 160 000 km, poza tym świece mogą być przyczyn a spalania stukowego tylko wtedy gdy mają niewłaściwą ciepłotę. Szukaj raczej problemów w jakości paliwa, lub sprawdź czy jakaś blaszka nie brzęczy - spotkałem przypadek kiedy ekran termiczny wydechu brzęczał przy pewnych obrotach prawie jak stukowe.
Teraz odnośnie paliwa: kilka lat temu uruchamiałem Mini z silnikiem w którym stopień sprężania wynosi 11,5, zalałem go jakąś benzyną 98 w minimalnej ilości i pojechałem na Shella zatankować do pełna V-power. Ledwo odjechałem ze stacji, pojawiło się takie spalanie stukowe jakiego w życiu nie słyszałem. Opóźniłem zapłon, i jakoś wyjeździłem to g****, potem tankowałem 98 na BP lub Aralach, i było OK, a jak potrzebowałem więcej mocy to lałem Toluen :-)
"cudowną" benzynę shella próbowałem jeszcze ze 3 razy, na różnych stacjach - efekt zawsze kiepski. W innych autach działała normalnie, jak zwykła 95 czy 98 z orlenu. W każdym razie żadna cud-benzyna nie ma polotu do toluenu :-)

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 12, 2009, 00:00:25 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Jerzy"
Ten silnik ma świece Champion RC8PYP - czyli platynówki,


w instrukcji od poldorovera sa RC9YCC (1.4 serii K)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Polonez 1.8 16V spalanie stukowe
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 12, 2009, 09:41:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
AndrewS#100, Ale w 1,8 są inne ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.