Autor Wątek: Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+  (Przeczytany 110878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« dnia: Lipiec 23, 2009, 16:36:33 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Witam,
Stoję nad problemem przekładki 2.0 do mojego poloneza.
Do tego celu chciałbym zakupić omegę 2.0i z gazem aby wpierw ją wytestować czy warto ten silnik wkładać czy nie.
Sam silnik powinien bez oporów wejść, skrzynia jest ciutkę większa od poloneza więc możliwe że zostanie tylko sprawdzona metoda gumówka i ciąć.
Możecie mi podać przybliżone koszty w założeniu że:
1) Omegę kupię do 1500zł jeżdżącą z gazem
2) Elektrykę postarałbym się przełożyć od omegi
3) Ewentualnie w grę wchodziłby most od Kia lub Volvo w zależności od czego to Kia ok. 800zł, Volvo koło 300zł.

Na co jeszcze się uzbroić (koszty mnie interesują)?

Dodam że po ostatnim podobnym temacie przestudiowałem trochę forum.

Skrzynia powinna podejść jej wymiary ciutkę większe od PN:


Silnik OHC:


I tutaj jak jest w budzie:


Chodzi mi o dodatkowe koszta jakie mnie czekają.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2009, 23:07:11 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
A sam spawasz/tniesz/obrabiasz? Masz jak wyciągnąć/włożyć silnik? Bo sporo kosztów zależy od tego ile zrobisz sam. Do tego trzeba się liczyć z czasem - w dwa tygodnie tego nie zrobisz, to raczej zajęcie na całe wakacje.
Niezbędne duperele to pewnie koszt ok 500zł (dopasowanie długości wału i jego wyważenie, jakieś oleje, płyny itp). A wartość włożonej pracy... tego nie da się określić. Ogólnie ze 2k trzeb mieć jeszcze lekko w zapasie. No chyba że masz warsztat samochodowy a sam jesteś praktykującym mechanikiem ;)
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2009, 02:39:40 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Spawacza do przespawania łap będę miał, wyciągnąć/wsadzić mam gdzie. Wał chciałem zostawić oryginał lub wziąść od omy.
Mam też ludzi którzy pomogą jak potrzeba.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 24, 2009, 13:53:05 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
jak duzo zrobisz sam to drogo nie wyjdzie, a jak sprawa z elektryka sam bedziesz to perzekładał czy masz zamiar kogos szukac kto ci to zrobi
Powered by Lpg.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 24, 2009, 16:26:59 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Tytuł zmieniony.
To nie jest kolejny temat czy da się tylko w co się jeszcze uzbroić.
Decyzja zapadła w poldku dwa litry muszą być.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2009, 19:39:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Temat juz był, to fakt, ale to nie ważne- byleś sie zabrał za to :)

też się za tym rozglądałem i powiem 2 rzeczy
-w miarę możliwości kup omegę 2.0 16V najlepiej z klimą i innymi bajerami-Anglika za 3000zl kupisz. 2.0 115km to trochę słabo :P od razu trzeba uderzyć z grubej rury :)
-przekładasz wszystko co sie da do poldka
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 24, 2009, 20:50:57 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
potwierdzam, mojego taty opel ma 400 tyś km nalatane oleju to może troszke i bierze ale jeszcze 2 stówki po niemczech sie lata a gazu pali tak srednio 11 litry

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2009, 20:51:37 pm »

Fistasz

  • Gość
Dokladnie. OHC to silnik niezniszczalny(prawie) lubi gaz i nie jest wcale slaby.
Cytat: "Zoltan#1930"
2.0 115km to trochę słabo :P od razu trzeba uderzyć z grubej rury

2.0 16v z omy ma 136KM wiec roznica niewilka. Silnik ten nie jest zly ale ma swoje wady, napewno jest delikatniejszy od OHC, bedzie przypuszczalne drozszy w sewisowaniu.
Poza tym bedzie go trudniej wsadzic, wieksze gabaryty.
Cytat: "Zoltan#1930"
najlepiej z klimą i innymi bajerami

Omegi z tym slabszym silnikiem tez mialy takie bajery. Sa to auta dosyc dobrze wyposazone. Ale anglik to dobre rozwiazanie. Masz wszystko co potrzebujesz.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 24, 2009, 22:02:06 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Fistasz"

Cytat: "Zoltan#1930"
2.0 115km to trochę słabo :P od razu trzeba uderzyć z grubej rury

2.0 16v z omy ma 136KM wiec roznica niewilka.


A C20XE stosowane w Vectrach A majace 150KM ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 24, 2009, 22:13:57 pm »

200sx

  • Gość
kogo obchodzą takie drobiazgi jak konie,liczy sie moment  :twisted:

licz kase równiez na:
-pospawanie wału , wyważenie
-nowe koła do nowego mostu
-pierdoły takie jak części eksploatacyjne
-miska pasuje?
i inne mniej wazne...

generalnie bez 4000zł nie brałbym się za to jesli ma to byc porządne i jezdzic na codzien bezawaryjnie.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 24, 2009, 22:15:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Miałem na mysli własnie te 150km wersję. wiem, że ohc jest pancerny, tak jak i ford.

w sumie co by nie wybrał za silnik, to jesli kupi anglika ma kupe bajerów razem z samochodem, wysprzeda reszte czesci z samochodu i jeszcze sie troche zwróci.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 24, 2009, 22:37:32 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "Zoltan#1930"
wiem, że ohc jest pancerny, tak jak i ford.
nie zgadzam sie,z drugą częścią zdania twierdzącą ze ford jest pancerny.

moze i silnik ohc forda tak (nie wiem,nie jezdziłem i nie miałem do czynienia) ,ale same auta tej marki ,zdecydowanie NIE.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 25, 2009, 01:17:04 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "200sx"
ale same auta tej marki ,zdecydowanie NIE.

JA tam mam dobre doswiadczenia z fordami, i rowniez nie moge zlego powiedziec na fiaty. Ale mniejsza o to.

A w Calibrach tez byl 150  kony motor a nawet i 200 kony ze sprezarka. Ale w Omegach wystepowal w mocy 136KM. Dla mnie po prostu OHC bedzie latwiejszy w montazu, a rzeczywiscie w przypadku caleo auta moze modzic do woli.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 25, 2009, 08:04:11 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Nie przesadzaj że 4k zł jest mi potrzebne.
Mój budżet ma się opierać do 3k zł.

Generalnie mieliśmy omege z 2.0i i stąd wybór na ten silnik.
Pomimo przebiegu 306 tys. km samochód był jak bajka.

Początkową fazą to zakup omegi jeżdżącej i opłaconej. Przez miesiąc nią pojeżdżę by sprawdzić jak się ma silnik, jak będzie ok to przekładka.

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 25, 2009, 08:59:44 am »

200sx

  • Gość
żebys sie nie zdziwił z kosztami...

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 25, 2009, 09:07:32 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Gandziorz"
Początkową fazą to zakup omegi jeżdżącej i opłaconej. Przez miesiąc nią pojeżdżę by sprawdzić jak się ma silnik, jak będzie ok to przekładka.


Albo został już przy tej omedze a polda do żyda..
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 25, 2009, 09:10:18 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "jimo#1921"
Cytat: "Gandziorz"
Początkową fazą to zakup omegi jeżdżącej i opłaconej. Przez miesiąc nią pojeżdżę by sprawdzić jak się ma silnik, jak będzie ok to przekładka.


Albo został już przy tej omedze a polda do żyda..

To nie wchodzi w grę. Pomimo że dużo najeździłem się omą A tyleże kombi to uważam że to nic takiego. 2 litry w poldku to co innego niż 2 litry w omie.
Tym bardziej że im dłużej mam poldka tak jakoś coraz bardziej go lubię.

Najbardziej boję się wiązki elektrycznej. Tutaj bym szukał fachowca do pomocy (on myśli, ja robię) :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 25, 2009, 10:09:42 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Gandziorz"
Najbardziej boję się wiązki elektrycznej. Tutaj bym szukał fachowca do pomocy (on myśli, ja robię)
tez mi sztuka, kilka przewodow polaczyc
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 25, 2009, 10:15:07 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Najbardziej boję się wiązki elektrycznej. Tutaj bym szukał fachowca do pomocy (on myśli, ja robię)

Schemt elktryczny i sam to opanujesz. Majac kompletna wiazke z dawcy to zaden problem polaczyc.
Z kosztami tez tak nie przesadzajcie, wszystko zalezy ile zrobi sam i za ile zakupi dawce. Moj swap zmiescil sie w 1000zl  :)

Swap 2.0 OHC z Opel Omega do PN Caro+
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 25, 2009, 13:51:49 pm »

Michael

  • Gość
Schemat elektryczny jest banalny i bardzo bardzo zblizony do tego z argenty jezeli znajdziesz schemat elektryki argenty to moe tez tak połaczyc działa to w obie strony jedyny problem jest taki ze moim zdaniem mozesz miec problem z upchnieciem skrzyni a dwa ze most w omie jest przykrecony do budy czyli w twoim wypadku musisz robic na niego łapy i przymocowac go do podłogi np a nie znam stanu twojego polda ale bez zdrowej budy to daleko nie zajedziesz.Tym bardziej wydaje mi sie ze budzet 4k zł to takie bezpieczne minimum wypadąłoby nie pojezdzic tą omega ale wyjac z niej silnik i sprawdzic jaki jest jego stan a jezeli masz juz silnik na wierzchu to ewentualne modyfikacje tez robiłbym z wyjetym silnikiem niz potem cudował,a tak z ciekawosci jaka miske zastosujesz bo ta od omegi moze nie podejsc.A jezeli kupujesz omege jezdzaca to pamietaj ze przebieg 300 tys jest duzy i warto zrobic remont.Pozdro