Co do zużycia oleju - pierścienie owszem, ale zobacz czy Ci dymi na niebiesko jak przegazujesz silnik czy tylko przy odpalaniu zimnego silnika zakopci chmurką i koniec. Jeśli tylko przy odpalaniu, to masz uszczelniacze zaworowe do wymiany. Temat dość częsty. Jak już będziesz ewentualnie robił uszczelniacze, załóż nowe od Golfa III. Są trwalsze.
Nie wiem, ale wydaje mi się, że dźwięku zużytych panewek nie można pomylić z niczym innym. Nie opisałbym tego na pewno jako bulgotanie i trzeszczenie. Raczej warkot.
Czy dźwięk jaki opisujesz nie jest przypadkiem bardziej podobny do dzwonienia? Bo masz Plusa na jednopunkcie Bosch - tu prawie w każdym występuje spalanie stukowe, które jest głośniejsze na benzynie. Warunki wystąpienia dźwięku by pasowały. Większe obciążenie silnika na wyższych biegach i się zaczyna.