Autor Wątek: Niestabilny na drodze  (Przeczytany 8253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Niestabilny na drodze
« dnia: Sierpień 22, 2009, 22:52:51 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Witam, mam taki problem....
Ostatnio mój polonezik zrobił się niestabilny na drodze, "nosi" go w prawo i w lewo. Oczywiscie nie jest to jakos mega wielkie rzucanie, po prostu przy wyzszych predkosciach czuc ze nim majta po drodze. Zazwyczaj obiawy sa takie przy predkosci od 80 chociaz nieraz i przy duzo nizeszej. Co to moze byc? Jakies rady, pomysly?
Drazki kierownicze niedawno wymienione, ciesnienie w oponach sprawdzane regularnie
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 22, 2009, 23:04:09 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
jeżeli nosi go przy dodawaniu/ujmowaniu gazu - sprwadź mocowania tylnego mostu (strzemiona resorów, kości) jeżeli przy pokonywaniu nierówności (unoszenie/ opadanie przodu) to najprawdopodobniej któryś sworzeń dolnego wahacza.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2009, 23:18:25 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
bardziej po prostu lata na boki, nie przechyla sie tylko hmm przesuwa


A co do szarpania to mam tak jak by byl luz na moscie albo wale bo jak ujme gazu albo dodam mocniej to jest takie stukniecie jak by luz gdzies na napedzie byl
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2009, 00:01:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Masz popękane strzemiona resorów i/lub:
- wywalone tuleje drążków reakcyjnych
- wywalone tuleje resorów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2009, 18:14:18 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Pawel., a prawdzałeś, czy nie wywaliło Ci gdzieś guza na oponie?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2009, 11:58:40 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Opony w porzadku.


Zauwazylem jeszcze ze przy hamowaniu zaczal "myszkowac" albo znoscic   :roll:
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2009, 12:37:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
metaliczny stuk przy ruszaniu (dźwięk jak uderzenie młotkiem w stalową rurę) to zużyte krzyżaki wału napędowego. pływanie nadwozia to- zużyte tzw. babki na drążkach reakcyjnych przedniego zawieszenia. zużyte tuleje gumowo- metalowe zawieszenia resorów lub drążków reakcyjnych mostu napędowego, duże zużycie tulei resorów objawia się stuknięciem i wyraźnym przesunięciem nadwozia przy zjeżdżaniu z krawężnika.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2009, 14:39:22 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Czyli będą to pewnie tuleje resorów. Mam pytanie ile kosztują potrzebne części i jak trudna jest wymiana?
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2009, 15:15:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
swoznie na przodzie w zawieszeniu poszly i dlatego autem macha. koleina poteguje mocno efekt. nawet kompletny brak tulei w resorze nie powoduje mocnego bujania auta. wybite gumy drazkow powoduja sciaganie w pierwszej kolejnosci pozniej bujanie. bujnij tez przodem auta czy amortyzatory choc troche trzymaja

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2009, 23:01:34 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
te tuleje z tyłu też chyba kwalifikują się do wymiany bo dzisiaj przejezdzajac przez koleiny duzym lukiem przy predkosci ok 60km/h nie dodajac gazu tyl dziwnie sie zachowywal...
Ile +/- wyniosa mnie czesci?
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2009, 23:02:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Tuleje resorów to w sumie groszowe sprawy. Zazwyczaj wywalają się te "z tyłu". U mnie jakoś po 12zł. Wymiana też nie jest jakoś wybitnie trudna. Da się zrobić pod blokiem. Tuleja drążka reakcyjnego. Masz po dwie na każdym drążku. Jedna kosztuje 8zł, a cały drążek ok. 40-50zł. Do wymiany tego potrzebne imadło, a do zdjęcia z auta raczej kanał ( napewno wygodniej ) - chociaż ja raz zdejmowałem tylko po zdjęciu koła. Da się.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 26, 2009, 10:05:30 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Stingerek smieszny jestes, sam masz malo pojecia a zawsze wtracasz swoje trzy grosze  :lol:  :lol:
Nie znam sie na mechanice, moge spojrzec pod auto i niewiele bede wiedzial. Wole pytac sie bardziej doswiadczonych kolegow co moglo pasc, oddac samochod do mechanika i wszystko miec zrobione tak jak trzeba i jezdzic BEZPIECZNYM autem.
Wszystkim wielkie dzieki za pomoc, po moim powrocie pojade po czesci i oddam auto komus zaufanemu
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 26, 2009, 10:13:20 am »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
matucha#1931,  da się bez kanału:P ja tak robiłem, za tuleje  zapłaciłem po 5,50 do resora a do drążka 8 zł. A mój poldzio był właśnie nie stabilny na drodze jak miałęm wybite końcówki drążków od układu kier. Masakra:/

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 26, 2009, 10:26:45 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
wymienie te tuleje i to co mi doradziliscie i zobaczymy co to zmieni. Jak nic to bedzie trzeba dalej teoretyzowac zamiast sie brudzic i nic nie robic
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 26, 2009, 14:31:13 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a czego nikt nie wziął pod uwagę drążka  stabilizatora, przedniego zawieszenia. i możliwości popękanych mocowań przedniego drążka reakcyjnego na pasie przednim? do tego nalezy sprawdzić gumy na widełkach.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 26, 2009, 22:39:42 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Wzięto to pod uwage wszystko, nikt nie ma szklanej kuli.
Wejść, obejrzeć, poszarpać, to nawet jak ktos ma male pojecie coś pomoże. Wywaloną tuleje łatwo poznać, z urwany stabilizator też.

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 27, 2009, 01:05:48 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nie żebym kogoś bronił czy coś w tym stylu ale to naprawdę temat do szklanej kuli.
Autor oświadcza, że nie zna się na mechanice i chce, żeby mu wirtualnie zdiagnozować na podstawie jego odczuć - nieznającego się na mechanice.  Następnie z poradami uda się do "mechanika", który oczywiście też nie będzie się wymądrzał i nawet nie spojrzy pod spód tylko wykona naprawy zlecone przez forum użytkowników polonezów, z których każdy ma swoje odmienne zdanie i doświadczenia.

To jest właśnie znamię obecnych czasów internetu. Użytkownik pojazdu nie ma pojęcia jakim cudem się pojazd porusza i przed udaniem się do specjalistycznej stacji obsługi takich pojazdów uzyskuje nieomylne i bezcenne informacje z sieci od osób, które również nie wiedzą ale coś tam słyszeli albo wiedzą ale tylko domniemają cóż to może być, aby następnie  pouczyć monterów w stacji obsługi do, której się uda...

"Panie monterze jadąc po zmierzchu ujawniłem, że mi światełko krzywo świeci jak mniemam. Ustaliłem w sieci, że należy sprawdzić ładowanie alternatora, ciśnienie w oponach tylnych i sugeruję wymianę żarówek na ekstra super blue celem lepszego samopoczucia. Zgodnie z poradami forum dźwignię do otwarcia maski powinien monter żarówek odnaleźć po lewej stronie wewnątrz przedziału pasażerskiego. Dołączam rysunek..."

Kto tu nabija posty ?

To albo chcę sam naprawić i jak nie wiem to proszę o poradę albo oddaję do "mechanika" i nie zawracam dup...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 27, 2009, 17:47:33 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "Pawel."

Sprawa zalatwiona z osoba bardziej kompetentna niz niektorzy z was, chyba bedzie najlepiej jezeli moderator zamknie temat  :wink:


Ja sugeruje raczej żeby zamknął użytkownika. Najpierw żądasz wirtualnej 100% pewnej diagnozy a potem zarzucasz ludziom niekompetencję.
Używając mało dosadnych słów jest to bezczelność.

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 28, 2009, 11:51:07 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
No niestety

Do przyszlego weekendu postaram sie opisac co bylo przyczyna u mnie, moze to komus pomoze
328i

Niestabilny na drodze
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 28, 2009, 17:45:01 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Zak, puentę to ma opowiadanie z morałem a nie wyjaśnienia przyczyn takiego czy innego zachowania jakiegoś mechanizmu. większość postów opisuje prawdopodobne przyczyny pływania nadwozia, co chciałbyś jeszcze?

Pawel- chciałbyś aby ktoś napisał- odkręć tą śrubkę i wymień element który ona trzyma. tu nie ma kaszpirowskich.

obaj wykazujecie problemy z rozumieniem tekstu pisanego- to Wasz problem, nie piszących.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.