Autor Wątek: Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h  (Przeczytany 19631 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 21, 2010, 17:28:38 pm »

myambo

  • Gość
To ja poproszę o namiary. Jak po wymianie podpory oraz opon nie będzie zmian, nie pozostanie mi nic innego  :?

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 22, 2010, 17:02:51 pm »

knrdlvn

  • Gość
myambo poszedł priv.

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 22, 2010, 17:53:40 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "knrdlvn"
myambo poszedł priv.


A czy mnie też możesz wysłać ten adres?
Pomóżmy Jackowi!

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 22, 2010, 20:02:57 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Podepne sie, bo juz nie moge... :(

otoz sprawa jest nastepująca... kiedys przy wymianie podpory wału przy wybijaniu krzyzaków odleciala jedna blaszka wywazajaca wał. Widac bylo zgrzewy, to w identyczne miejsce to przyspawałem (tak malym spawem). I po tym lekko drgało - widac to było po lusterku wstecznym. Drgało... dobra pojezdzilem ale mnie sie juz znudzlo takie drganie. A wiec po wymianie mostu na niewyjacy przelozylem takze wał z dawcy (w ktorym bylo idealnie cicho i bez drgań). po tym zabiegu rowniez sa drgania... i to przy 70km/h sa drgania, powyzej do 95 w miare spokojnie. Ale pozniej to juz sie zaczyna... od 100 to juz takie drganie ze normalnie plomby z zebow wypadaja. towarzyszyx temu taki gluuuchy dzwiek ŁUUU i TRTRTRTR... az uszy zatyka. Dragnia ida po dupie (po fotelu czuc). Przy 115 sie to jakby wyrownuje  (albo drgania sa takie szybkie ze nie czuc). Ale jest tak glosno ze az wstyd jechac...

To raczej nie wina szerokiej stali, gdyz sa wywazone i przy innych kolach bylo identyko.

Czyzby to ten elastyczny lacznik? od tych drgan sie "rozwalił"? nie mam juz sil :(

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 22, 2010, 20:05:48 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Bardzo prawdopodobne. Mi 1/3 tego łącznika kiedyś wyleciała w czasie jazdy. Efekt dokładnie jak mówisz. Co ciekawe odlatujący kawałek uderzył w auto które akurat wyprzedzałem, a zaczęło mi przyspieszać  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 22, 2010, 20:08:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Oby to było to. Wał tez podczas gwaltownego ruszenia zrobi PŚTYK. Taki metaliczny dzwiek, wiem - krzyzaki. Ale tak sie juz dzialo za kadencji dawcy i jezdzilo idealnie.

Lacznik nie wyglada na jakis oberwany czy cos... ale zmienie go moze na tego z dawcy. bedzie spokoj, i zobaczymy.

Przy wysprzeglonym jak hamuje od 50 do 0 to hamowanie jest takie pulsacyjne jakby. Tak pcha go do przodu do tyłu. Nie wiem czy to przez to?

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 22, 2010, 20:28:11 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "FaZi"
Przy wysprzeglonym jak hamuje od 50 do 0 to hamowanie jest takie pulsacyjne jakby. Tak pcha go do przodu do tyłu. Nie wiem czy to przez to?

To akurat może być spowodowane biciem tarcz hamulcowych.A pedał hamulca Ci nie pulsuje podczas hamowania. :?:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 22, 2010, 20:33:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
nie nie. Wiem ze towarzyszy temu coraz wolniejsze drgania calego samochodu...

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 22, 2010, 21:04:59 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
drgania mogą pochodzić od krzyżaków. spotkałem się z tym, że panewka obraca się z oporami, skokami. zdjąłem ją a na czopie widać było wyraźnie ślady po uderzeniu, na samym rancie, delikatne. tak jakby ktoś ją upuścił. dało się to usunąć diamentowym pilnikiem. wydaje mi się, że to może powodować drgania, które zanikają po jakimś czasie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 24, 2010, 19:08:21 pm »

wiola23a

  • Gość
jak zlikwidować wyćie mostu napiszcie prosze

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 24, 2010, 20:39:04 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Wycie mostu można zlikwidować wymontowując go z samochodu, rozkręcając i regulując:
1. Wysunięcie wałka napędowego, poprzez podłożenie odpowiedniej podkładki dystansowej pod jego główkę. Do tego potrzebny jest specjalny wałek wzorcowy z czujnikiem zegarowym oraz dane, wygrawerowane na wałku.
Potem reguluje się położenie kosza mechanizmu różnicowego względem koła talerzowego, podkładając pod pierścienie łożysk odpowiednie podkładki dystansowe. Do tego potrzebny jest drugi specjalistyczny przyrząd, służący do rozciągania (o wartość 0.2 mm) obudowy mostu, również wyposażony w czujnik zegarowy. Podczas tej operacji reguluje się też napięcie łożysk kosza mechanizmu różnicowego, poprzez odpowiednie operowanie podkładkami dystansowymi pod pierścienie łożysk kosza mechanizmu.
Następnie sprawdza się ślad współpracy zębów przekładni głównej podczas napędzania mostu i hamowania jego półosiami, znacząc zęby jakimś znacznikiem (minia, tusz, itd..) i przeprowadza dalsze ewentualne regulacje.
Na koniec napina się łożyska wałka napędowego, odpowiednio dokręcając jego nakrętkę, po wymianie tulei rozprężnej tych łożysk. Moment, pamiętam, to od 125 do 225 Nm. Bada się opór wałka dynamometrem.
Ważny jest także luz międzyzębny kół zębatych przekładni głównej. Ta wartość to jakieś 0.15 mm.

Polecam książkę p. Eugeniusza Kaima, odnoszącą się do napraw samochodów 125P. Tam jest to najlepiej opisane. W książce Trzeciaka i Morawskiego tego niet.

Żeby było całkiem miło - ww. urządzenia, tj. wałek wzorcowy z czujnikiem zegarowym oraz urządzenie, służące do rozciągania obudowy mostu - jest praktycznie niedostępne i jego zdobycie graniczy z cudem.

Most sprawny, nie uszkodzony, nie zużyty - jest bezgłośny. Mam taki, i to o dziwo, w Polonezie 1.4 MPI.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 27, 2010, 20:21:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
a wiec przy okazji wymiany lozyska wyjalem sobie przebug elastyczny. Bylem zaskoczony jego stanem... jak go zgiałem to widac bylo pelno pekniec.
i jeszcze jedno ... otoz w sumie jest 6 srub do przykrecenia tego... po odkreceniu wszystkich i ulozeniu ich w kupie, stwierdzilem ze jedna jest krotsza... o jakis centrymentr. moglo to miec wplyw na takie bicie?

nie mam teraz jak sprawdzic czy nadal bije. We wtorek robie trase to sie okaze.

Wibracje od wału napędowego powyżej 60 km/h
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 28, 2010, 13:26:03 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jakaś tam różnica w wadze jednak jest na 1cm tej śruby...
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935