Autor Wątek: Uniwersalny most do 1,4  (Przeczytany 10206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uniwersalny most do 1,4
« dnia: Wrzesień 11, 2009, 21:29:14 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

żaden z pasujących mostów do poldka nie jest w stanie przenieść mocy na koła, nawet z Fiata 132 się sypie z forda za szeroki, teraz z mostem colocii kombinuje.

VOLVO



temat wydzielony z przestrogi przed swapem ;) /jimo#1921

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2009, 21:43:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

żaden z pasujących mostów do poldka nie jest w stanie przenieść mocy na koła, nawet z Fiata 132 się sypie z forda za szeroki, teraz z mostem colocii kombinuje.

VOLVO


konkretnie to 240/740 :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2009, 21:47:30 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przy okazji mostów Volvo, o ile rzeźby nie ma wielkiej (właściwie to kosmetyka) to jakie są przełożenia w Volvo... jakoś Roverkowe 4.3 mi średnio pasuje... 4.1 byłoby cacy :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2009, 21:53:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
4,1 w 2.0 to katorga w trasie, ale w mieście jest miodzio :)

Gdzieś na forum chyba Van#1860 albo ajk#1212 podawali przełożenia.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:01:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Właśnie szukam i szukam.... i coś szukajka mi w tym nie pomaga. Googlarka chyba pójdzie zaraz w ruch.

4.3 w trasie to dla mnie za krótko... przy 140-150km/h "moje subiektywne odczucie" że zarzynam silnik ;) na 4.1 przy tej prędkości było by kapkę mniej "hardkorowo" ;)
Chociaż.. kolega w 2.0 ma 4.55 z traczyny i nie narzeka... top speed jakies 140-150km/h. Ale za to jak się zbiera..
Ja za to chciałbym mieć możliwość zamiany roverka troszkę w "krążownika" i dlatego dłuższe przełożenie będzie cacy. Oczywiście możliwość szybszego startu spod świateł pożądana, stąd coś w okolicach 4.1 bo 3.9 to już chyba katorga dla 1.4. (przy 1.8 nie byłoby chyba źle ? )

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:05:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Stingerek"
bo 3.9 to już chyba katorga dla 1.4


Najlepiej spytaj Vana#1860, bo on miał w swoim 1.4 i 1.6 swego czasu właśnie 3,9.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:07:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jak dla mnie 3.9 przy silniku 1.4 bylo ok. nie musialem przeciagac na biegach. po prostu krecilem za kazdym razem do 4500rpm i po miescie smigalem na 3 czasem na 4 biegu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:12:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
I właśnie o coś takiego by mi chodziło.... A jak to się zbierało /? Czy różnica jest AŻ TAK ODCZUWALNA ?
W związku z powyższym , chętnie zamienie swój w yjący 4.3 na cichutkie niewyśmigane 3.9 ;) lub 4.1. Tylko na szrocie musze dorwać.

BTW> Niedługo (powymianie skrzyni i sprzęgła) sprawdzę Zoltannowski Patent, z żyletkami pod kołem telerzowym jak przestanie wyć trochę, to zostawie 4.3 .. jak nie.. po pourywam półosie.

Czy Volvo ma coś niższego niż 4.3 ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:12:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "michal wpr"
z forda za szeroki
ja wiem czy taki za szeroki :D tylko kola wystaja po ok 4cm na strone. ale to przy oponach 195/60 R 14 i feldze ET41. Zawsze mozna znalesc felge o wiekszym ET albo wezsze opony

[ Dodano: 11 Wrz 2009 22:15 ]
Cytat: "Stingerek"
A jak to się zbierało /? Czy różnica jest AŻ TAK ODCZUWALNA ?
napewno 1 bieg jest dluzszy. jak ruszysz i wcisniesz w podloge to nie masz odrazu odcinki tylko czujesz ze jedziesz. zbyt odczuwalna ta roznica nie byla. przynajmniej dla mnie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2009, 22:46:20 pm »

e1mo

  • Gość
ja jeżdżę roverkiem na 3.9 i powiem tak - na pewno NIE MULI :D a czy różnica jest odczuwalna do 4.3 to nie wiem, bo roverka z przełożeniem 4.3 nie prowadziłem na tyle długo żeby moc ie wypowiadać. Natomiast nie mam wrażenia (na 3.9) że biegi się "za szybko kończą" jak to opowiadają niektóry użytkownicy mostów 4.3

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2009, 23:02:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zgadza się, na 4.3 jedynki prawie nie ma to jest jak kosiarka "bziiiim" i już dwa... "bziiiiiim" i trzy... dlatego chce dłuższy most.. ale i trwalszy....
Czuję że ten który mam mógłbym zaktować w mniej niż 10-15 minut.... (jakoś tak niepewnie się czuję po pęknięciu satelit)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2009, 23:28:26 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jest róznica. jak dla mnie nawet spora. 3,9 jest fajnie w trase i gdy jeszcze nie masz zamiaru ostro wyprzedzać. miasto ze względu na dłuższą 1 ok, ale już 3 nie ma takiego ciągu, jadąc, czujesz, że potrzebne jest coś pomiędzy 2 a 3 biegiem.
A jak się zapnie przyczepe, albo wsadzi 3 i więcej osób z bagażem to już lipa jest.
Pomijając, że spalanie skoczyło na 3,9 o 1-1,5l w miescie

Wydaje się, że do normalnej i uniwersalnej jazdy było by idealne 4,1. szkoda, że nie ma czegoś takiego w szerokiej wersji. trzeba sobie zrobić :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2009, 23:31:35 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Zoltan#1930"

Pomijając, że spalanie skoczyło na 3,9 o 1-1,5l w miescie

a slimaczek to jaki siedzi w skrzyni  8)
i to na oponkach prawie jak fabrycznych (srednica)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 12, 2009, 08:21:26 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
właśnie, czy spalanie skoczyło naprawdę czy wynika to z przekłamania licznika, bo faktycznie robisz chyba wiecej kilometrów niż pokazuje licznik ?
4.1 byłoby idealne.... :) i nie problem wymienić atak i kółko.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 12, 2009, 13:15:32 pm »

e1mo

  • Gość
Z moich obserwacji wynika,  ze przy moście 3,9 licznik poakzuje 10% za mało - przy licznikowym 100 jedziesz 110.
Później potwierdziłem to sobie jadąc z GPSem - ale tylko do 100 km/h

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 12, 2009, 16:57:40 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Stingerek"

4.1 byłoby idealne.... :) i nie problem wymienić atak i kółko.

wymienic nie ,
ustawic kola - juz tak

Cytat: "e1mo"
Z moich obserwacji wynika,  ze przy moście 3,9 licznik poakzuje 10% za mało - przy licznikowym 100 jedziesz 110.
Później potwierdziłem to sobie jadąc z GPSem - ale tylko do 100 km/h

to masz duze oponki kolego ,albo lipny licznik ,
normalnie przy licznikowych 100 jest 93-95 ,wiec w 1.4 na moscie 3.91 powinienes miec 105 ,a nie 110
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2009, 18:16:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

ustawic kola - juz tak

Prawda, u kolegi 3 razy rozbieraliśmy , za pierwszym razem most sie mało nie ugotował. Dopiero za trzeciem podejściem sie udało.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 17, 2009, 16:50:08 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "mlodyolek#1934"
jak dla mnie 3.9 przy silniku 1.4 bylo ok. nie musialem przeciagac na biegach. po prostu krecilem za kazdym razem do 4500rpm i po miescie smigalem na 3 czasem na 4 biegu.


mam to samo. a w trasie nawet nie wbijam 5 bo nie ma gdzie no chyba ze autostrada... ale pod 1.8 bedzie w sam raz :)
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 21, 2009, 23:19:50 pm »

sebek1989

  • Gość
Ja jeżdziłem swoim roverkiem z mostem 3.9 o którym nawet nie wiedziałem że siedzi i była to katorga dla poruszania się po mieście szczególności w korku gdyż ktoś jechał 50km/h to ja miałem 30km/h i jak miałem komplet ludzi to trzeba było tylko 1 ewentualnie 2 gdyż 3 to już było za ciężko cały drżał. A teraz włożyłem mu talerz oraz wałek atakuący 4.1 i autko nawet ładnie się zbiera i od 3.5 tyś na 5 już ładnie ciągnie, tylko że strasznie mi wyje gdyż nie zmieniłem tuleji rozprężnej i za duży jest odstęp między zębami wałka a zebami talerza.  Na obecną chwile oszukuje jakieś 10 km/h sprawdzane wczasie jazdy.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 22, 2009, 10:38:19 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
moje 1.4 nie marudziło na 3,9 (a na 400m złoiło tyłki wszystkim 1,4 na 4,3 :P)
bardzo fajnie się na tym jezdzi i w trasie i w mieście (problem zrobił siena spieku-długa jedynka i brak półsprzegła ale nie było najgorzej)

1,6 na 3,9 radziło sobie wyśmienicie.dostał opony 195/60/15 i wtedy w trasie było super. 150 i cicho :D spalanie ok 9-11l zależy od trasy. układ był uciązliwy w górskich krętych drogach(na 2 za dużo na 3 za mało i jak tu się pobawić) do normalnej jazdy bez zastrzeżeń.

teraz mam 4,3 na oponkach 195/60/15 biegi kończą sie szybciej niż się wydaje wyprzedza się jak pocisk ale ile przy tym trzeba się nawarczeć. na długim moście silniczek wyprzedzał równie szybko tylko tzreba było do 4 zbić. a teraz bez redukcji bo 5 robi za 4 :/