Autor Wątek: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?  (Przeczytany 12392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« dnia: Wrzesień 22, 2009, 12:10:54 pm »

deja17vu

  • Gość
witam. od jakiegoś czasu wycieka mi coś w tylnych kołach, przekonany że to płyn hamulcowy oddałem do mechanika żeby wymienił cylinderki.

mechanik mi powiedział że to nie płyn tylko olej i że i tak mi będzie wyciekał bo trzeba wymienić półosie powiedział że koszt 1100zł jednej (chyba grubo przesadził?) albo cały most?

co o tym sądzicie?
co z tym zrobić? dodam ze poldek warty 2 tys wiec wymiana półosi nie może kosztowac aż tyle?

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2009, 12:26:23 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Łożysko z uszczelniaczem trza zmienić. Koszt jakieś 50 razy mniejszy...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2009, 13:05:18 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
uszczelniacz 22PLN+ nie wiecej jak 100zł za robociznę
w lucasie zazwyczaj to cylinderki ciekną ale skoro nie ubywa płynu.

jedyny powód dla któego trzeba by wymienic półośkę to żle wymienione łożysko na niej - niektórzy mistrzowie nabijaja pierscień na hama i obspawuja by nie spadał i przy tym czesto niszczą gładz na której pracuje uszczelniacz. ale jezeli nie ciekło i nie było wymieniane łożysko to zmiana uszczelniaczy+swiezy olej wystarczy

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2009, 13:15:21 pm »

deja17vu

  • Gość
a jeśli było wymieniane łozysko i ktoś spaprał robotę to wymiana łozysk i uszczelniaczy nie pomoże?

ps. można na tym jeździć? jak długo?

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2009, 13:17:58 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeśli zostało źle wymienione to mozna spróbować to zrobić jeszcze raz. Poza tym wymiana półosi też nie kosztuje takiej fortuny - lepiej zmień mechanika...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2009, 14:40:59 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Typowe. "Mechanik" szuka frajera do skrojenia...
Tacy "mechanicy" klną na takie fora bo ilość frajerów się zmniejsza...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2009, 15:27:22 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na 100% uszczelaniacz półosi. Nie słuchaj mechanika, całą półoś dobrą używkę kupisz na szrocie za 100zł a nie 1100zł.... wymiana uszczelniaczy to prosta robota (można zrobić nawet samemu jak się ma zaplecze) a jak nie, to pare godzin u mechanika. A nie u naciągacza.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2009, 20:52:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uszczelniacz kosztuje 5pln i jezeli nikt lozysk nie zmienial ,to poprostu uszczelniacz puscil ,a cala robota to zdjecie bebna ,odkrecenie 4 srub imbus 8 ( pieprzonych srub na imbus - dop. autora) zdjecie linki hamulcowej i odkrecenie przewodu z plynem od cylinderka (na tarczach jednak mniej roboty jest) ,
wyciagasz polos ,wygrzebujesz simering ,wkladasz nowy simering ,smarujesz go lekko olejem i zwkladasz polos ,a nastepnie odwracasz kolejnosc poprzednich czynnosci ,
na koncu trzeba odpowietrzyc cylinderek hamulcowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 23, 2009, 11:16:40 am »

deja17vu

  • Gość
ten mechanik mi powiedział że ktos wczesniej wymieniał łozyska ale zrobił to nieudolnie i uszkodził jakąś gładź czy cos takiego.
powiedział że wymienił mi uszczelniacze i jakiś czas powinno to trzymać.
tylko pytanie jak długo?
dłuższa jazda z czymś takim nie grozi jakąś poważna awarią?

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2009, 18:00:03 pm »

deja17vu

  • Gość
Cytat: "adamek9026"
Tylko przygotuj się na to, że będziesz musiał rzobeirać hamulce, bo będą całe w oleju:/


to już zrobione- bebny rozebrane i przetoczone, szczęki i cylinderki wymienione, rurki i simeringi też,
wiec chyba zostaje tylko czekac czy znowu nie zacznie uciekać olej...

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2009, 18:12:51 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
jeśli dobrze zrobiłeś to nie powinno :) a wymieniłeś olej??

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2009, 21:40:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przy okazji, ja u siebie te "pieprzone imbusy" zmieniłem na zwykłe śruby na klucz 17.
Niebo a ziemia.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2009, 21:52:48 pm »

deja17vu

  • Gość
Cytat: "adamek9026"
a wymieniłeś olej??


wymieniłem, okazało się że nawet było o szklankę za dużo :)

wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2009, 23:16:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chwila panie ,
nie da sie wlac oleju o szklane za duzo ,chyba ,ze most polozysz na prawym boku ,
jezeli miales tak duzo oleju to nic dziwnego ,ze wywalilo simeringami ,
nalej oleju tyle ile powinno byc i sprawdz czy bedzie wyciekal - moze nie potrzeba sie bawic w wymiane simeringu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 21, 2014, 23:30:56 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Wiem że stary temat, ale mam ten sam kłopot tyle że w Trucku a nie chcę śmiecić nowym wątkiem.

Wyciek nastąpił po ponad 2h jeździe w upał, na tyle duży że naciekło na wewnętrzną stronę opony. Na szczęście olej nie dostał się na szczęki ani na bęben.
W moście jest świeży olej, nalany prawidłowo do poziomu otworu na korek wlewowy.

Mam 2 pytania:
- czy półoś wyjdzie bez żadnych specjalistycznych ściągaczy jeżeli odkręcę 4 śruby które zaznaczyłem zielonym kółkiem? Czy konieczne będzie wymontowanie cylinderka?
- to że piasta ma luz wzdłużny około 1mm (mogę ją pociągnąć do siebie i wypchać od siebie, oczywiście tak samo po założeniu koła) to nie jest normalne? to może być luz na łożysku czy też raczej pierścień ustalający łożysko zaczyna spadać?


Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 21, 2014, 23:59:43 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Czasami półoś wychodzi bardzo lekko czasami jest potrzebny specjalistyczny ściągacz, znaczy stara felga. Przykręcamy felgę i naparzamy młotem od wewnatrz. W osobowce trzeba zdjąć cały interes hamulcowy. Trucka nie miałem przyjemności ale po foto zgaduję że nic z hamulcowni nie musisz demontować.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 22, 2014, 00:05:09 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
1. O ile nie rozsypało się łożysko (a w Trucku zakładam jest łożysko stożkowe jak w Cargo), to półoś powinna zejść bez ciągnięcia windą (kiedyś tak walczyłem, ale z pękniętym łożyskiem kulkowym). Od cylinderka należy odkręcić przewód hamulcowy, a cylinderek zostawić na miejscu.
2. Luz nie jest czymś normalnym. Prawdopodobnie zsunęło się łożysko i pierścień z półosi. To wyjaśnia również wyciek oleju, bo powierzchnia, która miała współpracować z simmeringiem, przemieściła się względem niego właśnie o ten 1 mm.

Widzę, że są różne sposoby :) Mój jest taki:
Podczepienie wyciągarki - naprężenie - i nap!@#$%^&* młotem
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2014, 00:08:30 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 22, 2014, 00:27:33 am »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Rozumiem, a czy po wyjęciu półosi wyleci nieco oleju z mostu? W sensie czy muszę coś podłożyć żeby się po podłodze nie rozlało.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 22, 2014, 02:31:14 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Ustaw samochód na lewarku tak żeby ten olej spływał do środka mostu.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 22, 2014, 08:10:23 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Koledzy trochę straszą, ale na 95% wyjdzie lekko bez walenia.
Jeśli jest luz to najprawdopodobniej łożysko do wymiany.
W trucku w starym układnie (taki masz jak widzę na zdjęciu) nie trzeba nic ruszać z hamulcami, tylko te 4 śruby.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r