Autor Wątek: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?  (Przeczytany 12396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 22, 2014, 09:18:39 am »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Tak, mam stary układ hamulcowy.
W takim razie pozostaje tylko zabrać się do roboty.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 04, 2014, 20:48:16 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Jestem już w 3/4 roboty i mam kłopot.
Faktycznie zdjąłem bęben, szczęki, odkręciłem zalane 2 dni wcześniej 4 śruby i półoś wyszła bez kłopotów rękami.
Następnie kupiłem w sklepie zestaw naprawczy z łożyskiem Timken, dokładnie tako samo oznaczenie jak to wyjęte.
Pierścień rozciąłem kątówką, mimo wielkiej ostrożności zrobiłem małe przytarcie na bieżni pod pierścieniem ale ujdzie.
Włożyłem nowe łożysko (podgrzane że parzyło w ręce ale smar się nie roztopił), no i prawie że rozgrzany do czerwoności pierścień. Wystygło, trzyma pięknie i mam nadzieję że zrobiłem to dobrze.
Natomiast kłopot jest teraz bo bieżnia zewnętrzna starego łożyska została w moście. Nie przejmowałem się tym wcześniej bo zakładałem że lekko ja stuknę i wyleci. Niestety tak się nie stało, walenie w nią z całej siły też niewiele dało. Wychodzi na to że muszę grzać pochwę mostu dookoła tej bieżni ale problem w tym że na miejscu postojowym nie mam prądu a nie bardzo mi się patrzy kupować opalarkę gazową specjalnie do tej czynności.
Może ktoś ma jakąś łatwą metodę na wyjęcie tego? Na razie zalałem WD40 obficie 2 dni temu i jutro od rana będę z tym walczył.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 04, 2014, 21:38:44 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A nie podjedzie żaden ściągacz do łozysk?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 05, 2014, 13:01:01 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Ściągacze jakie mam nie podejdą, nie ma o co się zaprzeć bo nie ma półosi.
Do tego okazało się że jednak odwrotnie założyłem łożysko stożkowe na półoś, tj. stożek zamiast do środka auta dałem na zewnątrz.
Kolega z którym zakładałem twierdzi żeby tak zostawić bo w tym układzie w Trucku łożysko jest jedno i nie ma znaczenia którą stroną się założy.
W sumie jak nad tym myślę to skłaniam się ku temu że ma racje, przecież z zewnątrz łożysko stożkowe jest symetryczne. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Tymczasem jadę kupić lutlampę gazową i walczyć z wyjęciem tej bieżni zewnętrznej pozostałej w moście.


Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 05, 2014, 14:49:41 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
po to są łożyska stożkowe aby można było regulować ich naciąg. łożysko zamontowałeś źle, półoś będzie wsuwać się w most bo tam nie ma żadnego oparcia. pierścień prawdopodobnie przegrzałeś i sam się zsunie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 05, 2014, 20:12:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po to są łożyska stożkowe aby można było regulować ich naciąg
to jest pojedyncze nierozbieralne lozysko stozkowe - taki wynalazek amerykanski
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 06, 2014, 20:12:26 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
No właśnie to jest taki amerykański wynalazek, z tym że wg mnie demontowalna jest bieżnia zewnętrzna, w starym łożysku została mi w pochwie mostu, udało mi się ją wczoraj wyjąć odpowiednio zapartymi szczypcami po solidnym podgrzaniu mostu lutlampą a następnie spryskaniu bieżni zimnym WD40.
Zastanawiam się teraz bo mam 2 opcje:
1. jeszcze raz zdemontować półoś i założyć to łożysko normalnie (stożkiem w kierunku mostu) na półoś, bieżnię zewnętrzną wbić do rozgrzanego mostu i skręcić tymi 4ma śrubami; wadą tej metody jest trudność w demontażu łożyska, stare przy demontażu się rozsypało na atomy, nie mam odpowiednich ściągaczy czy też płytek żeby to zrobić fachowo,
2. zakładać jak jest, martwię się tylko czy nie nadwyrężę łożyska lub pierścienia ustalającego napięcie ponieważ tak jak jest teraz zmontowane to przy zakładaniu musiałbym uderzać w piastę lub równomiernie wkręcać całość 4ma śrubami - zobrazowałem to na rysunku




Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 06, 2014, 21:52:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyboru za bardzo nie masz ,bo przy demontazu prawdopodobnie rozwalisz lozysko,
zakladaj tak i jezdzij ,jak sie rozwali to bedzie wiadomo ,ze ma to znaczenie - ktos musi testowac ,zeby swiat sie rozwijal :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 06, 2014, 22:39:58 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
No tak, w ostateczności tak zrobię.
Najpierw jednak postaram się wziąć półoś w łapę i podjechać do tego sklepu, jakby ten ściągacz podszedł:
http://www.narzedziak.pl/quatros-sciagacz-odklejacz-30-50mm-qs11316.html
to myślę że łożysko bym zdjął bez zniszczenia go, a wpierw pierścień zaciskowy utnę kątówką, i tak kupiłem 1 na zapas (jakbym czuł że prawo Murphy'ego zadziała i założę coś na odwrót).
Koszty jakie poniosę to ściągacz 40zł (przyda się do innych rzeczy, wiele razy czegoś takiego mi brakowało) i 8zł pierścień zaciskowy + czas i jeżdżenie po sklepach ale frajda z dobrze zrobionej naprawy będzie bezcenna ;)

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 07, 2014, 14:46:01 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ten ściągacz nadaję się do ściągnięcia tylnego łożyska z wirnika alternatora. i nie tylko.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 07, 2014, 20:55:42 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Byłem dziś w sklepie, przymierzałem i niestety zarówno ściągacz 30-50mm jak i 50-75mm są za małe, opierają się o bieżnie zewnętrzną zamiast wewnętrzną łożyska.
Do tej półosi potrzebny będzie jeszcze większy:
http://www.narzedziak.pl/quatros-sciagacz-odklejacz-75-105mm-qs11318.html
lub nawet ten:
http://www.narzedziak.pl/quatros-sciagacz-odklejacz-105-150mm-qs11319.html
Niestety nie mieli ich na stanie, sprowadzają je gdzieś z Niemiec, jestem w kropce bo po przemyśleniu 10-krotnym sprawy chciałbym jednak zdjąć łożysko bez niszczenia go i założyć jak należy. Nie mówiąc już o tym jak jestem wk..ny że założyłem na odwrót mimo że 2 razy sprawdzaliśmy przed założeniem i wychodziło nam że zakładamy dobrze. Tak już bym dawno jeździł a nie stał na kołku...
Kombinuję teraz żeby gdzieś taki ściągacz pożyczyć.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 08, 2014, 11:53:01 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie możesz podjechać gdzieś do warsztatu, żeby ci zdjęli to łożysko?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 30, 2014, 23:16:08 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
nie możesz podjechać gdzieś do warsztatu, żeby ci zdjęli to łożysko?
Tak łatwo się nie poddaję :)
Dzisiaj przyszedł do mnie ściągacz, dokładnie ten:
http://www.narzedziak.pl/quatros-sciagacz-odklejacz-75-105mm-qs11318.html
Niestety nie ma szans żeby podszedł pod bieżnię wewnętrzną łożyska, próbowałem kombinować na wszystkie strony i wyszło mi że nie dam rady zdjąć łożyska w sposób nie szkodzący mu. Zatem skoro pewnie bym je zniszczył przy zdejmowaniu zdecydowałem że włożę tą półoś tak jak jest. Właśnie wróciłem z garażu, poszło bez większych problemów. Dokręcałem równomiernie po pół obrotu po kolei 4 śruby mocujące oprawę łożyska do pochwy, na koniec uderzyłem kilka razy młotkiem 0,5 w czoło piasty przez drewno (myślę że takie uderzenie do pikuś w stos. do tego jak cierpi łożysko gdy koło wpada do dziury lub atakuje wysoki krawężnik. Po skręceniu do kupy nie ma ani krzty luzu a obraca się bez większego oporu i bez zacięć.
Zatem zostałem testerem takiego rozwiązania. Jazda próbna może jutro - teraz leje i grzmi, szkoda zachlapać całe auto.
Niestety sprawdziłem i mam też drugą półoś do zrobienia - w tej już na bank nie pomylę położenia łożyska.

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 29, 2014, 22:38:38 pm »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Przyszedł czas na łożysko z lewego tylnego koła. Niestety po wyjęciu półosi okazało się że już kiedyś ktoś ją "naprawiał", pierścień oporowy jest zaspawany punktowo w 2 miejscach do półośki.
Pytanie co robić z taką półośką po rozcięciu spawów, demontażu wszystkiego i zeszlifowaniu spawów:
- założyć nowe łożysko z pierścieniem na zacisk czyli tak jak powinno być,
- j.w. ale koniecznie też zaspawać w tych samych miejscach

Czy lepiej szukać innej półosi?

Odp: wyciek w tylnych kołach, półosie do wymiany?
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 29, 2014, 22:50:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
spawaj w tych samych miejscach i powinno bangalac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.