Autor Wątek: Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!  (Przeczytany 9260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« dnia: Październik 10, 2009, 13:57:37 pm »

agnieszkary

  • Gość
Właśnie zrobiłam prawo jazdy i dostałam z tej okazji samochód by doskonalić umiejętności. Jest to Polonez Combi PLUS 1,6 GSI, (była taka krótka seria), rocznik 2000. Karoseria i zawieszenie, hamulce, wspomaganie kierownicy bez zarzutu. Niestety silnik 1,6 MPI (+instalacja gazowa) przebieg ok. 120 000,  odmówił posłuszeństwa, ustalono że to wałek rozrządu. Dodatkowo gubi płyn chłodniczy ale to możnaby przeżyć, Mechanicy odmawiają naprawy bo twierdzą, że jakość wałków rozrządu i popychaczy dostępnych na rynku jest tak kiepska,że oni nie dają żadnej gwarancji. Proszę o doradę co robić. W grę wchodziłaby także podmiana silnika ale jaki możnaby zastosować, by nie było zbyt wiele przeróbek i kto by to zrobił? Biorąc pod uwagę stan samochodu myślę, że mogłoby to być opłacalne. Pomóżcie, bo Poldek mógłby jeszcze podbić zjednoczoną Europę.    :?

walek
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2009, 14:40:34 pm »

markus15021959

  • Gość
daj walek do regeneracji , napawaja nowa warstwe na krzywki , zrobia szlif i bedzie dalej sprawny , szklanki kup nowe lub popytaj w zakladzie regeneracj walkow co ze starymi  zrobic . Na pewno Ci cos podpowiedza.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2009, 15:25:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
da sie jeszcze kupic oryginalny walek H za 230-250pln ,ale ciezko go znaleźć ,
trzeba najpierw ustalicz ,czy to faktycznie walek sie wytarl ,czyli na poczatek zmierzyc skok lasek zaworowych,
mozna wymienic caly silnik ,koszt od 300-600pln za silnik ,
mozna latwo zastosowac silnik GLI ,trzeba bedzie wtedy jednak zmienic glowice na GSI ,zeby zalozyc wtrysk - operacja prosta ,i tak trzeba zdjac glowice ,zeby wyjac popychacze

koszty nie sa male jak na ceny Poloneza ,ale sa mniejsze niz innego samochodu ,
mysle ,ze warto wydac 1000pln i miec pewny samochod ,zwlaszcza ,ze taniej nic konkretnego sie nie kupi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2009, 17:38:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A jakie są objawy tego uszkodzenia wałka ?
Samochód wogóle odpala ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Re: Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2009, 18:28:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3788
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "agnieszkary"
Polonez Combi PLUS 1,6 GSI


Trzyletnia krótka seria...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2009, 18:32:02 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
znam ten problem miałem to samo przy takim samym prawie że przebiegu.  U mnie poleciał krzywka wałka rozrządu przez co gubił obroty. to prawda że większość mechaniorów odmawia naprawy, mi po znajomości robił ojciec kolegi który na FSO zjadł  zęby. Ale co jak co powiedział że GSI to najgorsze ustrojstwo jakie wypuścili. wałek udało mi się dostać oryginał za 230 zł po szukaniu  ponad miesiąc po Polsce. Znalazłem w końcu w małym sklepiku u dziadka który powiedział że wałek leży u niego w worku prawie 8 lat i nikt po to nie zaglądał. Musiał nawet wykopać go z pod sterty innych części.  na szczęscie udało sie to poskładać do kupy i jakoś jeżdzi.
Jaka rada ?
ciężko dostać nówkę do tego fabryka-  jak sie uda to bardzo dobrze jak nie to wydłubać z innego silnika GSI  może jakis bity z niskim przebiegiem może u takich co kupują auta z przetargu policyjnego i rozbierają na części  ewentualnie wygrzebać ze 2 i pomierzyć krzywki suwmiarką elektroniczną.
co do reszty roboty zależy tylko od tego kto się  jej podejmie najlepiej ktoś zaufany.
a i pozdrawiam tarnowskie góry często jeżdżę przez nie do Zbrosławic.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 10, 2009, 20:08:36 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

a przekładka to 1 dzień roboty

Wliczając w to grilla i po trzy piwka :)

W trzy osoby da się zmienić silnik na parkingu pod blokiem w mniej niż 12 godzin.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 10, 2009, 20:21:48 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

a przekładka to 1 dzień roboty

Wliczając w to grilla i po trzy piwka :)

W trzy osoby da się zmienić silnik na parkingu pod blokiem w mniej niż 12 godzin.


Mając kanał i garaż można to zrobić samemu w jeden dzień :)

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2009, 20:31:20 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Cytat: "Barnii"
Mając kanał i garaż można to zrobić samemu w jeden dzień :)


No i przydała by się bramka i jakaś lebioda/pręt z pasami bezpieczeństwa. Rękoma raczej się tego nie wyjmie.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 10, 2009, 20:41:51 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
a wałek w GLi jest taki sam jak w GSi? w GLi jakos nie słyszałem zeby siadały? czemu saidaja w GSi przeciezs to chyba tosamo, mozena by sie w takim razie pofatygowac i przełozyc wałek od GLi.
Powered by Lpg.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2009, 20:57:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wlasnie jakoś nie moge sie dowiedziec, czy to na pewno wałek ?! Moze tylko mechanik tak powiedział.. JAK JA ICH K... NIE LUBIE ! I nie ufam im w ogóle. Jakie są objawy uszkodzenia ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2009, 22:13:26 pm »

wito

  • Gość
mi też mówiono ze rzemieślnicze wałki są kiepskie jak jest w rzeczywistości nie wiem, mam taki założony od około 15 tys km i narazie ok, koszt dość duży około 280 zł, można tez kupić drugi silnik na części ale nigdy nie masz pewności jaki tam siedzi wałek, pozdro

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2009, 22:24:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Z tego, co się kiedyś tam dowiedziałem od znajomego pracującego w FSO wałki padały w tych samych rocznikach, co padały wałki w Lanosach. Tyle, że właściciel Lanosa był wzywany do wymiany w ramach gwarancji, a właściciel Poloneza już nie. Ile z tego prawdy do końca to nie wiem. Jedynie mogę potwierdzić tą część o Lanosach bo jeszcze w jakimś Auto świecie o tym czytałem i pewnie jeszcze leży gdzieś na strychu ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2009, 02:37:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w GLI na boschu sa takie same jak w GSI ,a wlasciwie to w GSI jest taki sam ,bo GLI byl pierwszy ,
walki w 1.6 dziela sie na wzmocnione i H ,czyli hydrauliczne kasowanie luzow ,
jak na moje oko to H mozna zastosowac wszedzie (w gaznikowcu nie bedzie napedu pompki paliwa) ,a wzmocnione do hydrauliki moze byc problem ze scieralnoscia ,
sa jeszcze walki od DFa i PNa AA ,ale je pomijamy w rozwarzaniach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2009, 09:07:27 am »

agnieszkary

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Wlasnie jakoś nie moge sie dowiedziec, czy to na pewno wałek ?! Moze tylko mechanik tak powiedział.. JAK JA ICH K... NIE LUBIE ! I nie ufam im w ogóle. Jakie są objawy uszkodzenia ?




Obajway to : brak mocy na zimnym silniku, jak silnik się rozgrzeje to można jechać, ale auto stanowi na drodze zagrożenie, bo nie ma przyśpieszenia. Można powiedzieć, że silnik nierówno pracuje.Kompresja jest przyzwoita, instalacja elektryczna podobno w porządku.

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 11, 2009, 09:20:24 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to jak kompresja przyzwoita i silnik normalnie jeździ ale nie ma mocy to ja bym problemu szukał gdzie indziej. To na pewno nie wałek.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 11, 2009, 09:42:41 am »

agnieszkary

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
No to jak kompresja przyzwoita i silnik normalnie jeździ ale nie ma mocy to ja bym problemu szukał gdzie indziej. To na pewno nie wałek.



Tu mnie zaskoczyłeś, normalnie byłam przekonana, że to wałek. Mógłbyś mi doradzić gdzie szukać problemu, o czym mogą świadczyć te objawy??

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 11, 2009, 09:58:53 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czy slychać jakieś stuki w silniku jak tak to gdzie od góry czy od dołu? jak z dołu to panewki. Kombi może coś było tym tachane i ciągane, ponad jego siły,  Tak czy inaczej na forum na pewno tego nie stwierdzimy.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 11, 2009, 10:21:42 am »

agnieszkary

  • Gość
Historycznie wyglądało to w ten sposób, że najpierw  stukało na zimnym silniku, z biegiem czasu stuki były coraz głośniejsze i praca silnika pogarszała się stopniowo.  Stukało raczej z górnej części, mocniej przy dodawaniu gazu. Poldek niczego nie ciągnął, jeździł jak osobowy :). Być może, jest istotnie, że zwiększyła się  tendencja silnika to przegrzewania...

Problem z wałkiem rozrządu - Pomocy !!!
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 11, 2009, 11:17:39 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no to wałek jak nic wyjechanie krzywki i koniec.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem