Autor Wątek: Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+  (Przeczytany 5234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

misiek_staszic

  • Gość
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« dnia: Październik 11, 2009, 20:28:36 pm »
Jak w temacie. Popełniłem taki oto filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=vfBOekw98Pw

Dopiszę tu jeszcze linki do ściągnięcia tego materiału oraz programu diagnostycznego.
Jeśli jest w złym dziale proszę o przeniesienie (Myślałem między elektryką a działem OHVek).

[ Dodano: 13 Paź 2009 00:34 ]
Download: http://odsiebie.com/pokaz/6106563---ee6b.html

krzysancz

  • Gość
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2009, 12:58:11 pm »
Mógł byś podać nowego linka do tego programu bo ten jest nieaktywny

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 552
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2009, 19:03:54 pm »
Dobry robota :D  napewno ten film nie jednemu sie przyda :D
Powered by Lpg.

misiek_staszic

  • Gość
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2009, 01:47:55 am »
Ponawiam linka zgodnie z prośbą:

Soft:
http://rapidshare.com/files/305732041/BOSCH.rar
Video:
http://rapidshare.com/files/305737363/Diagnoza_Polonez_Caro__1.6_GLI_-_BOSCH.wmv

Faktycznie odsiebie.com padło.

Jeśli ktoś ma problemy z rapidshare (IP lub cokolwiek innego), piszcie na PW lub tu, rzucę na maila bardzo chętnie.

Pozdrawiam :)

kzarczyn

  • Gość
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2009, 15:17:27 pm »
A czy można prosić o schemat przystawki do komputera?
Jak jest dosyć prosta to można by zrobić i zaoszczędzić 50 PLN.

Buszek

  • Gość
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2009, 16:04:50 pm »

krzysancz

  • Gość
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2009, 15:34:56 pm »
Ten schemat z elektrody nie działa sprawdzałem

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
  • Płeć: Mężczyzna
Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2010, 20:47:38 pm »
Cytat: "krzysancz"
Ten schemat z elektrody nie działa sprawdzałem


 Ku ścisłości:
ten  shemat jest prawidłowy.
ps.
Z tego co pamietam, jeśli nie chodzi to można podpiąć rezystory 4K7 pod 12v.
(zawszem można sprawdzić działanie kabla w hiperterminalu lub jednym z dostępnych programów)
Nie wszystkie wersje progamu dostępne w necie działają.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
czasem bywa:
>caro 96'

cypekm

  • Gość
Odp: Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 01, 2011, 00:59:03 am »
Witam

Świetny filmik instruktażowy  <spoko>

Przydałyby się jeszcze dokładniejsze wskazówki np. screeny prawidłowego rozgrzewania samochodu lub po restarcie ustawiania ECU - proces ustawiania.

Ode mnie parę wskazówek oraz pytań (jeśli coś się nie zgadza to proźba o poprawę i korektę przez admina):

Po naciśnięciu F1 - sprawdzamy aktualne parametry silnika

Tutaj chciałem prosić kolegów o opis np prawidłowego rozgrzewania silnika lub parametrów podczas regulacji po resecie - u mnie niestety coś nawala tzn. sonda lambda ma stałą wartość a podczas regulacji po resecie po jakimś czasie silnik zaczyna pracować nie równo i gaśnie
może wpływ autronica lub samej sondy.
Na jakie parametry należy zwrócić szczególną uwagę:
 - wartość napięcia sondy lambda na zimnym silniku (mieszanka bogata ?czyli wyższe napięcie >800mV), na rozgrzanym silniku (bieg luzem - lambda  = 1 napięcie (200..800)mV ) oraz po dodaniu gazu (mieszanka bogata chwilowo) i odpuszczeniu gazu (mieszanka uboga chwilowo <200mV) -Proszę o potwierdzenie.
Ile powinna się nagrzewać sonda, co to jest integrator oraz wsp. adaptacyjny i jakie powinny być standardowe inne parametry silnika???

Po naciśnięciu F3 - kontrola działania urządzeń wykonawczych systemu:

Najlepiej czynności wykonać po zdjęciu obudowy filtra powietrza.

Test 1 :   Sprawdzenie elektrozaworu par paliwa - tu można posłuchać tj na filmie, ale co zrobić gdy nic nie słychać. Z elektrozaworu wychodzą 2 przewody. Sprawdzić czy podczas próby dochodzi skokowo napięcie. Jeśli nie - sprawdzić instalację elektryczną. Jeśli jest napięcie - sprawdzić cewkę np podłączając stałe napięcie 12V (?) przez próbówkę (żarówka powinna się zaświecić a dmuchając w przewód powinien być swobodny przepływ powietrza
Test 2 : Test wtryskiwacza - zostaje on otwarty na ok 1s - I tutaj nie wiem czy powinna pojawić się tzw mgiełka czy nic się nie powinno dziać? W moim przypadku byłem rozczarowany bo nic się nie stało :( - Proszę o podpowiedź
Test 3 : Położenie zerowe przepustnicy - przed naciśnięciem F3 obserwujemy położenie dźwigni przepustnicy (ramienia do którego przymocowana jest linka gazu) Po naciśnięciu F3 dźwignia powinna się cofnąć opierając się o ogranicznik (wkręcona i zaplombowana śruba w korpusie przepustnicy). Jeśli się nie cofnie problem z silniczkiem krokowym - jak zdjagnozować?
Test 4 :  Test silniczka przepustnicy - Obserwować wychylenia ramienia przepustnicy. Powinno ono się wychylać w granicach 17 stopni. Jeśli się nie wychyla (tak było w moim przypadku) jak sprawdzić silniczek? (z silniczka wychodzą 4 przewody) - Ja poprostu wymieniłem na zapasowy :)
Test 5 : Sprawdzenie wskazań obrotomierza (czy sygnału z czujnika obrotów???) bo dla komputera ważniejsza jest prędkość obrotowa pobrana z czujnika. Jeśli jest inna niż 3000 to co można zrobić prócz wymiany czujnika? Jakie są przewidziane odchyłki od 3000 obrotów?

Po ukończeniu testu nie ma podsumowania i jeśli coś nie działa to tego program nie zgłosi.

F4 - kontrola otwarcia przepustnicy (przez TPS) - kąt bez naciskania pedału przyśpieszenia wynosił w moim przypadku ok 9 stopni przy całkowitym  naciśnięciu powinien wynosić 90stopni. Nie pamiętam wartości rezystancji. Jeśli coś nie działa zmierzyć omomierzem rezystancję dla dwóch torów:
1 - podłączając omomierz w dwa pierwsze (skrajne) konektory od strony silnika - zmiany na omomierzu powinny się pojawić przy małych wychyleniach przepustnicy od 0 do 24 stopni (rezystancja powinna maleć i po osiągnięciu 24 stopni osiągnąć 0 - potwierdzić i podać wartości min i max)
2 - podłączając omomierz w dwa ostatnie (skrajne) konektory od strony silnika - zmiany na omomierzu powinny pojawiać się przy większych wychyleniach przepustnicy w zakresie 18 do 90 stopni (max) (rezystancja idzie od zera -dla 0 - 18 stopni - i rośnie do osiągnięcia 90 stopni - potwierdzić i podać wartości min i max)
Jeśli występują jakieś przerwy lub brak jest jakich kolwiek wskazań należy odkręcić pokrywkę, przemyć np w "Kontakcie" ślizgacze i tory, obejrzeć czy nie ma przerw lub przetarć - jeśli są wymienić potencjometr na sprawny

Pozdrawiam CypekM

Offline jacek1234567890

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU PLUS 99r.
    • Części Polonez Atu Plus 99r.
Odp: Tutorial video - Komputerowa diagnoza wtrysku Boscha w Caro+
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2013, 17:13:14 pm »
Ja interfejs wykonywałem według tego schematu:



I wszystko działa bez problemu