Witam
Świetny filmik instruktażowy

Przydałyby się jeszcze dokładniejsze wskazówki np. screeny prawidłowego rozgrzewania samochodu lub po restarcie ustawiania ECU - proces ustawiania.
Ode mnie parę wskazówek oraz pytań (jeśli coś się nie zgadza to proźba o poprawę i korektę przez admina):
Po naciśnięciu F1 - sprawdzamy aktualne parametry silnika
Tutaj chciałem prosić kolegów o opis np prawidłowego rozgrzewania silnika lub parametrów podczas regulacji po resecie - u mnie niestety coś nawala tzn. sonda lambda ma stałą wartość a podczas regulacji po resecie po jakimś czasie silnik zaczyna pracować nie równo i gaśnie
może wpływ autronica lub samej sondy.
Na jakie parametry należy zwrócić szczególną uwagę:
- wartość napięcia sondy lambda na zimnym silniku (mieszanka bogata ?czyli wyższe napięcie >800mV), na rozgrzanym silniku (bieg luzem - lambda = 1 napięcie (200..800)mV ) oraz po dodaniu gazu (mieszanka bogata chwilowo) i odpuszczeniu gazu (mieszanka uboga chwilowo <200mV) -Proszę o potwierdzenie.
Ile powinna się nagrzewać sonda, co to jest integrator oraz wsp. adaptacyjny i jakie powinny być standardowe inne parametry silnika?

Po naciśnięciu F3 - kontrola działania urządzeń wykonawczych systemu:
Najlepiej czynności wykonać po zdjęciu obudowy filtra powietrza.
Test 1 : Sprawdzenie elektrozaworu par paliwa - tu można posłuchać tj na filmie, ale co zrobić gdy nic nie słychać. Z elektrozaworu wychodzą 2 przewody. Sprawdzić czy podczas próby dochodzi skokowo napięcie. Jeśli nie - sprawdzić instalację elektryczną. Jeśli jest napięcie - sprawdzić cewkę np podłączając stałe napięcie 12V (?) przez próbówkę (żarówka powinna się zaświecić a dmuchając w przewód powinien być swobodny przepływ powietrza
Test 2 : Test wtryskiwacza - zostaje on otwarty na ok 1s - I tutaj nie wiem czy powinna pojawić się tzw mgiełka czy nic się nie powinno dziać? W moim przypadku byłem rozczarowany bo nic się nie stało

- Proszę o podpowiedź
Test 3 : Położenie zerowe przepustnicy - przed naciśnięciem F3 obserwujemy położenie dźwigni przepustnicy (ramienia do którego przymocowana jest linka gazu) Po naciśnięciu F3 dźwignia powinna się cofnąć opierając się o ogranicznik (wkręcona i zaplombowana śruba w korpusie przepustnicy). Jeśli się nie cofnie problem z silniczkiem krokowym - jak zdjagnozować?
Test 4 : Test silniczka przepustnicy - Obserwować wychylenia ramienia przepustnicy. Powinno ono się wychylać w granicach 17 stopni. Jeśli się nie wychyla (tak było w moim przypadku) jak sprawdzić silniczek? (z silniczka wychodzą 4 przewody) - Ja poprostu wymieniłem na zapasowy
Test 5 : Sprawdzenie wskazań obrotomierza (czy sygnału z czujnika obrotów?

) bo dla komputera ważniejsza jest prędkość obrotowa pobrana z czujnika. Jeśli jest inna niż 3000 to co można zrobić prócz wymiany czujnika? Jakie są przewidziane odchyłki od 3000 obrotów?
Po ukończeniu testu nie ma podsumowania i jeśli coś nie działa to tego program nie zgłosi.
F4 - kontrola otwarcia przepustnicy (przez TPS) - kąt bez naciskania pedału przyśpieszenia wynosił w moim przypadku ok 9 stopni przy całkowitym naciśnięciu powinien wynosić 90stopni. Nie pamiętam wartości rezystancji. Jeśli coś nie działa zmierzyć omomierzem rezystancję dla dwóch torów:
1 - podłączając omomierz w dwa pierwsze (skrajne) konektory od strony silnika - zmiany na omomierzu powinny się pojawić przy małych wychyleniach przepustnicy od 0 do 24 stopni (rezystancja powinna maleć i po osiągnięciu 24 stopni osiągnąć 0 - potwierdzić i podać wartości min i max)
2 - podłączając omomierz w dwa ostatnie (skrajne) konektory od strony silnika - zmiany na omomierzu powinny pojawiać się przy większych wychyleniach przepustnicy w zakresie 18 do 90 stopni (max) (rezystancja idzie od zera -dla 0 - 18 stopni - i rośnie do osiągnięcia 90 stopni - potwierdzić i podać wartości min i max)
Jeśli występują jakieś przerwy lub brak jest jakich kolwiek wskazań należy odkręcić pokrywkę, przemyć np w "Kontakcie" ślizgacze i tory, obejrzeć czy nie ma przerw lub przetarć - jeśli są wymienić potencjometr na sprawny
Pozdrawiam CypekM